"Haihh , sapa punya spenda dok lam bilik aku ni . " Taehyung mengangkat spenda yang bewarna biru gelap bercorak doraemon dengan hujung jari . Geli .Kaki taehyung melangkah keluar dari biliknya dengan spenda yang dia jumpa tadi .
"Gais . Aku nak tanya something . " Taehyung memandang kesemua housematenya .
"apadia ? "
"ni spenda jebon mana sesat kat bilik aku ni ? " Taehyung memandang mereka semua sambil mengangkat spenda tersebut ke udara .
Sunyi . Tiada sorang pun yang mengaku .
Taehyung mencebik . Nak mengaku pun malu . Ok lets see .
"kalau tak da sapa mengaku aku nak buang dalam kolam ikan belakang rumah jiran . Dia bela ikan piranha . Biar terkoyak spenda ni . " Taehyung berpura-pura nak ke luar dari rumah .
"TAE ! "
Satu suara menghentikan Taehyung dari berjalan . Taehyung tersenyum .
"nak mengaku ke ? " Taehyung smirk .
"tak . Aku nak ikut kau buang spenda ni dalam kolam ikan . Mata aku sakit tengok . " Jungkook sengih .
"ok jom . "
Mereka berdua berlalu pergi ke belakang rumah . Belakang rumah boleh nampak kolam ikan rumah sebelah .
Taehyung berjalan ke arah pagar yang menghalang antara rumahnya dan jiran sebelah . Dengan sekali pusingan , taehyung membaling spenda masuk tepat ke dalam kolam ikan . Jungkook menjerit dan menepuk tangan macam budak kecil .
"Perghh , spenda hilang . " Jungkook galak ketawa .
"Kalau nanti spenda tak cukup beli lain . Aku tanya tadi tak nak jawab sangat . " Taehyung ketawa .
Mereka berdua akhirnya ingin berjalan masuk ke dalam rumah melalui pintu belakang .
1 langkah ..
2 langkah ..
3 langkah ..
Taehyung berhenti .
Jungkook memandang Taehyung yang berhenti dari berjalan . Dia mendekati Taehyung .
"kau pahal ni ? "
Diam ..
"Tae . "
Diam ..
"Jangan lah memain setann !! " jungkook menjerit kecil .
"TU SPENDA AKU PUNYA !!!! AKU BARU INGAT !! SHIBAIII !!! " Taehyung berlari ke arah pagar untuk panjat tetapi dihalang Jungkook . jungkook menarik Taehyung supaya turun dari memanjat pagar .
"TIDAKKKKK !!! " Taehyung masih menjeritt .
"tu lah , nak serbu tak pakai helmet . Last2 dia yang merana . " Yoongi bersuara . Badannya disandarkan pada pintu belakang rumah . Yang lain turut memerhati kejadian memilukan ini .
"kesiannn . " Jin hanya ketawa kecil .
~~~
"Dah lahh tu merajuk . Salah kau sendiri jugak . " Hoseok memandang Taehyung yang duduk menyendiri di sofa . Dari tadi diam .
"tu lah kau , lain kali tengok berjuta kali . Kau punya otak tu bukan boleh pakai sangat , asyik lupa barang sendiri . " Namjoon menggeleng kepala . Dah banyak kali dia ni lupa barang dia sendiri . Makanan milik dia , dia ingat pulak . Haihh .
"tu omma bagi kat aku masa aku kecik . Aku simpan . Kenangan . " Taehyung bersuara perlahan membuatkan yang lain terdiam .
"Kau suruh je lah omma kau beli lain . Duh . " Yoongi bersuara tenang .
Taehyung bangun dan berlalu dari situ .
"tch . " Yoongi berdecit . Jin memandang taehyung yang masuk ke biliknya .
"hm , omma tae dah tak ada . " Jin bersuara tenang membuatkan Yoongi tersentak . Yoongi memandang Jin .
"kau tahu mana ? "
"tak perlu tahu aku tau mana . Lain kali mulut tu berlapik sikit . " Jin bangun dan berlalu keluar dari rumah .
~~~
"Jom keluar ? " Namjoon memandang housematenya yang tengah buat kerja masing-masing . Cuti pun tak best . Semua buat hal sendiri .
"Kau siapa nak ajak keluar bagai ni ? Aku kawan baik kau tak pa lah jugak . " Jimin Bersuara membuatkan Namjoon nak tumbuk ja muka chubby dia tu .
"ergh . " Namjoon mengrollskan matanya . Dia kemudian keluar dari rumah . Erghh , tak best langsung housemate aku ni . Semua perangai macam apa lagi .
"Joon . "
Namjoon berpusing ke belakang .
"Nak aku teman kau tak ? Aku bosan gak ni . "
Namjoon tersenyum . Caiiyokkk ! Ada peneman .
"JOM TAE !! KITA MENGGILA !! " Namjoon menjerit suka . Taehyung turut menjerit dan ketawa .
"tengok tu . Macam bebudak . " Yoongi memandang Taehyung dan Namjoon dari dalam rumah . Yang lain turut memandang mereka berdua .
"Biarlah diorang . Kau tu yang dah macam bapak aku kenapa ? " Jimin mengrollskan matanya .
"Tolonglah , sapa nak jadi bapak kau . " Yoongi membuat muka
"aku cakap je lah shetan . " Jimin mengrollskan matanya .
•••
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE • BTS
FanfictionApabila 7 orang lelaki yang tak pernah mengenali satu sama lain dan tak pernah serasi mendapat satu rumah yang sama . "kau pahal raba aku sial ?! " "bodoh . aku bukan raba kau , kunci rumah duduk bawah punggung kau ! aku pun ada benda yang sama de...