"wehhh , kau ada nampak telefon aku tak ? ""tak . Mana lah aku tahu kau punya telefon . Cari ah sendiri . " Mulutnya mengunyah popcorn yang dibuat sendiri .
"aduhhh . Masalah betul lah . Dapat housemate pun bukan nak tolong . Baik aku duduk seseorang kalau macam ni . "
"apa nama kau ? park apa park ? Park Jimen kan ? Wahai Jimen . Kau tu kena bersyukur kau dapat housemate macam aku . "
"asal lak ? Bersyukur apa dapat housemate macam kau ni . Pemalas kerja . Kau dengan atok sorang lagi tu sama ja . Dan nama aku bukan jimen lah bangang ! "
"kau sapa nak panggil aku atok sial ?! " Yoongi menjerit dari biliknya . Laaa dengar rupanya budak tu .
"bersyukur laa sebab kau boleh tanya aku mana telefon kau . Kalau aku tak de kau nak tanya siapa ? Beruntung kau . " Taehyung tersengih .
"ishhh , pening aku cakap dengan kau ni . Aishh , anak sapa lah kau ni . " Jimin mengerutkan dahi dan berlalu pergi dari situ . Nanti kena serangan migrain sebab si taehyung ni pulak .
"cakap dengan aku je pening . Kot lah nak muntah ke apa ka . Ni pening . Apa class . " Taehyung mencebik .
"aku bagi peneranjang sulung jugak dekat budak ni kang . Rasa kaki dah menggeletar nak bagi penerajang ni . " Jimin menggumam sendirian . Sesekali dia menjeling ke arah Taehyung yang syok kunyah popcorn .
~~~
"woii telefon buruk siapa tertinggal dalam tong sampah ni ?kalau tak dak sapa tuntut aku nak buang ja . " Jin menjerit dari dapur .
Dengan sekelip mata bagai kilat jimin terpacul depan dapur .
"JANGAN BUANG ! " Jimin menjerit sampai cawan pecah . K tipu ja . Gegendang telinga jin pecah ja . K tipu lagi .
"telefon kau ke ? "
Jimin mengangukkan kepala . Finally . Jumpaaa !!
"legaaa . Jumpa jugak . Dari pagi tadi aku cari rupanya ada dalam tong sam....pah . Macam mana boleh ada dalam tong sampah pulak ?!!!! " sekali lagi dia buat high note .
"mana lah aku tahu . "
"kau buat apa selongkar tong sampah ni ? " Jimin mengecilkan matanya .
"aku ... Aku ... Mana ada buat apa ... Aku tengok je . Eh bersyukur tau aku nampak telefon kau . Aku ni baik . Kalau diorang tu ? Belum tentu baik . Mana tahu bekas banduan ke . " Jin berceramah .
"ye lahh ye lahh . Thank you . Tapi ,aku tertanya-tanya ... "
"apa lagi ? Macam mana boleh ada dalam tong sampah ? Kan aku cakap aku tak tahu .. "
" tak . Bukan tu . Aku tertanya apa kau buat dengan tong sampah . " Jimin sekali lagi mengecilkan matanya yang memang dah kecil . Jin nampak dia macam tutup mata pun ada . Tidur kot ?
"aishh , sebenarnya cermin aku pecah . Jadi aku nak semadikan dia dalam tong sampah . Terjumpa kau punya telefon . Eh , baik kau pergi basuh telefon kau tu . Busuk . " Jin menutup hidungnya .
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE • BTS
FanfictionApabila 7 orang lelaki yang tak pernah mengenali satu sama lain dan tak pernah serasi mendapat satu rumah yang sama . "kau pahal raba aku sial ?! " "bodoh . aku bukan raba kau , kunci rumah duduk bawah punggung kau ! aku pun ada benda yang sama de...