GUNS AND ROSES By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 15: I'M COMIN' HOME
🔞🔞🔞Beberapa orang Guard wanita memerhatikan keadaant alanis yang ketika itu masih tidak sedarkan dirinya di atas katil di dalam bilik itu. Luka di Wajah alanis sudah dibersihkan. Begitu juga dengan luka di anggota badannya yang lain. Wajahnya dalam keadaan penuh lebam dan badannya kelihatan sangat lemah.
" Mengapa agaknya dia melarikan diri daripada penjahat itu dan masuk ke bangunan ini.. dia bertuah sempat diselamatkan oleh Guard di hadapan pintu lobi utama bangunan ini." Kata salah satu daripada mereka.
" Saya menjumpai telefon bimbitnya di dalam poket seluarnya ketika saya menukar pakaiannya." Kata seorang Jururawat yang juga masih berada di situ. Dia memberikan telefon bimbit itu kepada Mereka. Mereka memerhatikan telefon bimbit itu.
" no battery. Just put it on the table." Kata salah satu Bodyguard itu. Jururawat itu hanya mengangguk dan dia keluar dari bilik itu.Jam sudah menunjukkan jam 2 pagi waktu subuh. Alanis membuka matanya perlahan dan dia menoleh kiri dan kanannya. Dia memerhatikan tempat itu dan juga keadaan dirinya. Pakaiannya sudah ditukar dan luka luka di badannya sudah diletakkan ubat dan di balut kemas. Alanis masih merasakan sakit di otot otot badannya kerana saban hari menjadi mangsa pukulan daripada orang orang bawahan blade herbev. Alanis menutup matanya semula apabila mengingati semula semua kejadian yang telah berlaku kepadanya dan juga colson. Alanis mengeleng. Air matanya sudah mula jatuh di pipinya. Walalupun tiada tangisan yang kedengaran di dalam bilik itu, air matanya deras mengalir. Alanis memukul tepi katil beberapa kali. Dia merasa geram dan benci dengan semua kejadian yang telah menimpa dirinya.
"Colson!!!!" Jerit Alanis akhirnya. Suaranya yang nyaring bergema memenuhi ruang bilik itu. Perasaannya sudah tidak dapat dibendung lagi. Selepas dia menjerit, pintu bilik ditolak. Beberapa orang Guard wanita masuk bersama seorang Jururawat. Mereka semua memerhatikan Alanis di atas katil itu. Alanis memerhatikan mereka dengan tajam. Dia mengambil bantal di atas katil dan menghumbannya ke arah mereka.
"Leave me alone?!!!!"jerit Alanis. Sambil anak matanya memerhatikan mereka dengan penuh rasa benci.
"Easy Girl. We saved you. And we want to make sure.. are you alright?"tanya salah satu Guard itu.
"Fuck off! Kill me if you want!! Just kill me!!"jerit alanis. Mereka semua hanya diam.
" sorry but.. saya rasa kamu semua perlu keluar dari bilik ini dahulu. Dia berada dalam keadaan yang sangat tertekan. Emosinya masih belum stabil. Kita perlu biarkan dia dalam keadaan tenang dahulu." Kata Jururawat itu. Dia mengambil bantal di atas lantai bilik yang dihumban oleh alanis tadi dan mengembalikannya di atas katil. Mereka semua kemudiannya keluar dari bilik itu dan alanis mengesat air matanya. Dia mengambil bantal itu dan memeluknya erat. Dia membungkamkan wajahnya di atas bantal dan menjerit semahunya melepaskan semua amarah yang tersimpan dan masih terbuki di dalam hatinya. Alanis menangis sehingga dia tidak sedar dia terlelap semula kerana terlalu lelah menangis.Slash Herbev tiba di Herbev Centre Pagi subuh itu dan dia berjalan sepantasnya menuju ke bilik pejabat utama. Dan dugaannya tepat apabila melihat Blade Herbev masih berjaga dan sedang duduk di kerusi leather sambil termenung panjang. Dia menoleh kearah slash yang baru masuk ke dalam bilik pejabat itu dan dia tersenyum. Slash dapat mengidu sesuatu yang tidak kena dengan cara Blade merenungnya. Namun dia hanya menenangkan dirinya. Dia Tidak mahu blade merasakan ada sesuatu yang sedang berlaku tanpa pengetahuannya.
" where have you been? " tanya Blade.
" i Went to visits my mom.. " jawan slash selamba. Blade mengangguk.
" She's doing fine right? Did she likes it.. The house that i bought for her?" Tanya Blade. Slash hanya mengangguk.
" How about you.. did you think about my offer to you. I already completed The North and The South With my version of The silent Brother.. you will be The leader for The East.. and another person for the West.. he will accept it for sure." Kata Blade tersenyum. Slash hanya diam.
" so you will sent me to The East Then?"tanya slash.
" Yupps. Anytime i want. And after everything is settled down.. i will prepare a war against The Harper siblings." Kata Blade penuh bersemangat.
"How about the followers? Where did you get your followers for each side of the world?"
" By money. Everyone will fall for money. And i had money to spent." Jawab Blade.
" Money doesn't buy a soul Blade. " kata slash. Blade mengeleng. Dia bangun dari kerusi leather dan menepuk tangannya.
" what's with soul. To be the greatest person in the world... you don't need that." Kata Blade. Dia menepuk bahu Slash.
" Be ready! I will sent you to The East." Kata Blade sebelum dia berlalu keluar dari bilik itu. Slash tunduk dan dia duduk di sofa di dalam bilik itu.
YOU ARE READING
GUNS AND ROSES
ActionGUNS AND ROSES By Hayley Dawn Harper Genre: ACTION THRILLER FICTION ROMANCE Sinopsis ALANIS RIORDAN, Gadis yang hidup tanpa identiti sebenar. Ditemui ketika masih kecil dalam keadaan memilukan oleh pasangan suami isteri yang membesarkannya dengan pe...