MSG # 4 (MALL)

7.5K 313 5
                                    

Jam menunjukkan pukul 4.13 pm.Selepas pulang dari sekolah Ben menghabiskan masanya di gim yang terdapat di apartmentnya.Sengaja dia tidak pulang ke rumah kedua orang tuanya.Lagipun mama dan papanya tengah outstation.

  "Bos!Geng Dragon dah buat masalah kat tempat kita lagi.Apa yang perlu kami buat?"Ben yang sedang berlatih bertumbuk terhenti.

  "Tak serik-serik betul budak-budak dragon ni..Dah puas hidup kot."Anak-anak buah Ben hanya berdiam diri.

  "Besok aku nak korang kerjakan semua budak Dragon kat sini.Jangan sampai ada yang tinggal."Anak-anak buah Ben mengangguk dan berlalu ke luar dari ruangan itu.

  "Lelaki yang kita tangkap macam mana?"

  "Lelaki tu dah mati bos."Jawap salah seorang anak buahnya.

  Ben mengangkat sebelah keningnya"Really?Cepat jugak!Tak sempat aku nak tunjukkan tumbukan aku.Kalau takde pape kamu semua boleh balik."

  Anak buah Ben terus meninggalkan bilik dan apartmen Ben.

  Ben meneguk air yang dibawanya dengan rakus."Aku nak hidup aman pun susah!"T-Shirt yang membaluti tubuhnya dibuka.Tinggallah sehelai singlet hitam yang menampakkan otot-otot lengannya.

  Bantal yang selalu digunakan oleh para peninju untuk menumbuk di tendang beberapa kali.Selesai sahaja trainingnya,Ben melangkah ke dalam rumahnya.Bilik air adalah tempat yang pertama dia tuju.

  Selesai mandi dia mengenakan sepasang baju T-Shirt berwarna putih dan kemeja berwarna hitam.Butang kemeja tidak dututup.Dipadankan dengan seluar jeans.Simple!!.Telefonnya yang sedang dicas diambil.Nombor Nadia didail.Tut..Tidak disambut.

  "Nadia..Please angkat.Aku rindu kau ni."Bebel Ben sendirian.Ben menghantar chat kepada Nadia di whatapps.

Ben:
Kenapa kau tak angkat call aku?

  1 minit...2 minit..3 minit...haih,lamanya nak balas.

  'Ting!'

  Cepat-cepat Ben mengambil handphonenya.Whatapps dibuka..berharap agar si pencuri hati membalas chatnya.Tetapi semuanya sia-sia kerana bukan si Dia yang membalas chatnya tetapi Khai.

Khai:
Hello bos!Bos tak turun padang ke harini?

Ben:
Sorry.Malam ni aku tak dapat join.

Khai:
Ok.bos jangan risau semua akan kami uruskan dengan baik.

Ben:
Ok.

  Ben membaling telefonnya di atas katil.Pintu balkoni yang terbuka ditutup perlahan.

  'Ting!'

  Laju Ben mengambil telefon.

Nadia:
Siapa ni?Kenapa awak call saya?

  Ben menepuk dahinya perlahan.'patutlah dia tak angkat call aku.Dia belum tahu nombor aku rupanya'

Ben:
Akulah..Tengku Haikal Benjamin.

Nadia:
Oh!Hai Ben!!Kenapa awak call saya tadi?

Ben:
Salah kah aku call girlfriend aku sendiri?

Nadia:
Saya tak tak cakap salah.Saya tanya jer lagipun siapa cakap saya ni girlfriend awak?

Ben:
Yelah..Tapi kau tetap girlfriend aku.

Nadia:
Apa-apalah..Saya nak buat sesuatu kejap..bye!

Ben:
Bye!Kalau aku call kau malam nanti angkat tau!

My Sweety GangsterWhere stories live. Discover now