+17

4.5K 534 51
                                    


"Pleaseee tuannn !!! " Jimin melutut .

"awak yang mintak berhenti . Sekarang datang merayu pulak . " Saintis muda itu menggaru kepalanya . Jimin ni memang baik orang , dia sangat rajin daripada pembantu yang lain . Dia marah sebab dia tak nak jimin buat salah , mana tahu jimin boleh naik pangkat . Tapi .. Tak tahu pulak dah sakitkan hati jimin . Haihhh .

"Tolonglahh , saya perlukan kerja . " Jimin memegang kedua-dua belah kaki sainstis muda itu .

"ok ok . Saya terima . Sekarang stop tarik seluar saya atau saya akan berbogel dekat sini sebab awak tarik seluar saya . "

Jimin berhenti kemudian dia tersengih . Welcome kerja lama . Huhuhu

"Tuan nak suruh saya buat apa ? Saya boleh buat . Tuan nak herdik ke apa ke saya sanggup . Asalkan gaji saya naik . " Jimin tersengih .

~~~

"Kau tak kerja ke ? " Taehyung memandang Yoongi yang sedang mengunyah popcorn .

"tak . Aku cuti . "

"Jap . Kau kerja ke ? Bukan kau menganggur ke ? " Taehyung memandang Yoongi .

"Dah tu , tanya buat apa . Soalan exam mana kau pakai ni ? " Yoongi bersuara tenang . Taehyung mencebik . Tanya sikit nak menjawab .

"kau tu . Tak kerja ke ? Asyik nak menganggur je . "

"aku kerja malam . Tu sebab semalam aku tak balik . " Taehyung tersengih .

"Lah , buang masa je kitaorang tunggu kau . Tu si jin tu . Risau gila dekat kau . Siap nak call polis . Kau memang rapat dengan dia ke macam mana ? "

"Tah , aku mana kenal dia . Dia duduk rumah ni baru aku kenal . Korang semua mana aku kenal . " Taehyung duduk di sebelah Yoongi .

"Kau dari mana yoong ? Aku tak pernah tahu pasal kau . Kau selalu sesorang . Kau memang tak bercampur ke cenna ? " Taehyung mengambil popcorn di tangan Yoongi dan memasukkan ke dalam mulutnya . Kunyah kunyah telan .

"Aku jenis tak bercampur dengan orang . Aku duduk rumah ni pun terpaksa je . " Yoongi mengangkat bahu . Taehyung hanya menganggukkan kepalanya sahaja .

~~~

"Boss , amacam ? Ok tak jualan kita sekarang ? "

"Ok sangat . Korang memang bijak . Em , nanti aku upkan gaji korang . " Hoseok memandang pekerjanya yang sudah tersengih hingga ke telinga apabila mendengar perkataan gaji .

"bab gaji laju betul korang ni . " Hoseok menggeleng .

"boss , ada pelanggan . Saya pergi dulu . "

Hoseok menganggukkan kepala . Pekerja dia memang semua berguna . Tak makan gaji buta . Perangai pun boleh masuk dengan dia punya perangai , semua gila gila .

"Hoseok ? " Satu suara membuatkan Hoseok memandang ke belakangnya .

"Joon . Apa kau buat sini ? " Hoseok memandang housematenya . Kim Namjoon .

"aku tengah jerang air kat sini . Hoho . " Namjoon ketawa hambar .

"bodohlah kau . " Hoseok mencebik .

[C] HOUSEMATE • BTSWhere stories live. Discover now