MSG # 6 (DATING 2)

5.9K 269 2
                                    

"Kau suka makam aiskrim?"

Nadia menganggukkan kepalanya."Suka!Saya suka makan aiskrim perisa vanilla.Awak?"

"Aku suka perisa Coklat.Jom aku belanja kau makan aiskrim."Ben menarik tangan Nadia ke kaunter.

"Adik berdua nak aiskrim yang mana satu?"Soal seorang lelaki yang bertugas di kaunter.

"Coklat dan vanilla."Kata Ben.Lelaki tadi menyediakan 2 aiskrim yang diminta Ben tadi.Aiskrim vanilla diberi kepada Nadia manakala aiskrim coklat diserahkan kepada Ben.

"Sedap tak?"Nadia menganggukkan kepalanya.Mereka menikmati aiskrim masing-masing tanpa berkata apa-apa.Ben yang terlalu menikmati aiskrimnya tidak sedar yang mulutnya terlalu comot.

"Ben.Mulut awak comot!Ambil tisu ni.Lap mulut awak."Nadia menghulurkan tisu kepada Ben tetapi Ben hanya memandang tisu itu.

"Tolong lapkan..."pinta Ben.Dia sengaja berbuat begitu supaya dia dapat bermanja dengan Nadia.

"Pemalas betul."Bebel Nadia.Tisu yang dihulurkan kepada Ben tadi dilap di mulut Ben.

"Terima kasih.."

"Sama-sama.."Nadia menghabiskan baki aiskrimnya.

"Adakah ini kali yang pertama..
Adakah ini kali yang terakhir..
Mungkin waktu tak mengizinkan kita..
Mungkin jalan ceritanya berbeza...Ohhh."

Lagu Dirgahayu yang berkumandang di telefon milik Nadia menandakan seseorang sedang menelefonnyaNama 'Kakak' tertera di skrin telefonya.

"Hello kak.."

"..."

"Adik dengan Ben ni..Kitaorang kat kedai aiskrim.Kenapa?"

"..."

"Ok.Tunggu adik tau."

"..."

"Bye!"

Talian dimatikan.Nadia memasukkan telefonya di dalam beg sandang."Siapa tu?Kakak kau kah?"Tanya Ben.

"Aah..Dia suruh balik.Dia dah kat tempat parking kereta."

"Alah..Kau nak balik dah?Takpelah.Jom aku hantar kau pergi tempat kakak kau."Pelawa Ben.Nadia menganggukkan kepalanya.

Mereka berdua berjalan beriringan.Betul-betul macam pasangan kekasih.Setibanya mereka di tempat parking,Nadia melepaskan genggaman tangan mereka dan mengucapkan terima kasih pada Ben.

"Sama-sama."Nadia berpaling dan berjalan meninggalkan Ben.Ben mengejar Nadia dan menggenggam kembali tangan Nadia.

"Kenapa?"

"Nadia..Please bagi aku peluang.Aku betul-betul sayangkan kau."Kelu lidah Nadia mendengar permintaan Ben.

"Awak..Kita baru kenal.Belum sampai satu hari lagi.Awak boleh bagi saya masa?"

Ben melepaskan keluhan berat."Ok.Tapi sekarang kita kawan kan?"

"Yup.Ok,Kakak saya dah panggil Bye!!"

Ben melepaskan tangan Nadia."Bye..kirim salam kat kakak kau."

"ok."Nadia memasuki kereta kakaknya dan mereka pun jalan.Ben berjalan menuju tempat parking motornya.Baru dia tersedar yang kasut dia belikan untuk Nadia masih kat tempat dia."Esoklah aku bagi..Lagipun besok ada matapelajaran pendidikan jasmani."

Ben menunggang motorsikalnya menuju ke rumah.

*****tbc*****

P/s:okey..pendek..

My Sweety GangsterWhere stories live. Discover now