+13

4.7K 550 56
                                    

"tae ... "

"jangan lah kacauu . Aku tengah mimpi aku kawin ni . Haih . " Taehyung bersuara dengan mata tertutup .

"tae ... "

"ishh .. Jimin kau pergi tidur boleh tak ? Semak lahhh . " Taehyung mengerutkan dahinya . Menggangu tahu tak !

"tae ... "

" Jimin !! " Taehyung bangun .

Dia melihat sekeliling biliknya . Kosong . Taehyung turun dari katil kemudian berjalan ke arah suiz lampu . On ditekan . Sunyi .

Taehyung menelan air liurnya . Dia berjalan perlahan ke arah katilnya . Kiri kanan dipandang . Seremmmm ...

Taehyung memandang bawah katil .. Ni mesti si jambit tu menyorok nak prank aku .

Taehyung tersengih . Dengan pantas taehyung melutut dan melihat ke bawah katil .

Senyumannya mati .

Kosong .

Taehyung bangun . Matanya meliar . Dia kemudian berdiri . Bulu roma bulu ketiak semua naik .

"tae ... "

Taehyung melompat naik ke atas katil kemudian menyelubungi dirinya dalam selimut akibat dia berasa ada orang pegang bahunya .

"kau buat apa selimut tu tae ? "

Taehyung menyelak sedikit selimut di mukanya .

JIMIN !

"Macam mana kau boleh masuk ?! "

" Dari tadi aku panggil kau . Kau dok seronok mimpi kawin bagai ! Aku tak tahan nak terkucil aku lari je lah masuk tandas kau . "

"Ha..habis tu . Macam mana kau boleh ada kat sini ? "

"Asal bodoh sangat kau ni ? Kan aku cakap aku pinjam tandas kau . Tandas kau dalam bilik kau kan . Apasal bengap sangat ni ? " Jimin menggaru kepalanya .

"Hah .. Kau nak apa gerak aku pepagi buta ni ? " Taehyung yang agak lega kembali duduk dengan tenang tetapi masih trauma 😂

"aku just nak pinjam toilet kau je . Toilet aku tersumbat . Dah kau je yang aku rapat pun . Yang lain aku cakap semua nak marah aku . " Jimin sengih .

"tu je ?? Haihhh , dahhh keluar ! Aku nak sambung mimpi kawin . Nak keluar tutup lampu tu . " Taehyung menghalau . Dia kemudian kembali baring .

"iyelahhh ! "

~~~
D

ing dong !

"iye kejap . "

Ding dong !

"bodoh kejaplah ! " Hoseok menjerit . Tak reti sabar ke apa . Sabar tu separuh daripada iman tau ! Sabar lah kejap .

Hoseok berjalan ke arah pintu . Pintu dibuka seluasnya .

"ye ... Oh awek . Hai . " Hoseok senyum .

"Hai .. Em ni kawan jin oppa ke ? "

"haah , kawan dia lah ni . Kitaorang sahabat terbaik punya . Paling swag . " Hoseok tersengih .

"Jin oppa ada ? "

"ada .. Kejap eh . "

"JIN OPPA ! Eh , Oppa hyung !! Ehh , apa aku merepek ni ! " Hoseok memukul mulutnya perlahan . Kemudian dia memandang gadis yang melihatnya pelik itu dan tersengih malu .

"Jin hyung !! " Hoseok menjerit .

"Jin tak de . Subuh tadi lagi dia dah pergi kerja . " Jungkook menyampuk .

"haii , jk . " Jungkook bersalaman dengan gadis yang berada di hadapannya ini . Menyempat lagii si jk nii .

"Oh haii , Jiye . Adik Jin oppa . " Jiye tersenyum .

"adik dia ?! Patutlahh ... "

"patutlah apa ? " Jiye memandang Hoseok .

"Muka seakan nak sama tapi tak sangat . Awak cantik lagi . " Hoseok tersengih .

"haha , macam-macam lah awak ni . Em , kalau macam tu Jiye pergi dulu lah ye ? Jiye cari dia dekat hospital je la . " Jiye tersenyum .

"Jin hyung sakit ke yang nak cari dekat hospital ?! " Hoseok membuat muka 'PRIHATIN'

"Kan jin oppa doktor . " Jiye memandang Hoseok .

" eh ? Lupaaa laa . Hahahaha . Maklumlah jadi hilang ingatan bila terjumpa gadis secantik awak sebab dalam fikiran ada awak je . " Hoseok ketawa .

Jungkook pula sudah menampar bahu Hoseok dan membuat muka meluat tahap cipan .

"tak payah dengar lawak hambar dia ni . Oppa ni ada masalah mental sikit tu yang jin hyung suruh dia tinggal dengan dia . Nak rawat dekat rumah . " Jungkook menutup mulut Hoseok yang masih ketawa .

"Tapi bukan ke Jin oppa doktor be..."

"haah , memang doktor bedah , tapi kat rumah dia doktor rawat orang yang ada masalah mental . Huhu . Jiye , awak boleh pergi lah kalau macam tu . Takut berjangkit pulak gila dia ni . " Jungkook senyum . Tangannya masih menutup mulut Hoseok .

"aa , bye . " Jiye melambaikan tangan dan berlalu pergi .

Jungkook melepaskan tangannya dari mulut hoseok kemudian melap tangannya di baju Hoseok .

"siallah kau . Ingatkan kau tu kecik , tak banyak cakap . Rupanya macam hanat jugak perangai kau ni eh . " Hoseok menjeling . 

Jungkook tersengih .

"habis jatuh saham aku ! " Hoseok sekali lagi menjeling tajam .

~~~

"Anda diterima bekerja . "

"betul ke ni ?! " Taehyung melihat orang di hadapannya .

"iye . "

" Terima kasih bebanyak . Saya harhai sesangat . " Taehyung tersenyum dan menunduk .

" Esok awak boleh mula bekerja . "

Taehyung mengangguk faham .

~~~

"Macam mana dengan hasil harini ? "

"Ok bos . Cuma .. Ada masalah sikit lah . Ada syarikat terkemuka di Korea semakin meningkat . Jadi syarikat kita agak kebelakang . " Dia memandang wajah 'bengis' lelaki di hadapannya itu .

"Kau jumpa dengan ceo syarikat tu . Bincang elok-elok . Buat cara baik . Kalau diorang tak nak . Kita buat cara kasar . " Dia tersenyum sinis .

"baik boss . Tapi ... Katanya ceo syarikat tu semakin maju sekarang . Dah makin banyak dia punya kenalan dari syarikat luar negara . Saya takut kita ... "

"kau buat je apa aku kata . Trust me . Lepas tu je , bom ! Syarikat tu dengan sekelip mata akan muflis . Dia dah cari pasal dengan papa aku . Tiba masa untuk aku balas balik . "

•••

[C] HOUSEMATE • BTSWhere stories live. Discover now