"Fireeeeee !!!!!!! Boww wowww wowww wowww ! "
"bodoh . "
"kau pahal nak sekeh-sekeh kepala aku ! Kau ingat kepala bapak kau ke ?! "
"kau tu dekat luar rumah . Tak payah nak menjerit sangat . Kang jiran hambat kau dengan penyapu pulak menganggu ketenteraman awam . "Jimin menjeling . Kemudian kakinya berlalu dari situ . Menyampah kalau duduk lama-lama . Kang ada yang makan malam ni berlaukkan kaki .
"elehhhh , nyanyi pun salah . Biarlah aku nak nyanyi lagu apa pun . Nak menjerit sampai langit pun . Kecohhhh je budak ketot ni . " Jungkook mencebik .
"stop call me ketot ! Aku tak ketot lah shial . " Jimin menjeling untuk kesekian kalinya .
"wehh bunny . Kau tak kerja ke ? "
Jungkook memandang orang yang sedang bercakap . Bunny ? Dia melihat sekeliling . Tak de orang . Nak cakap mamat ni call pun tak de pegang hp . Tapi mata dia tengok aku .
"kau cakap dengan sapa ? "
"kau lah hanat . " Hoseok mengrollskan matanya .
"sejak bila nama aku jk ditukar ke bunny . "
"tak de ah , gigi kau tu buat aku teringat arnab dekat kampung aku . Aku namakan dia bunny . Elok sangat ah tu kau pun lebih kurang macam arnab . " Hoseok tersengih .
Jungkook mencebik . Suka suki je nak letak nickname aku bunny even comel nama tu . Tapi tetap marah ! Suka saki je dia ni .
"suka suki kau je nak letak nickname aku . Tapi comei laa jugak bunny tu . Macam aku . " Jungkook buat comel . Tanpa disangka Hoseok muntah dan terkena baju Jungkook .
"yahhhhhhh !!!! " Jungkook mengerutkan dahi dan bau muntah hoseok . Haa helokkk perangai kau bunny kook .
"busuk sial !!! Kau makan apa ni ?!!! " Jungkook memandang Hoseok yang sudah menutup mulutnya .
"aku makan daging 8 ketul . " Hoseok tersengih .
"bapak ah kau nii ! " Jungkook menolah kepala Hoseok dan berlari ke belakang rumah bagi membersihkan bajunya . Dia lari pun jengket dengan riak muka geli .
"wehh tunggu aku . " Hoseok berlari mendapatkan Jungkook .
~~~
"Esok saya cuti . Kalau ada apa-apa emergency . Beritahu doktor Lee . " Jin memberitahu kepada jururawat yang bertugas .
Jin berjalan masuk ke dalam biliknya . Punggungnya dilabuhkan di atas kerusi empuknya .
Tok tok tok
"masuk . "
Seorang gadis memasuki ruangan bilik Jin . Gadis itu tersenyum dan membuatkan Jin turut tersenyum .
"buat apa dekat sini ? Tak reti nak pergi jumpa omma ? " Jin bersuara tenang .
"oppa ni . Biarlah Jiye nak jumpa oppa dulu . " Jiye duduk di atas kerusi bertentangan dengan Jin .
"kau tu dah nak masuk 1 tahun balik korea . Still tak nak jumpa omma ?appa ? Tak rindu ? "
"rindu tu rindu lah . Tapi .... " Jiye menundukkan kepalanya .
"anak dalam kandungan ni ... "
Mata jin membulat .
"KAU MENGANDUNG JIYE ? APA KAU BUAT HANAT ?! TAK MALU KE BUAT KERJA TERKUTUK NI ?! NAK MALUKAN OMMA DENGAN APPA KE APA ?! " Jin bangun dari duduk . Pinggangnya dicekak . Rasa marah membuak .
Tetapi lain yang jadi , Jiye ketawa . Jin mengerutkan dahi . Adik aku ni dah tersampuk apa . Dah mengandung , aku marah dia boleh gelak pulak .
"Oppa ... Lawak betul bila oppa serius . Jiye bergurau senda manja je lah . Jiye masih bergerak solo sekarang ni . Oppa nii . Hahahahaha . " dia masih galak ketawa .
"haaa gelak gelak . Seronok lah kan tengok oppa maki adik oppa sendiri. Marah adik oppa sendiri . Oppa bedah kau kat sini kang . " Jin mencebik . Dia kembali duduk . Nasib aku lah dapat adik macam setan . Asyik nak bergurau je . Orang serius , dia selalu nak bergurau . Dah lah haritu cakap dekat appa dia dah kawin lari dengan orang Malaysia . Appa aku apa lagi , mengamuk lah . Tapi lek je dia gelak . Aiii , budak kecik ni .
~~~
"hati-hati balik tu . " Jin melambaikan tangannya kepada Jiye .
"ye lahh . Jiye tahu lah jaga diri . " Jiye turut melambaikan tangan .
Lepas je jiye berlalu , jin berlalu masuk ke dalam rumah .
"sapa tu ? awek eh ? kata awek lari haritu . "
" sibuk je kau ni . " Jin menjeling .
" kita tanya pun salah . " Jimin mencebik .
"tu lah , tanya pun nak marah . " Taehyung bersetuju . Entah sejak bila dua ekor ni bersepakat .
" Tu adik aku lah . " Jin mengrollskan matanya .
" Lahhhh. Ye ke jin hyung ? Tak sangka jin hyung ada adik secomel tu . Hehe . " Jimin tersengih . Terus diambilnya beg yang dipegang Jin dan letakkan di atas meja .
" amboiii budak jamban niii . Sejak bila guna 'hyung' . Aku rasa nak bagi penerajang bertalu-talu je dekat kau wahai jambit ! " Taehyung mengrollskan matanya .
" gatal betul kau ye . "Jin memandang Jimin yang tersengih .
" gatal garu lah jin hyung . Ke nak suruh jimin garukan ? " Jimin masih tersengih .
" Kau ni dah kenapa setan !!! Aku geliiiii tahu tak geliii dengarr kau bahaskan diri kau jimin . " Jin berlalu ke biliknya dengan riak geli geleman .
" jimin tak geletek Jin hyung pun . Kenapa Jin hyung geli ? "
" sakai ah kau ni hanat ! Blah ahhh . Sedeyhhhhhhh hidup kau ni budak . " Taehyung menolak kepala Jimin dan berlalu pergi . Meluat pulak berkawan dengan budak jambit ni .
"woiiii !!! Takguna kauuu ! " Jimin berlari dan melompat ke atas belakang Taehyung membuatkan taehyung tidak dapat seimbangkan diri dan ...
Jatuh tersembam lah dua ekor ni macam buah bangka busuk . Muahahahahaha .
•••
Gaiss , lambat tak tunggu chapter baru ni 😂
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE • BTS
FanfictionApabila 7 orang lelaki yang tak pernah mengenali satu sama lain dan tak pernah serasi mendapat satu rumah yang sama . "kau pahal raba aku sial ?! " "bodoh . aku bukan raba kau , kunci rumah duduk bawah punggung kau ! aku pun ada benda yang sama de...