Lepas 2 hari , Namjoon dibenarkan keluar dari hospital . Seronok tak terkata si Namjoon tu ."Joon . Ambilkan aku keropok atas meja tu jap . " Taehyung menunjuk keropok di atas meja dapur tetapi tidak memandang Namjoon kerana matanya tak boleh lepas dari tengok tv .
"haih , pemalas betoi la kau ni . " Namjoon mengeluh .
"cepat lah . " Taehyung menjerit lepas 2 minit berlalu tapi namjoon masih tak bagi keropok dekat dia .
Taehyung mula panas hati . Dia memandang ke dapur . Kelihatan 4 orang lelaki sedang menjamah keropok yang dia minta .
"YAHHHHH !!!! KIM NAMJOON !! PARK JIMIN !!! JEON JUNGKOOK !! KIM SEOKJIN !!! " Taehyung menjerit .
"siapa dapat dulu dia yang makan dulu . Kira kitaorang dapat dulu jadi kitaorang jamah dulu . " Jungkook bersuara membuatkan Taehyung makin panas .
"Padan muka kau , tu la lain kali jangan berat punggung . Kan dah merana . " Jin ketawa .
"tak pe tae , aku makan keropok ni untuk kau . Kira kalau aku makan kau akan rasa kenyang . Muahahahhaahha . " Jimin galak ketawa sambil menyuap keropok ke dalam mulutnya .
"Bodoh ! Jangan gelak sambil makan . " Jin menampar dahi Jimin perlahan .
Jimin menjeling .
"Yahhh MIN YOONGI !! BAGI BALIK PENCUCI MUKA AKU !! " Kedengaran suara Hoseok menjerit meminta pencuci mukanya .
"Aku pinjam je kottt ! Pencuci muka aku dah habis . " Yoongi menjerit kembali .
"bongok je yoongi ni , pencuci muka penuh dekat bilik air dia . " Taehyung mencebik .
"Weii shibai , pencuci muka aku dah habis okay !! Aku tak tahu kerja sapa asyik rembat pencuci muka aku ni ! " Yoongi menjerit dari dalam bilik .
"ish , kalau orang kutuk diaaa , dengar je dia . Telinga besar betul orang tua tu . " Taehyung sekali lagi mencebik apabila yoongi seperti mendengar apa yang dikatakan .
"shh korang diam eh , aku yang rembat pencuci muka dia selama dia tak balik rumah haritu . Tapi sekarang pun aku masih rembat masa dia tidur . " Jin meletakkan jarinya ke bibir tanda suruh senyap .
"MIN YOONGI !! JIN REMBAT PENCUCI MUKA KAU ! KAU HAMBAT DIA ! PENCURI ! " jungkook menjerit membuatkan jin menjengilkan matanya ke arah Jungkook . Sialan .
"Kau memang tak guna ah ! " Jin menepuk meja selepas itu dikibas tangannya kerana sakit .
"sapa rembat ?! "
Namjoon , jimin , jungkook dan jin terkejut bila suara bebetul di hadapan pintu dapur . Dengan serentak bahu mereka terangkat sedikit akibat terkejut . Cepat gila yoongi gila ni turun .
"jin . Dia suruh kitaorang senyap . Tapi disebabkan aku baik , jadi aku bagitahu . Muahahahaha " jungkook galak ketawa .
Yoongi memandang jin . Jin hamya membuat muka bodoh tak dak perasaan . Apa ?
"kau ganti balik ! " Yoongi memandang Jin tajam .
"nanti lah aku ganti . Duit tak masyuk nak ganti . " Jin tersengih .
"tak masyuk bana kau , kau tu kaya kerja doktor lah shial . "
"Huhuhuhu , ha ha ha .. Aku ketawaaaaa . Bye . " Jin melarikan diri .
"YAHHHHHH !! " Yoongi menjerit .
^^^
"kiranya esok kau kerja lah kan ? " Jimin memandang Namjoon .
Namjoon mengangukkan kepalanya . Brightstar Holding dah dimulakan semula . Appa yoongi dah buat apa yang termampu , aku pun ok ja . Jungkook pun masih bekerja dengan aku . Yoongi akan jadi partner syarikat aku untuk naikkan balik syarikat aku yang dah muflis teruk . Maaf ? Kan aku dah cakap aku dah maafkan dia . Tapi tu laa , yoongi kalau kerja masih dok minta maaf kat aku . Aku rasa macam nak jatuhkan dia dari tingkat 15 . Biar syarikat dia aku ambik . Muhahahahahaha .
"Joon . Sini jap . " Yoongi memanggil dari biliknya . Kerja lah tu .
Namjoon bangun dari duduknya dan berlalu ke bilik yoongi .
"Wehhh laparrr .. " Taehyung merengek . Kepalanya diletakkan di atas bahu jimin .
"makan lah setan ! "
"suap ? "
"kunyit lahh kau niii !! Aku geli ! " Jimin menolak kepala Taehyung kemudian berlalu .
"aku melawak ja pun . Haih , tapi memang aku nak orang suap nii . Terasa malasnya tangan ingin menyuap diri sendiri . " Taehyung menghentakkan kakinya .
" JANGAN JADI MALAS LAH SETAN ! " Serentak mereka berenam menjerit .
Lah semua dengar ke aku cakap . Tch .
•••
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE • BTS
FanfictionApabila 7 orang lelaki yang tak pernah mengenali satu sama lain dan tak pernah serasi mendapat satu rumah yang sama . "kau pahal raba aku sial ?! " "bodoh . aku bukan raba kau , kunci rumah duduk bawah punggung kau ! aku pun ada benda yang sama de...