" Apa aku buat ni!" kataku gelabah bilamana computer sekolah yang aku sedang gunakan ini berubah semua font, malah semua folder yang disimpan di desktop, hilang! Lebih teruk lagi, bila aku check, ada beberapa application yang tidak dapat digunakan.
Aku semakin cuak.. Aku dah le tak terer bab-bab computer ini.
Camne? Camne?
Aku memandang sekeliling bilik komputer ini. Semua pelajar yang lain, tekun menghabiskan tugasan yang diberi cikgu pada computer masing-masing. Tiada sesiapa yang perasan pada masalah yang melanda diri ini.
Habislah aku.
" Kenapa?" tegur abang makmal komputer yang rupanya menyedari muka pucat lesi aku. Dia menghampiri tempat dudukku.
" Err... "
Ragu-ragu untuk aku jelaskan. Memang salah aku tadi click website apa entah, mungkin virus. Huhuhu~
" Tadi... err.. semua files hilang." Akhirnya aku bersuara, perlahan, taknak menganggu pelajar yang lain.
" Oh, takpe. Biar abang tengok." Balas abang makmal komputer yang aku memang akui ada 'crush' sejak dari tingkatan 1 lagi. Walaupun dia lebih tua 10 tahun dari aku, tapi bagi aku dia sangat hensem, matang, macho. Tapi yang paling penting dia ni baik sangat. Peramah dan mesra orangnya. Dia juga rajin tolong aku jika aku ada masalah dengan komputer sekolah.
Upss, aku tidak pernah cuba menggatal dengan dia. Aku hormat dia sebagai seorang abang malah aku tahu dia pun dah berkahwin. Aku just admire dari jauh je. Masuk ni dah tahun kelima kot aku ada 'crush' dengan dia.
Habis sekolah ni cari 'crush' lain pula, kunonnya.
Aku pandang Indra yang leka membuat assignment, dengan di sisinya dikelilingi empat serangkai beauty student tu.
Aku pegang dada. Debaran hati aku masih terasa setiap kali melihat dia, seakan mengingatkanku yang dia punca semua ini. Aku akui aku ada crush dengannya, ah sebenarnya lebih dari itu. Aku sedar perkara ini, tetapi aku cuba sedapkan hati dengan menganggap yang perasaan ini cuma crush.
'crush'
Ia akan hilang, ditelan masa, seperti crush aku pada abang makmal komputer ini.
" Okey, siap." Ujar abang Azri bangga dengan kebolehan sendiri. Dia sengeh lebar. Aku hanya tersenyum simpul, melihat telatah abang Azri yang kekadang comel di mataku.
Dari jauh, aku tidak sedar yang Indra sedang merenung tajam pada kami berdua.
YOU ARE READING
Dear Diary
Teen FictionRaut wajahnya tampan, perwatakannya indah, kenakalannya mengusik. Dia perfect10! Dan dia mencintaiku? ha? Mimpi? bukan? Ziezie jatuh cinta pada dia yang sempurna, dan si dia pun rasa yang sama. Mudahkan? Tetapi... betulkah sebegini mudah kisah me...