+29

4.7K 501 371
                                    


"appa .. " Air matanya turun laju mengalir . Dia memegang lengan ayahnya yang terbaring lesu di atas katil .

"yoong dah buat salah ka appa ? Yoong dah balas dendam demi appa . Tapi kenapa yoong tak happy sedangkan benda ni dah settle . " Yoongi menangis teresak-esak . Swag dan kelakiannya runtuh bila semua ni jadi . Selalunya dia seorang yang degil dan pemarah . Tapi , personalitinya berubah bila jumpa dengan semua housematenya tu . Dia bukan lagi pemarah sepanjang masa .

"y...yoongi sayang . " Jari jemari appanya bergerak dan appanya mula bersuara . Senyuman di bibir appanya terukir membuatkan yoongi turut tersenyum tetapi hambar .

"ke..kenapa sayang ? Siapa buat ni ? " Tangan yoongi digenggam dengan penuh kasih sayang .

"Appa ... Tsk ... Yoongi dah balas dendam atas perbuatan partner appa yang langgar appa tu . Tsk .. Tapii .. Anak dia ... Anak dia selamatkan nyawa yoongi . Yoongi demam dan dia lah yang paling cemas bila yoongi demam . Dia .. Jaga yoongi dekat hospital . "

"Balas dendam ? Appa tak faham . Cuba yoongi ceritakan . "

"macam ni .. " Yoongi pun berceritalah dari a-z . Sampai appanya faham apa yang berlaku .

"Yoong . Yoong ingat kan appa ajar yoong pasal syarikat ? "

Yoongi menganggukkan kepala .

"Appa ajar sebab nak yoong naikkan syarikat appa . Ganti tempat appa bila appa tak mampu . Bukan balas dendam sayang . "

"tapi .. Pembantu appa cerita .. "

"Appa yang suruh . Encik kim tak pernah langgar appa , tapi dialah yang cuba selamatkan appa daripada digilis lori . Bila encik kim tolak appa , mungkin dah ajal dia , dia yang kena langgar lori . Appa terselamat tapi kaki appa dilanggar kereta bertentangan masa encik kim tolak appa . "

Yoongi terkedu .

"kenapa appa tipu ?! "

"yoong .. Appa cerita macam tu sebab nak yoong bertabah dan lagi berusaha untuk berjaya dan ada kerjaya sendiri . Appa nak yoong berusaha naik sendiri dengan usaha yoong bila appa jadi macam ni . appa tak suruh pun yoong balas dendam . Apa yoong dah buat ni sayang ? "

Yoongi mula meraung . Appanya menenangkan yoongi yang dah meraung macam orang gila .

^^^

"appa ... " Namjoon memandang gambar keluarganya .

"appa dah buat apa ? Appa tak salah kan ? Appa tak buat kan ? " Namjoon memandang gambar appanya .

Housematenya yang lain hanya memandang namjoon dari luar bilik . Dah dua hari . Disuruh makan , malas . Disuruh minum , malas . Disuruh mati pun malas .

"kesian aku tengok budak tuh . " Jin memandang housematenya yang lain .

"tulah , dah dua hari dia dok tenung gambar ayah dia . Kesian aku tengok . " Jimin memandang pintu bilik Namjoon dari ruang tamu .

"taee ! Kasi lah balik ! " Jungkook menjerit dari dapur .

"tak nak ! Kau bukan guna pun benda ni . Nak apa lagi ? " Taehyung menjeling .

"Tak guna kau cakap ?! Tu ramen aku lah shibai !! " Jungkook mula meninggikan suara . Dah lah dia lapar ni . Taehyung pulak bawak lari ramen dia . Nak kena siku agaknya mamat ni .

"HAHAHAHAHAH , aku suka tengok kau marah . Nahhh . " Taehyung memberikan mangkuk berisi ramen kepada Jungkook kembali . Sengaja dia nak kenakan Jungkook . Dah dua hari rumah ni suram . Nak jugak jerit menjerit macam dulu .

[C] HOUSEMATE • BTSWhere stories live. Discover now