Chapter 6: Alone in A dangerous world

2.4K 114 5
                                    

GUNS AND ROSES By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 6: ALONE IN DANGEROUS WORLD
🔞🔞

Lama Slash Herbev menatap wajah itu tanpa berkedip dan dia masih mahu menatap wajanh itu meski Alanis menundukkan kepalanya. Slash Herbev mengangkat Dagu Alanis. Dan dia memandang wajah itu lagi semahunya. Alanis menolak slash Hervev. Dan dia menoleh ke kiri dan kanannya melihat jika lelaki lelaki itu masih berada si situ. Alanis menoleh semula ke arah Slash dan dia memasukkan tangannya di poket anak baju Slash. Dia mencari Rantai itu di dalam poket bajunya. Slash hanya memerhatikan Alanis tanpa mampu melakukan apa apa.

Alanis tersenyum apabila dia berjaya mendapatkan rantai itu semula. Dan Slash hanya menatap senyuman itu seperti dunianya terhenti sejenak. Semua pancainderanya tertumpu kepada Alanis yang berada dekat di hadapannya. Alanis meleraikan pelukan Slash dan dia mengorak langkah meninggakan slash disitu. Slash yang masih termangu baru tersedar Alanis sudah berlalu pergi. Dia mengorak langkah dan mengekori langkah Kaki Alanis dari arah belakang. Namun langkahnya terhenti apabila Telefon bimbitnya berdering. Slash berhenti melangkah disitu dan anak matanya hanya memerhatikan Alanis berlalu semakin jauh.
" Mom?"jawab slash.
"Slash.. you need to Go back to Herbev Centre Now. He want to see you tonight." Kata Ibu slash. Slash mengaru kepalanya.
" Okay Mom. I will come home now." Balas Slash. Dia berlalu dari situ secepatnya.

Alanis masuk ke dalam kedai ibunya dan dia duduk di sofa. Dia memerhatika rantai yang kini kembali semula di lehernya. Dia bersandar di sofa dan menoleh ke arah ibunya yang sibuk melayan beberapa orang pelangannya. Alanis memikirkan semula akan renungan Slash terhadapnya sebentar tadi. Dia seperti pernah melihat wajah itu namun dia sendiri tidak pasti.
" you okay?" Puan dolores duduk di sebelah Alanis. Alanis hanya mengangguk.
"Where did you go?"tanya ibunya lagi.
"Just walk around..and play with the kids."
Kata Alanis.

HERBEV CENTRE

Slash Herbev turun dari keretnya dan dia memerhatikan langit yang menyenangkan itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Slash Herbev turun dari keretnya dan dia memerhatikan langit yang menyenangkan itu. Cahaya Bulan yang terang dan ditemani oleh bintang yang bersinar. Slash tersenyum dan dia mengorak langkah memasuki pintu utama Rumah Agam yang berdiri megah itu. Beberapa orang Guard tunduk kepadanya dan Slash hanya berjalan terus ke sebuah bilik pejabat. Dia menoleh kepada seorang wanita separuh Umur dan dia memeluk wanita itu.
" Hi mom." Kata slash. Ibunya Lady Lilax memeluk anak lelakinya erat.
" Happy to see you back Home." Kata Lady Lilax. Slash hanya tersenyum. Dia menoleh pula ke meja di hadapannya. Seorang lelaki sedang duduk membelakang sambil menghisap cerut tanpa mempedulikan kehadirannya.
" Brother.. why did you look for me?" Tanya slash. Pantas lelaki itu memusingkan kerusinya dan dia tersenyum sinis melihat slash dan ibunya dihadapannya. Slash hanya diam.
" where did you go?!"tanya lelaki itu dengan nada suara keras.
" just hang around try to find my life." Balas Slash. Lelaki itu tertawa. Di hadapan meja Itu tertulis sebuah tanda nama.

BLADE HERBEV

" My people said that they see you around at Serizawa Town. What are you doing there?" Kata Blade dengan renungan Tajamnya.
"Just hang around and see my friends." Jawab Slash. Blade Herbev bangun dari kerusi leather dan dia mendekati Slash. Dia menepuk bahu Slash perlahan namun masih kedengaran bunyinya apabila telapak tangannya menyentuh bahu slash. Slash hanya diam.
" you should stay here.. and Be my Guard! That's your Job!"kata Blade dan dia berlalu keluar dari bilik itu. Slash mengeluh kecil dan Lady Lilax membawanya duduk di sofa di hadapan mereka.
" Did you get any info about her?"tanya ibunya. Slash mengeleng.
"It's too hard mom.. i cannot even ask anyone.. there is no clue at all.. that's place is different now." Kata Slash. Puan Lilax tunduk. Mereka berdua bersandar di sofa dan hanya mengeluh kecil.
" I wonder where is Charlotte Now Mom.. I miss her so much."'kata Slash. Dia memeluk Ibunya.
"Sshhh.. Blade will hear you!" Kata Lady Lilax.

GUNS AND ROSESWhere stories live. Discover now