"joon ? "Namjoon memandang Jungkook . Berat rasanya dia nak beritahu Jungkook . Dah lah dia yang tawarkan pekerjaan ni dekat Jungkook . Lepastu muflis pulak . Haihhh .
"Kita .. Akan keluar dari syarikat ni . " Namjoon menundukkan kepalanya . Semua usaha yang dia dan appanya buat sia-sia disebabkan orang yang dengki dan busuk hati dengan kejayaan mereka .
"sokey . Aku terima walaupun perit . Oh tuhan . " Jungkook mula menyanyi kecil . Walaupun dia agak sedih kerana dah tak ada kerja tapi dia masih mahu berlawak dengan Namjoon untuk hilangkan rasa sedih namjoon .
"kau nii , tak sedih ke ? Menyanyi pulak dia . " Namjoon berdecit kecil . Dia ketawa kecil .
"Nak hilangkan rasa sedih macam ni la . " Jungkook ketawa .
^^^
"waittttttt ... Jungkook cakap yang dia perlukan moonie punya ... " Jimin membulatkan mata .
"Jadi maknanya ... Selama ni Jungkook kerja dengan namjoon . Dan namjoon ada syarikat ? Muka macam penagih dadah aku tengok si joon tu . Ada syarikat ? Uish hebatt . "
"hah , curi tulang ! " satu suara membuatkan Jimin terlempar telefonnya ke dalam tong sampah yang berada di hadapannya .
"TUANNNNN !!! MY PHONEEEE !!! " Jimin menjerit . Dia memandang saintis muda yang berada di hadapannya itu . Kerana sergahannya lah telefonnya busuk .
"bukan salah saya okay . Siapa suruh awak curi tulang . "
"sekarang rehatlah tuan !! " Jimin menghentakkan kaki macam budak-budak . Mukanya dikerutkan .
"Ye ke ? Sorry my fault . " saintis itu tersengih .
"ambik balik telefon saya . "
"ye lahh . Haih . " Saintis itu kemudian melangkah ke tong sampah dan menutup hidungnya . Kemudian dengan sepantas yang mungkin dia mengambil telefon Jimin dan memberikan kepada jimin semula . Jimin tersengih . Dah macam dia yang tuan dekat sini .
"Thanks tuan . " Jimin tersengih dan berlalu pergi .
"blah macm tu je ? Kot lah nak belanja ais kacang ke . Haihh budak ni . " Saintis itu menggelengkan kepalanya . Dah biasa dengan perangai jimin ni . Selalu buat perangai tapi dia budak yang rajin bekerja .
^^^
"Yoong ? "
Yoongi tidak memandangnya sebaliknya terus berjalan laju menuju ke biliknya . Taehyung hanya memandang yoongi naik ke biliknya .
Dia mengangkat bahunya . Dengan baju yoongi basah lencun . Tah apa budak tu buat .
"hello ? " taehyung menekapkan telefonnya ke telinga apabila ada panggila masuk .
"yoongi ? Ada je kat rumah . Baru balik . Tah orang tua tu pergi mana tah . Dengan basah lencun dia tu . Hmm .. Kau jumpa dia ke ? Ohhh .. Haa ok . Dah aku nak sambung makan ni . Kau g buat kerja kau diam-diam . " Taehyung menamatkan panggilan daripada Hoseok . Taehyung kemudian menyambung makan dan dia seperti berfikir sesuatu .
Taehyung memusingkan kepalanya memandang pintu bilik Yoongi . Macam .. Pelik . Dia tak suka keluar kalau hari hujan macam ni . Dan hoseok cakap dia berjalan dalam hujan . Ada masalah ke yoongi ni ? Taehyung mengangkat bahunya . Malas nak pikir . Yang dia mahu sekarang hanya makan dan sambung tidur . Yeahhh !!
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE • BTS
FanfictionApabila 7 orang lelaki yang tak pernah mengenali satu sama lain dan tak pernah serasi mendapat satu rumah yang sama . "kau pahal raba aku sial ?! " "bodoh . aku bukan raba kau , kunci rumah duduk bawah punggung kau ! aku pun ada benda yang sama de...