6. Bölüm Evlilik Programı

292 26 25
                                    

"Kız Zeynep! Koş kız koş!"

Diyen endişeli annemin sesi, anneme bir şey olduğunu sanmama yol açmıştı.

"Ne oldu?"

"Bak."

Diyerek televizyonu gösterdi. Televizyonda Esra Erol'un yeni yaptığı evlilik programı gösteriliyordu.

"Ee ne yapayım? Yeni program yapılıyor."

"Kız işte anlasana."

Diyerek kaş göz işaretleri ile televizyonu gösterdi.

Allah'ım ya! Evlilik programına katılmamı istiyordu.

"Aklından o düşünceyi hemen çıkar."

"Ama kızım. Biz sülalece sana erkek bulmaya çalıştık. Olmadı. Bir de Esra Erol hanımcığım bulmaya çalışsın."

"Anne bem televizyona çıkıp da arkadaşlarıma Zeynep koca bulamadı, evlilik programına çıktı dedirtmem."

"Ama koca bulamadın. Yani arkadaşların öyle dese bile doğru diyorlar."

"Anne normalde ebeveynler kızlarını teselli ederler. Sen de yüzüme yüzüme çarpıyorsun."

"Kız diyorum işte sana, git evlilik programına. Hem bak bem başvurunu yaptım bile."

Diyerek kucağında olan laptopu gösterdi. Ekrana baktığımda Başvurunuz Yapılmıştır, En Kısa Sürede Döneceğiz yazıyordu.

"Anne şaka dimi bu?"

"Vallahi değil. Gideceksin o programa o kadar!"

() () () () () () () () () () () () () () () () () () () ()

"Ya iki saat yalvardım. Kadın tutturmuş, gideceksin, gideceksin."

"Ya aşkım gitsen ne olacak. Milleti önemseme. Koca bul işte."

Anneme bolca yalvardıktan, tehdit ettikten sonra Yağmur ile birlikte bir kafede buluşmuştuk.

Bem buna derdimi anlatayum diyorum. Bu kız da annemin dediğini diyor.

{} {} {} {} {} {} {} {} {} {} {} {} {} {} {} {} {}

"İşte böyle Sema. Allah aşkına olacak şey mi? Ben kim evlilik programı kim?"

"Kardeşim doğruyu söylememi istiyor musun?"

"Hayır."

"Tamam doğruyu söylüyorum o zaman. Annem haklı. Ne demişler anneler her zaman haklıdır. Bizim annemiz de haklı. Sen en iyisi git. Bak hem biz seni ziyarete de geliriz. Yalnız bırakmayız. Değil mi Aleyna? "

"Ay Zeynep bunun için mi çağırdın beni? Önemli bir şey söyleyeceksin diye dersimi ektim. Tabi ki gideceksin."

Sonunda kendimi asacağım. Olacak bitecek. Sonra da dizlerine vururlar, kızım neden yaptın diye. Şu aileye bak ya. Hiç mi akıllı olmaz. Abladan da, kardeşten de hayır çıkmadı.

<><><><><><><><><><><><><><><><>

"Enişte sen söyle ya. Kim haklı?"

"Baldız... Annem haklı."

"Enişte bak sen akıllı adamsın. Koskoca holding yönetiyorsun. Sence benim evlilik programına katılmam doğru bir şey mi?"

"Kızım ne güzel işte. Bak baldız, sen çok konuşuyorsun, bir türlü susmuyorsun, azcık kilo var, sakarsın, yemek yapmayı bilmezsin, ev işi yapmazsın ama... İyi bir insansın. Sen de gideceksin bunları söyleyeceksin. Gelen gelir."

Fanatik Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin