MSG # 9 (NEW FRIEND)

5.2K 289 4
                                    

"Kita bukan nak ke padang darling..kita nak ke dewan.Perhimpunan harian dah nak mula."Terang Ben.

"ohh.."Balas Nadia sekadar menutup malu.

Mereka berjalan beriringan menuju ke tapak perhimpunan sambil Ben menggenggam tangan Nadia.Setibanya mereka di tapak perhimpunan kelihatan sekumpulan lelaki sedang berkumpul.Ben menarik Nadia ke arah kumpulan.

"Eh,apa ni?Saya taknak pergi tempat diaorang!Saya takut.."Nadia meronta-ronta minta dilepaskan.

"Just follow me..Diaorang takkan makan kau."Ben masih menarik Nadia mengikutinya.Nadia pulak masih merontah-rontah nak lari."Kalau kau lari aku suruh diaorang kacau kau!Nak?"Ugut Ben.

Nadia terus menjadi kaku.Tiba-tiba dia rasa nak nangis.Ben terus menjadi kelam kabut.

"Dear..i'm just kidding.Don't cry.."Pujuk Ben.

Nadia sudah mengalirkan air mata.Ben mengambil sapu tangannya dan mengelap air mata Nadia.'Cenggeng betul kesayangan aku ni..'Bisik hatinya.

"Saya takut!!Kalau diaorang kacau saya macam mana?Saya taknak!!"Nadia menghentak hentakkan kakinya.Beberapa orang pelajar mula memandang-mandang ke arah mereka berdua.

"Shhhss..Diaorang takkan kacau dear.Kalau diaorang kacau dear just tell me.ok?"Nadia hanya mendiamkan diri.Tiba-tiba pipi Nadia menjadi merah.

"Dear..please say something.."pujuk Ben.

Nadia menggelengkan kepalanya."Kita masuk barisan eah?"Kata Nadia tanpa memandang Ben.Tanpa banyak soal Ben menarik Nadia ke arah barisan perempuan.Ben memanggil seorang pelajar perempuan yang memakai T-shirt berwarna merah.

"Jaga dia."Kata Ben kepada perempuan itu sambil memandang Nadia.

Perempuan tu pulak hanya menganggukkan kepala.

"Tunggu kat sini."Kata Ben lalu berlalu pergi.

Nadia pov

Dari jauh lagi aku dah nampak sekumpulan lelaki tengah berkumpul.Aku dah rasa seram sejuk.Tiba-tiba pulak Ben tarik aku ke tempat tu..

"Eh,apa ni? Saya taknak pergi tempat diaorang!Saya takut.."Aku dah meronta ronta minta dilepaskan.

"Just follow me..Diaorang takkan makan kau."Kata Ben sambil menarik aku.Tapi aku masih berdegil taknak dengar cakap. "Kalau kau lari aku suruh diaorang kacau kau!Nak?"Aku terdiam mendengar ugutan Ben.Sampai hati dia!!Tiba-tiba rasa nak nangis...

Ben dah kelihatan kelam-kabut. "Dear..i'm just kidding.Don't cry.."

Ben cuba memujuk aku. "Saya takut!!Kalau diaorang kacau saya macam mana?Saya taknak!!"Aku menghentak-hentakkan kaki aku sambil menangis.Biarlah orang nampak aku ni mengada.

"Shhhss..Diaorang takkan kacau dear.Kalau diaorang kacau dear just tell me.ok?" Jantung aku tiba-tiba berdegup dengan kencang.Dear?dear?He call me dear?Muka aku dah panas.nak letak muka kat mana ni?

"Dear..please say something.."Aku hanya menggelengkan kepala."Kita masuk barisan eah?"cadangku.

Kemudia Ben menarik aku ke barisan perempuan.Dia memanggil seorang perempuan."Jaga dia"Selepas memberi 'amanah' kepada gadis itu Ben pun terus berjalan ke arah barisan lelaki.

No pov

perempuan itu memandang Nadia dengan pandangan yang tidak percaya.

"Why?"Tegur Nadia.

"Saya tak percaya saya tengah bercakap dengan girlfriend gangster."Kata perempuan itu sambil memegang pipinya.

"Gangster?Siapa yang gangster?Mana girlfriend dia?"Soal Nadia sambil memandang sekeliling.

"Tengku Haiqal Benjamin is a gangster.And you are his girlfriend."Kata Perempuan itu.

"hahaha.Lawaklah awak ni.Hai saya Nadia.Awak?"Nadia hanya mengabaikan kata-kata Perempuan itu.

"oh,Hai!!Saya Farhanie."Farhanie bersalaman dengan Nadia.

"Boleh awak jadi kawan saya?"Tanya Nadia.

"Of course!!From now,we are friend!!!"Kata Farhanie gembira.

"So..Can I call you Hanie?"Tanya Nadia.

"No!no!no!Jangan panggil macam tu.Panggil aku Farhan."

"What?Farhan?Nama lelaki kot!!"Kata Nadia sambil buat muka tak percaya.

"Biarlah..cool apa?"kata Farhanie sambil tersenyum.

"Yelah..yelah.."Nadia akhirnya mengalah.

Perbualan mereka terhenti apabila pengawas yang bertugas mula bercakap di hadapan.

*****TBC*****

Hai!!!I'm back!!!Sorry kalau bab ni pelik sikit sebab jujur author cakap author lupa macam mana nak menaip cerita.Semua sebab exam.Sy jdi binggung bila mula menaip.

Btw,thanks for the 1 k. BUT I NEED VOTE!!

Please vote..ok?

Abaikan semua typo dan my tatabahasa.

Ok!Bye!!!

My Sweety GangsterWhere stories live. Discover now