"Penat?"Tanya Ben selepas mereka masuk ke dalam kelas.Nadia hanya mengangguk dan meletakkan kepalanya di atas meja.
"Kenapa panas saangat ni?Woi perempuan kat depan tu!Pergi pasang kipas sekarang!"Jerit Ben kepada seorang perempuan yang duduk di hadapan kelas.Selepas mendengar teriakan Ben perempuan itu terus berlari dan memasang kipas.
"Apa marah-marah ni?Tak suka!!Kesian dia,Dahlah dia penat.Awak jerit lagi kat dia.."Marah Nadia.Ben hanya mendiamkan diri.Ben mengambil telefonnya dan bermain game.
"Teruk!!Saya cakap dengan awak ni!Bukan saya cakap dengan tunggul"Nadia menarik muka masam.Ben menahan bibirnya daripada tersenyum.
"Kau cakap dengan aku ke?Aku ingat kau bercakap dengan angin."Perli Ben sambil menutup telefonnya.Nadia diam tanpa membalas pertanyaan Ben.
"Merajuk ke?"Nadia masih mendiamkan diri.
"Nadia..Janganlah macam ni."Pujuk Ben.Nadia hanya menoleh ke arah Ben sekejap dan menoleh ke depan kembali.
"Nadia...."
Nadia melepaskan keluhan berat."Ok.."Nadia mengambil buku teks Bahasa Malaysia di dalam beg.
"Bangun!!!Selamat pagi cikgu."Kata si ketua kelas ketika Cikgu Mahani melangkah masuk ke kelas 5 Dinamik.
Cikgu mahani tersenyum dan meletakkan buku-bukunya di atas meja."Selamat pagi.Duduk.."
"Semua buka buku teks muka surat 57.."
___________
Kringggg...
"Ok murid-murid kita jumpa kembali pada hari Khamis..Pastikan kerja rumah yang cikgu bagi dah siap.SPM tinggal 6 bulan lagi jangan main-main."Cikgu Mahani mengemaskan bukunya dan beredar dari 5 Dinamik selepas ketua kelas dan muri-murid di kelas itu mengucapkan terima kasih.
"Kau nak ikut aku pergi kantin tak?"Ben berdiri sambil membetulkan pakaiannya.Nadia hanya menganggukkan kepalanya.
"Cepat sikit..."
Mereka berdua berjalan beriringan menuju ke kantin sekolah.Setibanya mereka di kantin banyak mata-mata yang memerhatikan mereka.Nadia merapatkan dirinya dengan Ben.Pernah tak korang kentut depan orang ramai lepastu diaorang tengok kau macam nak terkam.Apa perasaan korang?Macam tulah Nadia rasa.Tapi bila saya fikir-fikirkan lagi ada tak kena-mengena kentut dengan perasaan?Arhh!!Abaikan!Back to story..
"Kenapa diaorang tengok saya macam tu??"Nadia mengerutkan wajahnya.
"Entah..Mana aku tahu.Abaikan semua tu.Kau nak makan apa?Biar aku yang pergi beli.Kau pergi cari meja."
"Saya nak makan mee goreng dan milo ais!!Tapi saya tak berani nak cari meja.."
Ben memandang sekeliling."Hah!Tu kawan kau.Siapa nama dia tu?Farah?Farhanie?Hanie?"
"Farhanie lah!!Pandai-pandai nak ubah nama anak dara orang lain."
"Apa-apa jelah..Suruh dia join kita sekali."Kata Ben sebelum berjalan ke arah kaunter kantin.Nadia berlari ke arah Farhanie.
"Farhan!!"Farhanie menoleh ke arah Nadia.Farhanie melambai ke arah Nadia.
"Nadia!!Kau nak pergi mana?Mana boyfriend kau?Kau nak join aku makan tak?"Soal Farhanie bertubi-tubi.
Nadia menggaru kepalanya yang tidak gatal."Awak soal banyak sangat!Mana satu yang perlu saya jawap?Cuba tanya satu per satu."
"Baiklah,jika itu yang tuan puteri inginkan patik akan bertanya satu persatu soalan untuk tuan puteri.Pertama,Tuan puteri nak pergi mana?"
"Janganlah sampai macam tu.Ok,Saya nak cari meja tempat saya dan Ben duduk tapi saya tak berani.Tolong saya boleh?"Nadia membesarkan matanya.Alah..yang macam kucing kat dalam kartun tu..
"Eh,Boleh!!!Hah tu meja kosong kat tepi singki.Soalan Kedua,mana boyfriend kau?Kau cakap kau nak makan dengan dia.."
"Boyfriend!Boyfriend!Dia bukan boyfriend sayalah..Kitaorang kawan.Ben pergi beli makanan.Dia suruh awak join kitaorang makan."
"A..a..ku..aku?Join korang makan?Eh tak payahlah.Susah-susah jer.."
"Apa yang susah?Awak join jelah kitaorang."
Farhanie berfikir sejenak."Erm,oklah.Aku pergi beli makanan jap.Kau tunggu jer kat meja tu."
"Ok!!"Nadia melangkah ke arah meja kosong ditepi sinki.Nadia melabuhkan punggung di kerusi yang disediakan.
"Weh..Murid barulah..cun siot!!!"Bisik seseorang tetapi masih didengari oleh Nadia.
"Biar aku pergi tegur.Tengok macam mana romeo beraksi."Kata seorang lelaki lalu menghampiri Nadia.Kerusi dihadapan Nadia ditarik dan tanpa dipinta si dia terus duduk di situ.
"Hai..murid baru ke?Boleh saya tanya siapa nama awak?"Nadia tidak menghiraukan lelaki itu.
Krik..krik..krik..krik..
"Janganlah sombong sangat..Nama saya Hakim.Saya form 5.Awak?"Si dia a.k.a Hakim masih lagi tidak berputus asa.Nadia menghelah nafas berat.
"Huh..Nama saya Nadia.Form 5 macam awak jugak.."
Hakim mengerutkan wajahnya."Form 5?Saya ingatkan awak form 3.Comel betul awak ni!"
Wajah Nadia memerah."Terima kas.."
"Ehem!!!"Mereka berdua menoleh ke arah suara itu.
"Ben!!Duduk sini.."Kata Nadia sambil menepuk-nepuk kerusi di sebelahnya.
"Awak kenal dia?Tanya Hakim dengan wajah yang kehairanan.
"Mestilah..dia kan..."
Ben cepat-cepat memotong kata-kata Nadia."Aku boyfriend dia."Wajah Hakim jelas menunjukkan kehairanan.
"Oh..Kalau macam tu saya jalan dulu.Jumpa lagi bye.."Kata Hakim kepada Nadia.Hakim berdiri dan menghampiri Ben.
"Cantik girlfriend!Kalau kau dah taknak bagi kat aku tau..Itu kalau aku sabar,Kalau aku dah tak sabar aku rebut jer.."Bisik Hakim kat telinga Ben.
"Itu pun kalau kau dapat.."Balas Ben.Siapa tak kenal Hakim?Playboy terbangun abad kini.Mempunyai pakej lengkap.Kacak.Comel.Kaya.Tinggi.Sasa.Perghh!!Tapi tidak ramai tahu yang dia adalah ketua gangster.Dia adalah pesaing utama Ben.
Ben duduk di sebelah Nadia."kan aku dah cakap jangan layan lelaki lain.Aku tak suka!!"Ben memunjungkan(?) bibirnya.
"Saya cakap nama saya jer.Janganlah merajuk.."Nadia menahan senyumannya.
"Aku tak merajuklah.Nah makanan kau."
"Terima kasih.."Nadia mengambil mee goreng dari tangan Ben.
"Welcome dear..."
"Hai..boleh aku duduk kat sini?"Tanya Farhanie tiba-tiba.
"Hai!!!Duduklah."Pelawa Nadia.Farhanie duduk di hadapan Nadia.
"Korang makan cepat sikit.Waktu rehat dah nak habis."Ben mengambil milo ais Nadia.
"Eh,Itu saya punya!"Kata Nadia.
"Alah..sikit jer pun."Kata Ben sambil tersengih.Farhanie hanya diam sambil menikmati makanannya.Tidak berani dia ingin bersuara.
Selepas 25 minit di kantin mereka bertiga pun ke kelas dengan perut yang yang kenyang.Alhamdulillah...
*****TBC*****
P/S:Vote and comment!!
YOU ARE READING
My Sweety Gangster
RomanceTengku Haikal Benjamin,seorang pelajar yang di gilai ramai perempuan di sekolahnya.Tetapi dia juga ditakuti oleh pelajar lain kerana dia adalah ketua gangster.Bukan di sekolah sahaja tetapi di luar kawasan sekolah.Sikapnya yang dingin membuat tidak...