MSG # 10 (BASKETBALL)

5.6K 261 0
                                    

"Ok murid-murid sila buat pemanasan badan sebelum kita mulakan aktiviti.."Cikgu Audrey memberi arahan sebelum semua pelajar 5 Dinamik memulakan aktiviti.Nadia melangkah ke arah Farhanie tetapi dihalang oleh Ben.

  "Kau pergi mana?"

  "Nak pergi dekat Farhanie..Bolehlah.."Ben menganggukkan kepalanya.Nadia terus berlari ke arah Farhanie.

  "Hai Hanie!!"Nadia memeluk lengan Farhanie dengan erat.Farhanie melepaskan keluhan berat.

  "Kan aku dah cakap jangan panggil aku Hanie..Aku tak sukalah.."

  "Maaf,Saya lupa.."Nadia sudah merasa bersalah.

  "Aku maafkan untuk hari ini.Tapi lain kali tiada maaf bagimu!ok?"Nadia tersenyum dan mereka berdua ketawa bersama-sama.

  "Kakak-kakak kat belakang tu buat apa?Saya suruh buat pemanasan badan bukan bergelak-ketawa."Sindir Cikgu Audrey.Pelajar lain mula memandang-mandang ke arah mereka.Kebas pipi Nadia akibat menahan malu.

  "Ok murid-murid..Buat bulatan dan panggil satu orang untuk berdiri di tengah bulatan untuk mengetuai aktiviti pemanasan badan."Semua pelajar membentuk satu bulatan dan tanpa di minta Aizul berdiri di tengah bulatan.Aizul sengaja berdiri berhadapan dengan Nadia.

  "Kita mulakan dengan kepala..satu..dua..tiga.."Nadia sudah serba tidak kena.Aizul terus-menerus memerhatikanya.Nadia menundukkan kepalanya.

  "Ok murid-murid hari ini kamu semua bebas nak main apa.Tapi jangan lari pulak.Cikgu benarkan kamu bermain tapi jangan melebihi kawasan padang.Faham?!"

  "Faham!!!!"Semua pelajar 5 Dinamik kelihatan gembira.Selepas diberi kebenaran pelajar-pelajar beredar mengambil peralatan sukan yang diingini.Nadia hanya memerhati rakan-rakannya berebut peralatan sukan.

  "Nadia,kau nak main apa?"Soal Farhanie.Nadia mengangkat kedua-dua bahunya."Entah.."

  "Alamak!Boyfriend kau datanglah!Aku cabut dulu!bye.."Farhanie berlari meninggalkan Nadia ketika melihat Ben berjalan ke arah mereka."But..."

"Nadia.."Nadia menoleh ke arah si pemanggil.

"Kenapa Ben?"Soal Nadia.Ben hanya mendiamkan diri.Dahi Nadia berkerut.

  "Ben??.."Nadia melambai-melambaikan tangannya di depan muka Ben.

  "Kau nak main apa?"Kata Ben tiba-tiba.Nadia berfikir sejenak."Erm..Kalau taknak main boleh?"

  "Pemalas betul kau ni..Mana boleh.Ok biar aku pilih kita main basketball nak?"

  "Tapi saya tak pandai main.."

  "Takpe..Baby kan ada!"Ben mengenyitkan matanya.Nakal!Dup dap dup dap.Merah muka Nadia mendengar kata-kata Ben.

  "Baby??"

  "Yup!!Baby.Aku kan baby boo kau.Baby kesayangan kau.."Nadia sudah serba salahh.

  "Mana ada!Awak bukan baby sayalah!Awak tu baby tua''

  "Kau masih tak percayakan aku?"Ben memandang jauh ke dalam mata Nadia.Pandangan yang boleh mencairkan ais di peti sejuk.Pandangan yang boleh menembusi dinding.Pandangan yang membuatkan orang jatuh,Jatuh chentaa!!perghh!!Nadia mengangkat kedua-dua bahunya.

  "Saya tak tahu.."

  Ben melepaskan keluhan berat."Apa yang perlu aku buat untuk buat kau percaya dengan aku?Cuba cakap.Aku akan buat!"

  "Saya tak tahu.."

  "Ok!Kita lupakan sekejap masalah kita ni.Kita main dulu biar aku ajar."

  Ben berlari ke arah cikgu Audrey untuk mendapatkan sebiji bola keranjang.Nadia hanya memandang ke arah Farhanie yang sedang bermain badminton dengan seorang pelajar perempuan yang bertudung.Entah siapa nama perempuan tu.Dia tak sempat nak berkenalan sebab Ben terlalu menjaganya.Ben kembali ke arah Nadia sambil membawa sebiji bola keranjang.Aik?sejak bila dia tukar baju?Mana baju sukan dia?Nadia tertanya-tanya sendiri.

  "Why?"Tanya Ben.Mungkin dia sedar Nadia asyik memerhatikannya sejak tadi.

  "Sejak bila awak tukar baju?"

  "Tadi.Aku malas nak pakai baju yang basah lebih-lebih lagi sebab peluh."Terang Ben.

  Nadia hanya menganggukkan kepalanya.Ben memanggil Zack dan Khai untuk bermain bersama."Kenapa bos?"Tanya Khai.

  "Kita nak main basketball lah..Kau tak nampak ke aku pegang apa?"

  "Alah bos..janganlah marah.Kitaorang tanya je.."Zack menggaru belakang tengkuknya sambil tersengih.

  "Hmmm..apa-apa jelah.Jom main!Zack kau kat sebelah sana!Khai kau pula kat sana!Nadia kau duduk dulu.Kau tengok macam mana kitaorang main."Ben memberi arahan.Nadia terus duduk di tempat yang teduh sambil memerhati Ben,Zack dan Khai bermain basketball.

  Hampir 30 minit bermain Ben berehat dan berjalan ke arah Nadia."Hebatlah awak main!"Kata Nadia teruja.

  Ben mengangkat kedua-dua keningnya."Of course lah..Baby siapa?"

  Nadia pura-pura termuntah."Saya pun tak tahu awak baby siapa."Nadia menghulurkan sehelai sapu tangan kepada Ben."Sapu peluh awak!"

  "Tolonglah.."Kata Ben sambil merendahkan ketinggiannya.

  "Manja!!"Nadia mengelap peluh di dahi Ben sambil tersenyum.

  "Ciaciacia..."Tersentak Ben dan Nadia melihat Zack dan Khai sedang memerhatikan mereka sambil tersengih.Cikgu Audrey dan beberapa orang pelajar lain juga memandang ke arah mereka.

  "Sweet tak kitaorang?"Kata Ben sambil menjeling ke arah Nadia.Nadia menutup mukanya menggunakan sapu tangan yang digunakan untuk mengelap peluh Ben.

  "Janganlah tutup muka guna sapu tangan tu.Kotor!"Kata Ben sambil menarik sapu tangan yang menutupi wajah Nadia.

  "Malu!!"

  "Apa nak malu?Sweet apa?"

  "Yelah-yelah..bila awak nak ajar saya main basketball?"

  "Berminat ke?"

  "Berminat!!!"Kata Nadia dengan bersemangat.

  "Jom!!Ambil bola tu."Nadia terus berlari mengambil bola lalu berlari ke arah Ben.

*****TBC*****

P/s:VOTE AND COMMENT!!!

 

My Sweety GangsterWhere stories live. Discover now