" Kau kerja pagi ke ? " Taehyung menghirup air yang berada di hadapannya ." Tak ,aku baru balik . " Jin menjeling . Dah tahu baru nak pergi kerja tanya lagi dah kenapa . Aku baling periuk naya jaa .
"alahh , tanya pun marah . " Taehyung mencebik .
"soalan kau tu macam .. "
"em . "
Jin dan Taehyung memandang lelaki yang baru masuk ke dapur dengan memakai pakaian kemas .
" dah gila ke ? Dalam rumah pakai macam ni . " Taehyung memandang namjoon .
Namjoon menjeling . Tahulah aku segak . Tak payah nak jeles sangat .
" Kau pahal ? Aku ada meeting dengan klien harini . " Namjoon duduk di atas kerusi . Dia memandang sandwish di hadapan Jin .
Jin memandang Namjoon yang sedang memandang sandwishnya . Kemudian dengan perlahan-lahan dia menarik pinggan yang berisi sandwish itu dekat dengan dirinya . Takut Namjoon ambik .
" Aku tak hamak lah kau punya sandwish . " Namjoon mecebik . Padahal dia lapar .
"nah . Aku boleh buat lagi . Kau makan ah . " Taehyung memberikan pinggan yang berisi sandwishnya kepada Namjoon .
Namjoon memandang sandwish tersebut .
"Yahhhh !! Bodoh !! Ni bekas kau makan . Aku geli sial ! Ambik balik . Pengotor kau ni . " Namjoon menolak pinggan tersebut ke arah Taehyung dengan riak geli .
"aku baru gigit sikit je tu . " Taehyung menjawab tanpa rasa bersalah . Dia ketawa kecil .
"erghh . Dah aku pergi dulu . " Namjoon berdiri . Kemudian dengan pantasnya dia mengambil sandwish di dalam pinggan Jin dan berlari keluar dari dapur .
"BABI !! WOIIIIIIII !!!!! SHITTTT BABI SETANNNNNN !! "
"Alahhh , satu je pun . Kecoh ko ni . " Taehyung bangun dari duduk . Dia kemudian terus berlalu ke sinki untuk membasuh pinggan . Nampak tak dia rajin disitu .
"Aku lapar TT " Jin merengek .
"eh bongok , kau dah makan 25 sandwish lah . Aku baru makan 7 . "
"tapi aku lapar . " Jin menghentakkan kaki .
~~~
"wehhh , tepi lahhhh ! Aku nak tengok tv niii . " Yoongi menjerit menyuruh Hoseok ke tepi . Penghalang betullah budak ni .
"kau bukak berita jap . "
"pahal kau ?! Aku tak suka berita . Mohon jangan paksa ! " Yoongi bersuara sambil mulutnya mengunyah makanan .
"hello ?! Sewa rumah ni aku pun bayar okay ! " Hoseok berpeluk tubuh .
Yoongi mencebik . Siaran ditukar kepada berita tengah hari .
"hai selamat tengah hari . Saja Jeon Jungkook pembaca berita paling handsome abad ini ... "
"lahhh budak ni ka ? "
"ye , dia . Aku saja nak tengok dia kerja . " Hoseok memandang Tv .
"buang masa tengok budak ni . Kau kenal pun tak , acah nak prihatin . Mohon meninggal . " Yoongi mengrollskan matanya .
"elehhh , dari kau . Duduk rumah makan tidur tengok tv . Sekurangnya dia kerja cari duit . Kau tu ? Rumah sewa kau tak boleh bayar sila berambus. "
"Kau tengoklah nanti sapa yang paling awal bayar . " Yoongi bersuara tenang .
Hoseok pulak sudah mencebik .
"gaduh apa korang ni ? Lain kali nak gaduh ajak aku . " Taehyung menyampuk .
"buang masa gaduh dengan kau . Kadang-kadang kau cakap apa pun aku tak faham . "
Taehyung mencebik . Dia memandang Hoseok tajam . Tahulah aku ni banyak bahasa aku pandai . Tak payahlah sampai nk puji .
~~~
"huhhhh , penatnyaaa . " lehernya diketuk-ketuk perlahan .
"kau buat apa yang sampai penat ni ? "
"harini 6 jam aku kena bedah orang . Haihhh , sakit kaki semua terasa . "
"kau doktor ke jin ? Lahhh aku ingat cleaner ke tukang baiki paip rumah orang ke . " Taehyung menggaru kepalanya .
"kau jangan nak mulakan . Aku bedah mulut kau kat sini kang . " Jin memandang Taehyung yang tersengih .
"tapi asal tadi lagi elok je kau pakai pakaian biasa . Tak dak pun pakaian doktor bedah . "
"habistu dari rumah aku nak kena pakai baju doktor ? Kau ni asal lembab sangat ? Tu laa orang kerja dia pulak kerja buat taik mata . "
"hello , aku kerja tanam anggur okay ! Usahawan berjaya . " Taehyung tersenyum .
"penganggur boleh ah kat kau tu . Dah , aku nak mandi . Cakap dengan kau sampai kiamat pun belum tentu habis . " Jin bangun dari duduk . Dia melangkahkan kakinya menuju ke tingkat atas . Malas nak layan budak tu lelama . Nanti makin parah dia punya lembab .
"haihhh saintis ni pun , bagi laa aku rehat sama . Asyik suruh aku buat kerja je . " satu rungutan dari luar rumah kedengaran .
Jimin masuk ke dalam rumah dengan malasnya . Penat . Dia menyerabutkan rambutnya . Punggungnya dilabuhkan di atas sofa .
"penat ke kerja ? "
"penatlah bodoh . Bukan macam kau , duduk rumah buat taik mata . "
"aku tanam anggur lah setan ! " Taehyung mencebik .
"sama lah tu penganggur . " Jimin bangun dan berlalu ke biliknya .
Kini tinggallah Taehyung seorang diri di ruang tamu .
"asal semua cakap aku penganggur . Aku usahawan kot . Tak caya tengok hp aku ni . Aku ada tanah sendiri , ternakan sendiri , tanaman sendiri . Farmville . Best kottt . " Taehyung mengeluarkan telefonnya dan mula membuka aplikasi farmville .
"babi tu game lah lahanat !!! " Jin dan Jimin menjerit serentak dari bilik mereka .
•••
Aish. Harini sedikit hambar 😅
maaf ye korang 😅Inilah dinamakan bosan teramat 😂 aku tak sangka aku buat ramai orang baca padahal bukan diorang minat kpop pun 😂
Ok bye 😂
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE • BTS
FanfictionApabila 7 orang lelaki yang tak pernah mengenali satu sama lain dan tak pernah serasi mendapat satu rumah yang sama . "kau pahal raba aku sial ?! " "bodoh . aku bukan raba kau , kunci rumah duduk bawah punggung kau ! aku pun ada benda yang sama de...