Sesampai sahaja di hospital , masing-masing turun dari kereta . Nak pergi ambil bekas pesakit ."Call diorang , duduk mana . Kita dah sampai . " Jin mengarah . Taehyung mengeluarkan telefon bimbitnya dan mendail nombor jungkook . Telefon ditekapkan di telinganya . Seketika kemudian dia memandang Jin .
"hoi , kau ingat kitaorang kuli kau ke apa nak mengarah bagai . " Taehyung menjeling .
Jin hanya mencebik . Nak bagi arahan pun salah . Tch .
"Ha korang kat mana ? Kitaorang dah sampai ni . Haa , kat parking . Korang datang ? Haa okk . Kitaorang tunggu . " Taehyung mematikan panggilan .
"Japg diorang datang sini . Kita just tunggu ja . " Taehyung kemudian kembali masuk ke dalam kereta dan membuka applikasi farmville . Lama dah tak main sejak-sejak dia kerja .
"Mana anggur kau yang kau sebut-sebut dulu . Aku nampak Starwberi je . " Jimin memandang skrin telefon Taehyung yang terpapar game tersebut .
"aku tak tanam lagi . Tunggu musim nanti aku tanam ah . "
"sampai pun korang . Ingat sesat tadi . " Suara namjoon bersuara membuatkan Jimin dan Taehyung keluar dari kereta .
"Dah sihat kau yoong ? " Taehyung memukul buhu Yoongi perlahan .
"babi sial , sakitlah . " Yoongi mula mencarut . Baru harini azamnya tak nak mencarut . Sebab si Tae takguna ni lah azamnya dah luntur .
"dah jom . Beg kau semua letak belakang . tae dengan Jimin korang duduk belakang . " Namjoon pulak mengarah .
"asal lak . " Taehyung dan jimin berkata serentak .
"Ye lah , si yoongi ni tak sihat sepenuhnya lagi . Prihatin lah sikit . " Jin menyampuk .
Yoongi dah tersengih sampai telinga kemudian menjelir kepada Taehyung dan Jimin .
"Jelir apa jelir , aku kerat lidau kau karang . Maki kemana mencarut kemana . Aman hidup . " Jimin menjeling .
Disebabkan Yoongi masih tak sihat sepenuhnya , mereka berdua terpaksa akur . Kereta dipandu keluar dari hospital .
^^^
"wehh tempat apani ? " Hoseok turun dari kereta diikuti yang lain .
"ni lah aku kata tempat rahsia tu . " Jimin mendepakan tangannya di hadapan laut . Angin meniup rambutnya .
"waaa !! " Jungkook menolak Jimin ke hadapan membuatkan Jimin terkejut dan berlari ke belakang .
Masing-masing ketawa dengan gelagat mereka . Yoongi hanya duduk di dalam kereta dan menjadi pemerhati sekeliling . Katanya dia malas nak turun .
"weh yoong . Turun ah . Bukan selalu dapat rasa seronok macam ni . " Hoseok menarik lengan Yoongi . Yoongi senyum . Akhirnya dia akur dan turun dari kereta .
"Haa korang . Jom ikut aku . " Jimin memanggil mereka yang lain untuk mengikutinya .
"nak pergi mana ? "
"Ikut ja lah . Ish . " Jimin kemudian berjalan ke hadapan . Mereka yang lain hanya memandang sesama sendiri dan mengangkat bahu . Kaki mereka berjalan mengikuti langkah jimin .
"entah-entah dia kanibal ! " Hoseok bersuara perlahan .
"ish kau ni ! Mulut tu kalau tak celupar boleh tak ? " jin mengetuk kepala Hoseok .
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE • BTS
FanfictionApabila 7 orang lelaki yang tak pernah mengenali satu sama lain dan tak pernah serasi mendapat satu rumah yang sama . "kau pahal raba aku sial ?! " "bodoh . aku bukan raba kau , kunci rumah duduk bawah punggung kau ! aku pun ada benda yang sama de...