Selepas sahaja menyiapkan kerja rumah Nadia berbaring di atas katil.Patung Doraemon yang berada di tepinya diambil dan dipeluk.Tiba-tiba dia terfikir tentang kesihatan Ben.'Kesian dia..'
Sedang dia melayan imaginasi kedengaran telefonnya berbunyi.Dengan penuh malas Nadia mengambil telefonnya di atas meja belajar.
Ben is calling..
Butang hijau pada skrin ditekan.Telefon dilekapkan pada telinganya.
"Hello.."-Ben
"Hello..Kenapa call saya ni?"-Nadia
"Takde..Ben bosan..I miss you.."-Ben
"Ya Allah!Ingatkan kenapa tadi!"-Nadia
Nadia sedikit tersentuh dengan pernyataan Ben tetapi cepat-cepat ditepis sebab dia tahu Ben agak manja jika sakit.Mungkin sebab takde yang nak suap dia jadi dia cakap dia rindu?Kan.
"Nadia tak rindukan Ben?"-Ben
"Erk..Erk.."-Nadia
'Apa nak jawap ni?'Gumam Nadia.
"Nadia memang tak sayangkan Ben!Buktinya Nadia langsung tak rindukan Ben.."-Ben
"Bukan macam tu tap.."-Nadia
Tut..tut..
Panggilan dimatikan.Nadia melepaskan keluhan berat."Ben.Ben.Kenapa awak manja sangat ni?Saya lebih suka nampak awak keras sikit.Semoga cepat sembuh.."
Nadia meletakkan kembali telefonnya di atas meja.Baru beberapa langkah telefonnya kembali berdering.
Ben is calling...
"Aik?Bukan tadi dia merajuk?"
Butang hijau pada skrin ditekan.
"Hello.."-Nadia
"Hello.."-Ben.
Suara Ben agak serak-serak seperti baru menangis.Jangan cakap...
"Kenapa suara macam baru menangis ni?"-Nadia.
"Muntah...Ben muntah tadi lepas makan ubat.Ben sakit kepala..Ben nak minta tolong Nadia tapi Nadia dah tak sayangkan Ben.Mama pun paksa Ben makan ubat..Papa pun sama..Semua tak sayang Ben."-Ben
"Kesian dia..Dah ok?Sekarang nak muntah lagi tak?"-Nadia
"Dah ok..Ben nak tidur dah ni.Ben ngantuk.."-Ben
"Kalau macam tu tidurlah...Good night."-Nadia
"Night..."-Ben
Nadia memutuskan talian.Handphonenya di letakkan di atas meja."Aku pun dah mengantuk..Selamat malam.."
Lampu bilik ditutup.
_____________
"Good morning mummy!Morning daddy!"Sapa Nadia.Kedua-dua pipi mummy dan daddynya dicium.
"Morning!"Jawap Tengku Nazirina dan Tengku Zulkiflie serentak.
"Mana kakak?Tak nampak pun."Roti yang telah dibakar disapu dengan kaya.Ngapp!Masuk ke dalam mulut..
"Kakak kamu baru je jalan.Ada meeting katanya.."Kata Tengku Nazirina sambil menuangkan susu ke dalam gelas Nadia.Selepas mengucapkan terima kasih susu di dalam gelasnya diminum.
"Oh.."
"Nadia hari ni abang kamu nak balik."Kata Tengku Zulkiflie sambil membaca surat khabar di tangannya.
YOU ARE READING
My Sweety Gangster
RomanceTengku Haikal Benjamin,seorang pelajar yang di gilai ramai perempuan di sekolahnya.Tetapi dia juga ditakuti oleh pelajar lain kerana dia adalah ketua gangster.Bukan di sekolah sahaja tetapi di luar kawasan sekolah.Sikapnya yang dingin membuat tidak...