Lost in Scarlet XII. - Fialový vztek

772 37 1
                                    


Malý stříbrný dron uháněl zpátky k základně Avengers, málem ho k zemi srazila bouřka, která se rozpoutala. Vykonal průzkum zdejšího okolí, nahrál do sebe data, včetně obrazového a zvukového záznamu a nyní se navracel ke svému majiteli.

----------------------------------------

Tony netrpělivě přešlapoval po laboratoři. Hned druhý den, co Tony zachránil Petera a dopravil se s ním na základnu, domluvil se s Visionem, že svůj plán urychlí. Připojil androida znovu k počítači a nahrával jeho část k datům od Primuse. Vision nyní prohledával zašifrované informace z Primusova kódu. Trvalo to už nějakou dobu, proto Tony netrpělivě přecházel po rozlehlé laboratořu, vyčkával a bojoval se svou netrpělivostí. Krátil si dlouhou chvíli tím, že přezkušoval vylepšený naváděcí systém výbušnin, který se chystal instalovat do všech svých obleků. Mezitím stále kontrolovat Visionův progres v Primusově kódu. Povzdychl si, když celý proces trval již nejméně dvě hodiny. Dal si ruce do kapes od společenských kalhot a přešel k prosklené stěně, odkud měl výhled na New York. V dálce viděl, jak se na obloze formují černé mraky a přichází bouřka. Doufal, že se dnešní večer na benefičním koncertě nepotáhne. Jednalo se o setkání s investory Stark industries. Bude tam samozřejmě i Pepper a ještě se nerozhodl, jestli se jí bude dnešní večer vyhýbat nebo prohodí pár nezávazných slov. Tentokrát toužil mít s sebou na koncertě nějakou společnost, aby se nemusel cítit před Pepper rozpačitě. Natasha slíbila, že se možná objeví a Clint byl rád, že může odjet za rodinou. Ostatních se raději ani neptal a Vision říkal, že jeho přítomnost není vhodná. Tony sice nesouhlasil, pořád opakoval, že lidé by se měli posunout dál a vidět kým doopravdy je. Lidská společnost potřebuje poznat Visiona zblízka, aby pochopil, že se nejedná o stroj, ale o skutečnou osobu, která jedná podle svého vlastního úsudku. Vision přesto dál odmítal.

„Pane Starku!" zavolal na něj Vision. Bylo to jiné, Tony měl pocit, jakoby na něj znovu zavolal ten starý Jarvis. Otočil se a doběhl k němu. Odpojil mu drátky z hlavy, „tak co, našel jsi něco?" zeptal se rychle a sledoval Visionovy těžké pohyby, když vstával z koženky potaženého křesla.

„Bylo to zvláštní," zamračil se Vision, ale nic víc dál neříkal. Tony na něj netlačil, čekal, až mu sám podá informace, o tom, co našel. Vision přešel k interaktivní obrazovce a začal vyhledávat informace. Tony k němu opatrně přistoupil, android rozdělával složky, které měly spojitost s Helmutem Zemem. Vision se bezdrátově připojil k obrazovce a poslal do softwaru nově nalezená data. Tyto informace o Zemovi ještě nikdo z Avengers neviděl, oni dva byli první a tak teď těkali očima po obrazovce. Rozšifrované informace ohledně misí, kterých se Zemo účastnil, podrobné plánky jeho taktik a různých strategií při akcích, používané druhy zbraní.

Vision se oddálil od obrazovky. Na chvíli ztuhl a zlatý kámen mysli zablikal fialovým světlem. Tony si toho nevšiml, byl otočený k Visionovi zády a sledoval obrazovku se Zemem.

„To snad není možné, co jsi všechno našel!" zamumlal zaujatě Tony, byl jak u vytržení. Rozklikl hned vedle další obrazovku a začal dál studovat. Na obrazovce se mu objevil krátký stříbrný meč. Vypadal jako z antického Říma, meč obávaných římských vojáků - gladius. Vision se blížil k Tonymu, natahoval po něm paži, přibližoval se k jeho rameni. Tony se zamračil, „co je tohle?" zeptal se a ukázal na meč, na své obrazovce. Vision zamrkal, přestal k němu natahovat paži. Na chvíli zavřel oči a zase je otevřel, bylo to, jakoby se teď probral z transu.

„Moc nemluvíš Visione, seškvařilo se ti rozhrání ,konverzace'?" zasmál se Tony a hodil na Visiona přes rameno pobavený pohled. Vision vzlétl kousek nad zem, bylo to pár centimetrů, ale bylo to neobvyklé. Měl nasazený nepříjemný pohled.

„Musím informace správně roztřídit, řeknu vám o nich později," řekl Vision, opět zněl jako ten starý Jarvis. Tony rozpřáhl ruce v nechápavém gestu, tohle Vision nikdy nedělal.

„Všechno se dozvíte v pravý čas, pane Starku," oznámil mu a náhle se otočil a odletěl z laboratoře. Stále se vznášel pár centimetrů nad zemí. Tony ho nechal odejít, stejně už neměl moc času před benefičním koncertem. Chvíli ještě zůstal v laboratoři a procházel si data, ale koncert začínal už o půl osmé, neochotně se zvedl od počítače.

Hodil na sebe sako, vyhrabal stylové brýle a naposledy si zkontroloval vlasy. Do mobilu si nahrál nově získané informace o Zemovi, kdyby koncert stál za nic, alespoň se mohl nějak zabavit a popřípadě se vyhnout Pepper a jejímu novému příteli. Nasedl do Lamborghini a rozjel se vstříc společenskému sálu.

---------------------------------

Vision vyletěl až na střechu budovy Avengers HQ. Skenoval okolí a nijak se nehýbal. Uběhlo přesně patnáct minut, než do jeho rukou přiletěl malý stříbrný dron. Ihned se k němu připojil a stáhl z něj informace. Před očima se mu začal objevovat záznam, který dron natočil.

Viděl dřevěnou chatu u lesa. Ze dveří vyšli dva lidé.

Detailnější záběr.

Vision spatřil Buckyho a po jeho boku svoji Wandu. Mluvili spolu, celý jejich rozhovor byl nahrán.

„Nebýt války," začal Bucky, „možná bych v Brooklynu zůstal také."

„Jsi jako Ztracená generace," poznamenala k němu.

Přes nahrávku se na chvíli mihla větev jehličnanu. Rozhovor byl narušen hlasitým dusotem kopyt probíhajícího stáda srnek.

Detailnější záběr se ještě přiblížil.

Bucky svíral Wandu v náručí potom, co jí strhl na stranu. Kolem Wandy se začaly objevovat její červené obláčky. Vision již věděl, že tohle se jí dělo, když byla velmi rozrušená.

Další zvuková stopa nebyla zaznamenána z důvodu příliš tichého rozhovoru. Dron se více nepřibližoval k dvojici, aby na sebe neupoutal pozornost.

Visionův zlatý kámen mysli opět zfialověl, když se na nahrávce Bucky sklonil k Wandě a políbil ji. Sledoval, jak se díky Wandiným schopnostem vznášeli a stále neodtrhávali od sebe své rty.

Před kamerou se objevily první dešťové kapky a rozmazaly obraz.

Poslední záběr byl na dveře chaty, kam oba doběhli. Wanda na terase uklouzla a zachytila se Buckyho kovové paže. Zanedlouho se dveře za nimi pevně zabouchly.

Dron se otočil o sto osmdesát stupňů a skončil nahrávání.

Vision se zlostně zadíval před sebe, do směru, odkud dron přiletěl, ten v jeho rukou zaskřípal. Lehké tělo drona se ve Visionových vibraniových rukou rozpadlo. Mysl mu pulzovala vzteky. Byl to vztek, který ve Visionovi nebyl. Ve své podstatě byl milosrdný a násilí mezi lidmi, mezi inteligentními bytostmi, nebral jako řešení. Avšak po prozkoumání Primusova kódu se něco stalo, něco, co Visiona od základů měnilo.

{[Stolen-Relic] Krátká kapitola k seznámení se s komplikací. Další bude delší a dozvíte se, co se skutečně s Wandou stalo.}

Lost in Scarlet 「WinterWitch¹」Kde žijí příběhy. Začni objevovat