"Weh makan apa tu ? ""Kau rasa ? "
"tahik . "
"bodoh . Aku tengah makan niiii !! " Namjoon menjeling Jimin . Orang tengah makan disebutnya benda tu . Pengotor betul . Tahulah nama kaubtu jamban . Elok sangat lah tu .
"Padan muka . Hahahahaha . " Jimin ketawa . Dia kemudian duduk di sebelah Namjoon dan mengambil mangkuk yang berada dalam pegangan Namjoon kemudian memakannya .
"Park Jimin , tu coco crunch aku . Nak buat lah sendiri . " Namjoon mengambil kembali mangkuknya .
Jimin mencebik . Kedekut betul .
"yang lain mana ? " Namjoon menyoal .
"Jin masih tak balik , Hoseok dekat bilik , taehyung baru sampai tadi jadi mungkin dia tengah mandi . Yoongi dekat hospital . Jungkook teman Yoongi . "
"kalau yoongi dengan jungkook aku pun tahu . " Namjoon mencebik .
"habis kau soal macam aku ni pembantu peribadi diorang ja kan . Sesuka hati kau je . " Jimin menjeling meluat .
"Kau kan pembantu saintis , boleh ja jadi pembantu diorang . Hahahaha . Kalau tak nak , jadilah pembantu aku . "
"tak nak aku , kerja pun tidak kau tu . " Jimin menjeling . Jimin bangun dan berlalu ke dapur . Nak melantak lah jawabnya .
Namjoon mencebik .
^^^
"Wehhh laparrrr !! " Taehyung menjerit dari tingkat atas sambil tangannya membetulkan rambutnya .
"Makan lah setan . Kau ingat kau menjerit tu kenyang ka ? " Namjoon menjeling .
"Mata tu tak payah lah jeling . Aku tahulah . " Taehyung turut menjeling . Pakat suka jeling menjeling pulak dah . Taehyung turun ke ruang tamu . Tempat di sebelah Namjoon menjadi tumpuannya .
"apasal semua asyik nak duduk sebelah aku ni ? " Namjoon mengrollskan matanya . Taehyung yang duduk di sebelah Namjoon memandang namjoon kemudian dia bergerak jauh sedikit daripada Namjoon .
"haa bagus kau ni . Baru ada ruang aku nak bernafas . " Namjoon tersenyum dan membuat tanda bagus kepada Taehyung .
"gais , tengok cita apa ni ? " Jimin yang baru keluar dari dapur dengan semangkuk coco crunch di tangannya duduk diantara Namjoon dan Taehyung . Maknanya dia duduk tengah lah .
Taehyung dan Namjoon mengrollskan mata mereka . Rasa nak pijak je orang sebelah diorang ni .
"asal senyap je ? " Jimin memandang kiri dan kananya . Dedua senyap .
"rasanya housemate aku bisu nih . " Jimin membuat muka meluat .
^^^
Pagi yang sudah terang , membuatkan sinaran bertambah terang . Tah apa aku merepek ni -.-
"senyap je ? Takkan tidur lagi kot ? " Jin yang baru balik dari kerja memandang sekeliling . Dari dapur , ruang tamu semuanya senyap .
Jin meletakkan kasut ke atas rak kemudian berlalu naik ke biliknya .
Jin yang ingin ke biliknya terbantut apabila melihat pintu bilik Yoongi terbuka . Nak ke bilik dia kena lalui pintu bilik Yoongi dulu .
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE • BTS
FanfictionApabila 7 orang lelaki yang tak pernah mengenali satu sama lain dan tak pernah serasi mendapat satu rumah yang sama . "kau pahal raba aku sial ?! " "bodoh . aku bukan raba kau , kunci rumah duduk bawah punggung kau ! aku pun ada benda yang sama de...