"erghhh !! " Namjoon menumbuk meja dengan kuat . Jungkook yang berada di luar menerpa masuk ke dalam pejabat Namjoon ."pahal weh ? " Jungkook memandang tangan Namjoon . Budak nih la kan . Tangan tu dah baik haritu dia buat lagi . Nak patah terus ka apa .
"kau ni an . Nak bagi patah tangan tu ke ? Kang tak boleh buat kerja pulak kau . " Jungkook duduk di hadapan Namjoon . Tangan Namjoon diangkat dan diletakkan elok-elok di atas meja .
"si takguna tu ambil semua partner syarikat aku ! " Namjoon menahan marah . Ni kalau tengah marah , dinding boleh berlubang .
"bukan haritu dah senyap ke ? "
"yes , but dia kembali lagi bila aku naikkan balik syarikat aku . Memang sialan lah ! Aku akan cari sampai dapat siapa dalang semua ni ! " Namjoon bangun dan berlalu pergi .
Jungkook hanya menggelengkan kepala . Dia juga berlalu keluar dari pejabat Namjoon dan ke tempatnya semula .
^^^
"kau cari siapa dalang semua ni . "
"baik boss . " Lelaki itu berlalu pergi meninggalkan Namjoon berseorangan .
"aku akan cari kau sampai lubang cacing . Apa sebab kau hah hanat . " Namjoon menggumam sendiri . Hatinya sakit . Dia mana ada musuh . Dengan semua orang dia ok .
^^^
"Jimin . Kau tak kerja ke harini ? "
"tak . " Jimin menggelengkan kepalanya . Harini cuti . Dia nak keluar sebenarnya , tapi bila dah tidur atas sofa ni , malas pulak lah nak keluar .
"jom jejalan . Bosan ah . "
Jimin pandang Yoongi .
"kau pahal sia pandang aku macam tu ? "
"Tetiba ajak aku keluar dah kenapa ? Kau bukan yoongi kan ? Mana yoongi . Keluarlahhh dari badan diaa wahai setan durjana . " Jimin memegang kepala Yoongi .
Yoongi menepis tangan Jimin dan menjauhkan diri daripada Jimin . Habis rosak rambut aku !
"aku ajak keluar pun salah . Aku senyap korang marah pulak . Haih . Mulut manusia tak pernah nak puas kah ? " Yoongi membetulkan rambutnya kemudian menjeling Jimin yang tersengih macam kerang busuk .
"Jom . Jap aku bersiap . "
"Tak payah nak bersiap . Dah elok kau pakai tu . Tshit and seluar jeans . Apa yang tak eloknya . Dah jom . Tunggu kau bersiap esok belum tentu kau siap . " Yoongi keluar dari rumah dengan kasut di tangannya .
Jimin mencebik . Dia menutup semua suiz dan mengambil kunci rumah . Dia berlalu keluar dari rumah . Kunci rumah diletakkan di dalam pasu bunga di hadapan rumah . Senang kalau housematenya yang lain balik buka je pintu . Tak payah nak tunggu dia balik .
"cepatlah pakai kasut tu . " Jimin memandang Yoongi yang sedang duduk di atas kerusi di laman rumah mereka sedang memakai kasut .
Yoongi mencebik . Orang ajak dia keluar , dia yang terlebih aktif .
"kita nak naik apa ? " Jimin menyoal . Selama ni hanya jin , namjoon dan taehyung yang ada kereta . Yang lain semua naik teksi .
"kau ingat aku miskin sangat ke kereta pun tak ada . " Yoongi mula bongkak + takbur .
"tak kata pun . Kau yang beria kata kau miskin . Tch . " Jimin mencebik .
"tapi memang aku tak da kereta pun . Kita naik teksi lah . " Yoongi berjalan ke hadapan meninggalkan Jimin yang dah mencebik sebab ditipu .
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE • BTS
FanfictionApabila 7 orang lelaki yang tak pernah mengenali satu sama lain dan tak pernah serasi mendapat satu rumah yang sama . "kau pahal raba aku sial ?! " "bodoh . aku bukan raba kau , kunci rumah duduk bawah punggung kau ! aku pun ada benda yang sama de...