"Nadia boleh tak awak korek siapa crush Farhanie?"Bisik Khai di dekat telinga Nadia.Ben dan Zack tengah berbual.
"Nanti saya usahakan.."Balas Nadia sambil memandang ke arah Farhanie yang tengah berbual dengan seorang pelajar perempuan.
"Kalau boleh tanya apa makanan kegemaran Farhanie,minuman kegemaran Farhanie,warna kegemaran Farhanie dan semua yang Farhanie suka."
"Amboi!Tarikh lahir Farhanie awak tak nak tahu?"Nadia mengangkat sebelah kening.
"Itu saya dah tahu.20 April."
"Uhhh...Kenapa awak tak tak tanya dia je sendiri?"
Khai melepaskan keluhan berat."Huh!Saya tak berani.Nanti apa pula dia cakap.Dahlah dia dah ada crush."
"Jadi kenapa awak masih sibuk nak tahu semua yang Farhanie suka?"
"Sebab..sebab..ah tak payahlah awak tahu!"
Nadia tergelak kecil.Dapat dia lihat muka Cemberut Khai.
"Alah..Ada orang merajuklah.Kalau muka handsome takpelah.."Gurau Nadia.
"Tak handsome?Awak tak nampak ke saya ada ciri-ciri lelaki melayu terakhir?"Kata Khai sambil tersenyum.'Alahai comelnya!'
"Yelah-yelah...Awak handsome..tapi tak sehandsome daddy dan abang saya."Kata Nadia.Khai mengangkat sebelah keningnya.
"Buktikan..Saya ni manusia yang tak percaya kalau takde bukti."Nadia mengeluarkan telefon dari begnya.Gallery dibuka.
"Ni.."Nadia menunjukkan gambar seorang lelaki yang sedang mendukung budak perempuan.
"Amboi!Handsome jugak!Macam Alvin Chong..Budak ni anak abang awak ke?"
Nadia menganggukkan kepalanya."Aah..Dia dah kahwin.Nama isteri dia Aziefah.Budak ni pulak nama dia Putri.Abang saya pula Aizam."Terang Nadia panjang lebar.
"Uhhh.."
"Korang cerita pasal apa?"Soal Ben.Zack menganggukkan kepalanya.
"Sesuatu..."Balas Khai selamba.
"Poyo!Pandang depan jangan pusing kat sini lagi."Kata Ben.Merah sedikit muka Ben.Khai mengangkat kedua-dua bahunya dan memandang ke hadapan.Zack juga berpusing ke hadapan.
"Apa kau cakap dengan Khai tadi?"Soal Ben serius.Matanya tajam memerhati Nadia.
"Takde apa-apa..."Balas Nadia.Ben menjeling Nadia dan memandang ke luar tingkap.
'Uish!Jeling-jeling!'Bisik hati Nadia.
"Awak marah ke?"Ben tidak menjawap.
"Ben?.."
"Awak merajuk?.."Ben masih berdiam diri.
"Ok..."
Krik.krik...
Ben dan Nadia masing-masing mendiamkan diri.
"Ben.."Ben masih mendiamkan diri.Teruk betul merajuk Ben ni..
"Ben..awak dengar atau tidak?"Ben melepaskan keluhan berat.Ben menghadap Nadia yang duduk di sebelahnya.
"Nadia,kau ada apa-apa dengan Khai?Kau ada perasaan kat dia?Bagus kau cakap sekarang.Aku tak nak sakit hati."Kata Ben.Nadia mengerutkan dahi.
"Apa yang awak merepek ni?Cuba cakap betul-betul."
"Tak payah nak menipu.Selama ni aku bawa kau couple kau cakap kau taknak!Mesti kau suka kat Khai."Rahang Ben mula bergerak-gerak.
"Saya tak suka dia!Kalau awak marah sebab saya tak beritahu apa yang saya dan Khai cakap tadi.Fine!Saya akan cakap!Saya dan Khai tengah berbual tentang Farhanie.Dia minta tolong saya korek rasa tentang crush Farhanie!Awak dah lupa ke yang Khai sukakan Farhanie!Dan lagi satu hal tentang awak bawak saya couple.Saya tak nak couple dengan awak sebab kita baru kenal.Tak sampai seminggu.Ya memang saya selesa dengan awak tapi tak semestinya saya nak jadi girlfriend awak.Awak tak boleh bagi saya masa?Kalau awak tak boleh bagi saya masa awak carilah perempuan lain.Saya tak kisah!"Terang Nadia panjang lebar.
"Nadia...Sorry.I'm sorry.Aku emosi sangat!Please.."Ben mula rasa bersalah.Nadia tidak menjawap kata-kata Ben.Belum sempat Ben bercakap Cikgu Dini melangkah ke dalam kelas.
"Bangun!!"Kata Si ketua kelas.
"Assalamualaikum cikgu!"
"Assalamualaikum cikgu!!"Kata seluruh kelas.
"Waalaikumsalam..Duduk!"Cikgu Dini merupakan guru matapelajaran Sains.
"Semua buka buku teks muka surat...."
*****TBC*****
P/S:SOOORRYY...Bab ni memang pendek sebab Sy betul2 tiada idea.Sorry Kalau sy jarang update..Sy masih nak belajar jadi memang banyak kesalahan dlam cerita Sy ni..Just komen kalau korang tidak faham dengan jalan cerita sy..Nanti Sy balas.
Sy ucapkan terima kasih kepada pembaca yang vote dan komen cerita ni.Tq!!!!Maaf juga kalau cerita ni agak merapu sebab Sy pun merapu juga..Hahaha..Biasalah budak x matang..
Ok!!Oh ya!!Sesiapa kat sini ada buat story tolong cakap kat saya sebab Sy nak baca.Bagi tajuk nanti Sy cari..Bingung Sy mau cari buku..Jangan lupa!!
VOTE AND COMMENT!!
YOU ARE READING
My Sweety Gangster
RomanceTengku Haikal Benjamin,seorang pelajar yang di gilai ramai perempuan di sekolahnya.Tetapi dia juga ditakuti oleh pelajar lain kerana dia adalah ketua gangster.Bukan di sekolah sahaja tetapi di luar kawasan sekolah.Sikapnya yang dingin membuat tidak...