MSG # 1 (Pertemuan)

9.3K 383 1
                                    

  "Kau tahu kenapa aku bawa kau ke gudang aku?''Tanya Ben.Di depannya kini lelaki yang diseret anak buahnya semalam.

  Lelaki itu menggelengkan kepalanya.''Tak!''

  Ben ketawa sinis."Tak?Tak tahu ke pura-pura tak tahu?"

  "Aku betul tak tahu lah bodoh!!!"Jerit lelaki itu.

  Ben mencengkam rahang lelaki itu."Kau ke aku yang bodoh?Kau ingat aku tak tahu kau anak buah Dragon dan kau jugak yang cari masalah dengan anak buah aku!!"

  Lelaki itu menjerit kesakitan apabila Ben mencengkam rahangnya dengan lebih kuat.

"Maafkan aku Ben.Aku tak tahu dia anak buah kau.."Lelaki itu melutut di hadapan Ben kerana takut di belasah oleh anak buah Ben yang lain.Kena dengan Ben pun dah teruk!Baru cengkam rahang.

  "Kau pun tahu aku macam mana kan?Aku paling pantang kalau orang-orang aku kena kacau.Tapi kau buat jugak!Kau bernasib baik sebab hari ni bukan aku yang belasah kau.Hari ni anak buah aku yang akan 'kendurikan' kau.Kalau aku kerjakan kau habislah baju sekolah aku.."Lelaki tadi sudah pucat selepas mendengar kata-kata Ben.

  Ben memandang anak buahnya."Uruskan.."

  Ben melangkah meninggalkan tempat itu dengan beberapa konconya.Terdengar suara teriakan si lelaki tadi meminta tolong tetapi siapa yang sanggup membantunya?

  Ben masuk ke dalam kereta dan menyuruh pemandunya menghantarnya ke sekolah."Tolong hantar kat sekolah secepat mungkin.."

  Pemandu peribadinya hanya menggangguk dan berlalu ke sekolah.

  Setibanya Ben di sekolah dua orang lelaki sedang menunggunya.Siapa lagi kalau bukan Khai dan Zack,Sahabat merangkap orang kanan Ben.

  "Morning Bro!"Kata Khai sambil berjabat tangan ala-ala lelaki macho.

  "Morning!Ada apa-apa maklumat?"Tanya Ben dingin.Zack dan Khai sudah lali dengan perangai Ben yang keras dan dingin.

  "Belum ada lagi..malam ni aku cuba cari lagi."Ben mengangguk mendengar berita dari Khai.Ben,Zack dan Khai berjalan beriringan ke kelas 5 Dinamik.Ramai gadis-gadis yang memandang ke arah mereka.Mana taknya,3 pelajar hot lalu kelas mereka.

  Ben yang sudah biasa dengan keadaan itu hanya berdiam diri.Tiada sekumit senyuman pun di bibirnya.Wajahnya yang dingin pun sudah membuat hati wanita cair apalagi kalau dia senyum.Perghh!!Meleleh!

  Mereka bertiga memasuki kelas 5 Dinamik.Suasana yang tadinya bising seperti pasar terus menjadi sunyi sepi.Mereka bertiga melangkah ke bahagian belakang kelas.Khai dan Zack duduk sekali manakala Ben duduk bersendirian di belakang mereka.

  "Zack!Apa subjek lepas ni?"Zack memerhati Jadual kelas di mejanya.

  "Sejarah.."

  Keluhan berat terlepas dari bibir Ben."Adoi!Dahlah membosankan.Jom ponteng"

  "Jom.."

  Mereka bertiga keluar dari kelas dan menuju ke belakang bangunan sekolah.

________

  'Fuhh'

  Berkepul-kepul asap rokok yang keluar dari mulutnya.Ben hanya memerhati kedua-dua sahabatnya menghisap rokok.Ben tidak merokok.Dia masih sayangkan paru-parunya.Sebenarnya bukan langsung tidak merokok tetapi jarang-jarang.Ben hanya merokok bila dia rasa stress.

  "Cepat lah habiskan rokok korang tu.Sakit hidung aku terhidu asap rokok korang."Bebel Ben.

  Cepat-cepat Zack dan Khai menghabiskan rokok mereka.Puntung rokok yang tinggal di buang di atas rumput.

  'Kring!!!!'

  "Eh?Dah rehat ke?"Soal Zack hairan.Khai hanya mengangkat kedua-dua bahunya.

  "Korang pergi rehat lah..Aku nak jalan-jalan keliling sekolah jap.Nanti kita jumpa kat Kelas."Kedua-dua sahabatnya hanya mengangguk dan berlalu ke kantin.

  Ben berjalan-jalan di sekeliling sekolah seperti yang dikatakannya kepada Zack dan Khai.Takde yang dibuat sebenarnya cuma menghabiskan masa.Ketika dia lalu di hadapan pejabat sekolah kelihatan seorang gadis memakai pakaian lengkap sekolah mereka.

  Dari jauh kelihatan gadis itu sangat cantik.Ketinggian gadis itu kemungkinan 150 cm.Comel.Tapi kenapa gadis tu macam nak nangis jer?Kena marah ke?Atau baru kena buli?Idea nakal timbul di kepalanya.

  Ben berlari-lari menuju ke arah gadis itu dan dengan sengaja dia merempuh gadis itu.Habis berterabur kertas dan buku yang dibawa gadis itu.

  "Woi!Yang kau pergi berdiri tengah-tengah jalan ni dah kenapa?"Tengking Ben.Padahal dah terang itu salah dia.Wajahnya sengaja diseriuskan.

  Bahu gadis itu terangkan akibat jerkahan Ben."er..er..saya minta maaf.Saya tak sengaja."Gadis itu sedaya upaya menahan tangis.

  Kasihan pulak Ben tengok budak tu hampir nak nangis.Dia menundukkan sedikit badannya supaya ketinggiannya sama dengan gadis itu."Kau budak baru ka kat sini?"

  "Aah.."

  "Jadi kenapa kau berdiri jer macam tugu kat sini?Kenapa kau tak cari kelas baru kau?"Soal Ben.Dia sebenarnya binggung melihat gadis itu tidak mencari kelasnya.

  "Saya takut.."Rengeknya.

  Ben menarik tangan gadis itu ke sebuah pondok cendawan yang berhadapan dengan pejabat sekolah.

  "Siapa nama kau?"Soal Ben setelah mereka duduk di atas kerusi yang telah disediakan.

  "Nadia.."Jawapnya ringkas.

  "Aku nak tahu nama panjang kau!Bukan nama panggilan."

  "Tengku Nadia Maisara"

  "Oh.Ok Nadia..Aku nak tanya kenapa kau pindah sini dan kau form berapa sekarang"Kata Ben.

  "Sebenarnya.."

******TBC******

P/s:Hello!!Ok tak?Kalau ada sebarang pertanyaan just Komen ok?Dan jangan lupa tekan bintang kecil tu sekali.

Promote:
Cinta Si Gadis 'Nerd'
By-@Ayien_M

*Nvl author sendiri..hehehe..

My Sweety GangsterWhere stories live. Discover now