Eu: Alo.
Tata: AI DISTRUS NUNTA!
Eu: Mi-ai distrus viata.
Tata: MACAR ACUM SA TE BUCURI PENTRU MINE! CE NAIBA E CU TINE?
Eu: Cu mine?! Tu te casatoresti cu o tarfa si tot cu mine e ceva neinregula?
Tata: Ce ai cu Clara? Ce nu intelegi ca o iubesc?
Eu: Mda... si pe mine ma uiti pentru ea.
Tata: Ti se pare ca te-am uitat?
Eu: Nooooo! Doar ca te-ai prefacut ca nu sunt fiica ta! Sti ce? Ok! NU sunt fiica ta! Nu mai sunt! Intai ma lasi pe grija bunicilor, apoi, cand ei mor tu nici nu vii la inmormantare, nici macar nu ai pus bani! El a pus toti banii! Si tu esti plin de bani! De ce crezi ca e tarfa aia cu tine? Imi fine. Daca nu era el eu eram pe strazi sau la orfelinat! Nici nu te-ai interesat de mine. Apoi ma suni ca ai o iubita si ca o sa vii la noi acasa peste noapte. Ti se pare normal? Apoi imi dai o palma apoi peste o luna ma suni ca o sa te casatoresti AICI cu Clara. Si eu? Tot ce am facut eu a fost sa iti distrug nunta! Acum spune-mi, te rog, care ar trebui sa il urasca pe celalalt mai mult!
Tata: Nu intelegi ca nu aveam cum sa nu fac toate astea daca eram in Germania?
Eu: Puteai macar sa pui bani pentru inmormantare. Puteai sa vii la inmormantare. Puteai sa nu o inlocuiesti pe mama!
Tata inchide. Mie nu imi pasa. Ne intoarcem la film si eu ma mai linistesc.Timp de doi ani am fost linistita. Tata nu m-a mai sunat. L-am mai vazut pe strada dar m-am prefacut ca nu il cunosc. Uneori ma prindea de umar si ma intorcea dar eu il plesneam peste mana si plecam. Nu a mai plecat in Germania, nu stiu de ce. S-a mutat aroape de noi dar nu se apropia de casa noastra. Cred ca ii era frica de el si in plus, mai tot timpul erau si baietii la noi. Eram mai bine. Nu mai... nu mai aveam sange pe maini... nu mai plangeam asa des... doar cand ma loveam tare. Devenisem... un copil fericit... sa zicem.
Dar... nu puteam fii asa mereu, nu?
*21 iunie*
Eram in vacanta. Eram prin mall faceam niste cumparaturi dar o vad pe CLARA cu alt barbat. Era... era tatal lui. Ea ma vede si vine la mine.
Clara: Am divortat de taica-tau. Nu imi da foc!
Ma uit la ea cu gura cascata.
Eu: Nu eu o sa uti dau foc. Mie nu imi mai pasa de tata.
Clara: Atunci nu o sa te afecteze daca iti spun ca s-a recasatorit si nici nu te-a chemat la nunta, nu?
Eu: Nu, scarba, nu.
Ea pleaca si eu ma uit dupa ea. Imi platesc cumparaturile si ies din mall. Aveam 17 ani acum. Ma maturizasem. El, avand 19 are masina si asta ne ajuta, oarecum. Imi fine. Vine dupa mine si ii spun pe cine am vazut si cu cine. El se uita la mine ciudat.
El: Ok, lasa. Am trecut peste asta.
Ma uit la el insistenta dar nu zic nimic. Ajungem acasa unde erau baietii.
Eu: Ce? Voi cand ati ajuns aici?
Marc: Acum 5 minute. Am facut copie la cheile de la casa voastra.
Eu chicotesc umpic si le dau cate o limonada. Facusem inainte sa plec. Le spun si lor ce am vazut in mall si toti ma sfatuiesc sa il sun pe tata. Eu insist pana.... pana David imi ia telefonul si il suna el pe tata.
Eu: DAVID!
David: Shhht! Suna!
Se face liniste.
Tata: Alo. Nu credeam ca o sa ma suni!
Eu: Ăăă... alo. Te-am sunat din greseala dar daca tot ai raspuns ar trebui sa avem o discutie despre...
Tata: Ai avut dreptate. Clara m-a inselat. Dar nu mai conteaza. Acum m-am recasatorit.
Eu: Mda... am auzit...
Tata: De la cine?
Eu: M-am intalnit azi cu Clara.
Tata: A... vrei sa o cunosti pe sotia mea?
Eu: Nu.
Tata: De ce?
Eu: Ti-am zis. Nu mai sunt fiica ta.
Tata: Nici macar pe fratele tau vitreg?
*imi curg doua lacrimi*
Eu: C-Ce?!
Tata: Are doar 2 ani. Vroiam sa te sun sa iti spun dar nu stiam cum. Am incercat sa iti spun si pe strada dar nu m-ai lasat.
Eu: BINE AM FACUT! ACUM UITA-MA! CUM AI UITAT-O SI PE MAMA!
Ii inchid.
Eu: DE CE L-ATI SUNAT?
David: Eu... nu am stiut... imi pare rau... eu...
Eu: TACI!
Lacrimile imi curgeau siroaie. Fug sus in canera noastra. Plang acolo jumatate de ora apoi ma duc in baie si ma incui. Acolo aveam ceva... ceva ce nu mai folosisem de mult. Aveam ascunsa o cutie. O iau si o deschid. Era plina de.... de lucruri care ma puteau descarca. Lucruri dureroase. Iau una si imi ating mana cu ea. Inchid ochii. Incep sa plang din nou si sa imi trec obiectul pe incheietura de mai multe ori.
Eu: Nu mai am familie... tata m-a uitat... m-a uitat...
Vorbeam pentru mine. Vorbeam si ma durea. Ma durea...
El: DESCHIDE USA!
Eu: NU! Lasa-ma in pace!
El: Deschide usa sau o sparg!
Eu: NU!
El incepe sa dea in usa dar sunetul se opreste la un moment dat.
???: Ce naiba face acolo?
El: Trebuie sa deschidem usa aia.
???: Deschide usa!
Eu: Cine esti?
???: Marc! Deschide usa aia!
Eu: NU! Lasati-ma in pace!
Marc: Ce faci acolo?
Eu: Nu e treaba voastra!
Se face liniste. Dar nu dureaza mult pentru ca incep sa dea in usa ca apucatii. Usa se deschide cu un pocnet puternic.
Eu eram pe jos, plangand, cu obiectul in mana si cutia langa si cu mana insangerata.
El: CE NAIBA FACI ACOLO?
Eu: Imi manifest durerea...
El imi ia obiectul din mana, il pune in cutie si se duce jos cu ea.
Eu: Stai! CE NAIBA FACI? INTOARCE-TE!
Dar Marc ma ia de brat. Ma strangea tare. Incerc sa ma eliberez dar cineva ma ia de celalalt brat. Era Matei.
Eu: Lasati-ma!
Marc: Nu, pana nu te linistesti!
Eu: Lasati-ma....
Plangeam tot mai tare... Cad in genunchi si ei se pun in spatele meu in genunchi. Inca ma tineau.
Eu: Ce o sa faca cu cutia?
Matei: Chiar conteaza?
Eu: Da...
Marc: Credeam ca nu o sa mai faci asta!
Eu: Nu pot...
Inchid ochii si imi las capu sa cada inainte, oriunde. Nu imi pasa daca o sa ma doara sau nu. Dau de ceva tare. Era podeaua dar nu imi pasa. Ei imi dau drumul de la maini. Am mai stat 10 secunde dar apoi m-am ridicat cat de repede am putut si am luat-o la fuga pe scari.
Marc: STAI! TU NU INTELEGI CA E PENTRU BINELE TAU?
Eu: NU IMI MAI PASA!
Ies pe usa. El statea in fata unui foc. In foc era... era cutia!
El intoarce capul spre mine.
Eu: CE NAIBA FACI?
Fug spre foc dar cand sa imi iau cutia el ma trage de acolo si ma ridica.
El: Ce e cu tine?
Eu: Vreau... vreau cutia!
El: Nu ai nevoie de ea!
Eu: Ba da...
El: Ba nu!
Ma ridica cu totul si ma duce pe canapeaua din sufragerie.
Marc: Ce te-a apucat?
Eu nu zic nimic. Doar iau o perna si imi pun fata in ea. Nu vroiam sa vorbesc cu nimeni despre nimic.
El: Lasati-o umpic...
Toti pleaca. Si el. Eram distrusa.
CITEȘTI
Doare!
RomanceSimti? Cazi, te rupi, te doare. Cui ii pasa? Nimanui. Dragostea e singura speranta. Dar pe ea nu o ai mereu. Viata asta.... chinuie prea multe suflete. De ce nu pot sa.... plec?