"Sebenarnya..mama saya yang suruh saya pindah kat sini sebab dekat sekolah lama saya selalu kena buli."Kepala Nadia sengaja ditundukkan kerana takut+ malu dengan Ben.
"Hish..Kau ni pun.Kenapa penakut sangat!Kau ni dah form berapa?1?2?3?Form 3 kot.."Bebel Ben.
"Awak!!Saya bukan form 3 lah..Saya form 5."Rengek Nadia.Cair hati Ben melihat telatah manja Nadia.Nasib bukan meluat.
"Oh.Yeke?Tapi kenapa kau kecil jer?"Soal Ben sinis.
"Saya tak kecil lah.."Hampir menangis Nadia akibat terlalu dipermainkan oleh Ben..
"Hahaha..Lawaklah kau ni!Sikit-sikit nak nangis.Cengeng!"Ejek Ben.Nadia hanya mendiamkan diri.
"Btw nama aku Tengku Haikal Benjamin.Panggil aku Ben.Aku pun form 5 macam kau juga."Kata Ben memperkenalkan diri.Nadia masih tidak menunjukkan sebarang respon.Ben mengangkat kepala Nadia sedikit.Alahai menangis rupanya!
"Nah!"Ben menghulurkan sehelai sapu tangan kepada Nadia tetapi Nadia tidak mengambilnya.
Ben menghampiri Nadia dan duduk di sebelah Nadia.Ben menolak dagu Nadia ke atas perlahan-lahan.Dia mengesat air mata di pipi gadis itu.Ben merenung mata Nadia yang sudah mula kering air matanya.'Cantiklah mata dia...'
"Janganlah nangis.Aku gurau jer.."Pujuk Ben.Entah kenapa dia rasa ada sesuatu yang menarik tentang Nadia.Dia tidak pernah memujuk mana-mana wanita sebelum ini kecuali mummynya.Jantungnya tiba-tiba berubah rentak.Dub dap dub dap..
Nadia hanya mengangguk dan tersenyum."Boleh tolong saya tak?"
"Tolong apa?"
Nadia tersenyum manis."Tolong carikan kelas 5 Dinamik.Itu kelas baru saya."
Mata Ben membulat ketika mendengarnya."Kelas kau 5 Dinamik?"Ben mengecilkan matanya."biar betul?"
"Aah..Kenapa?"Soal Nadia polos.
"Itu kelas aku.."Kata Ben.
"Iyeker?Baguslah"Kata Nadia dengan riang.
Ben hanya tersenyum melihat telatah Nadia yang seakan-akan anak ribena.
'Kring!!!!'
"Jom masuk kelas."Kata Ben lalu menggenggam jemari Nadia dengan lembut.
"Jom!!"Ben menarik tangan Nadia ke kelas 5 Dinamik.Nadia agak terkejut apabila Ben memegang tangannya.Ketika mereka melalui kelas tingkatan 4 semua pelajar terdiam dan ternganga.
"Awak..kenapa diaorang tengok kita macam tu.Diaorang nak buli saya ke?"Adu Nadia.
Ben menghentikan jalannya."Biarkan diaorang semua tu.Diaorang tak akan berani kacau kau.ok"Jawap Ben lembut.Dia rasakan bahagia dengan Nadia.Jantung dia pulak asyik berdebar sejak tadi.Dia berazam untuk melindung gadis itu.Mungkin ini yang disebut cinta pandang pertama.Inikah keremajaan?Cehh!!
Nadia hanya mengangguk dan mereka berjalan kembali ke kelas.Ketika mereka tiba di kelas,semua pelajar masih berjalan-jalan kerana guru belum masuk.
Ben menarik lengan Nadia untuk masuk.Tiba-tiba suasana bising bertukar menjadi sepi.Semua pelajar terpaku melihat seorang ketua gangster yang di takuti sedang membawa seorang gadis yang comel dan cantik.Timbul rasa cemburu di hati perempuan-perempuan di kelas itu.
"Bos.Sape tu?Awek ke?"Soal Khai.
Ben hanya diam tanpa menjawap soalan Khai.Nadia di tarik menuju ke mejanya."Kau duduk sebelah aku."
Nadia hanya tersenyum dan duduk di sebelah meja Ben."Ok!"
Ben memandang ke dua orang sahabatnya."Korang jaga budak ni.Jangan biarkan dia di kacau atau diganggu oleh pelajar lain."
"Baik bos"Kata Zack dan Khai serentak.Macam kembar pulak asyik serentak.
Selepas Ben bercakap dengan Zack dan Khai dia duduk di sebelah Nadia."Mulai sekarang kau tak perlu risau.Takde yang berani nak kacau kau."
"Ok..Tapi kenapa diaorang panggil awak bos?"soal Nadia kehairanan.
"Biarlah rahsia..Nanti awak tahu jugak.."Ben melemparkan senyuman yang menawan.
Terkejut beruk pelajar yang sedang melihat adegan mereka.First time kot Ben senyum!Meleleh!!Perasaan cemburu di hati perempuan-perempuan di kelas itu semakin bertambah.
'Nanti kau..'
"Bangun!!Selamat pagi cikgu!!"Kata ketua kelas 5 Dinamik.
"Pagi..Ok semua boleh duduk.."Kata cikgu Mahani a.k.a cikgu Bahasa Malaysia 5 Dinamik.
Cikgu Mahani memerhati anak muridnya satu persatu.Tiba di tempat Ben muka cikgu Mahani seperti wajah orang tidak percaya."Ben?Kamu ke tu?Tak pernah-pernah kamu tak ponteng masa saya mengajar."
"Hari ni saya takde mode nak ponteng"Balas Ben selamba.
"Apa-apalah Ben..Nasib kamu ni pelajar bijak.Aik!Siapa pulak perempuan kat sebelah kamu tu murid baru ke?"Tanya Cikgu Mahani.
Nadia di sebelah Ben hanya mengangguk."Kalau macam tu sila perkenalkan diri di depan kelas."Kata Cikgu Mahani memberi arahan.
Nadia bergerak ke hadapan kelas.Semua lelaki di kelas itu sudah tersenyum nakal.Perempuan pulak asyik terjeling-jeling.Bukan semualah..ada dua tiga tu tersenyum jugak."Selamat pagi.Nama saya Tengku Nadia Maisara.Awak semua boleh panggil saya Nadia.Saya dari SMK ***.Terima kasih."
Cikgu Mahani tersenyum kepada Nadia."Sesiapa ada soalan?"
Tiba-tiba seorang lelaki kacak mengangkat tangan."Hai Nadia!Nama Saya Aizul.Awak masih single?Kalau masih single,Jom couple dengan saya."Katanya selamba.
Terkejut beruk Nadia mendengar soalan Aizul."Erk..Erk.."
"No.She's taken.She's taken by me!"Kata seseorang.Nadia terus memandang ke arah suara itu.Ben!
*****TBC*****
P/s:Don't forget to Comment and vote.Sorry kalau ada perkataan yang korang tak faham.Sy ni Bm pun ke laut..BI apalagi..
YOU ARE READING
My Sweety Gangster
RomanceTengku Haikal Benjamin,seorang pelajar yang di gilai ramai perempuan di sekolahnya.Tetapi dia juga ditakuti oleh pelajar lain kerana dia adalah ketua gangster.Bukan di sekolah sahaja tetapi di luar kawasan sekolah.Sikapnya yang dingin membuat tidak...