MSG # 8 (BLUETICK)

5.1K 186 7
                                    

Hai..Sy cakap nak update lepas pt3 tapi ini untuk pembetulan bab 8.Bila Sy baca kat bab 8 tu Sy pun x faham so..Sy harap bab ni tak rosak macam bab sebelum ni..(cerita masih sama)..Jadi kita jumpa lagi bulan oktober..Bye!!!Tunggu tau!!

____________

Gambar selfienya bersama Nadia dibelek-belek.Satu persatu gambar mereka Ben zoom.Matanya tertatap pada gambar dimana Ben sedang tersenyum disamping Nadia."Cantik.."

Tanpa membuang masa gambar itu dijadikan wallpaper telefonnya.
Lebar senyuman Ben melihat gambar itu.Ben memeriksa profil whatsapp Nadia.Online!

Laju jarinya menaip pesanan.

Ben:
Hai.

Satu minit..Dua minit..Tiga minit..Enam minit..Chat Ben masih belum dilayan.Ben mulai tidak senang duduk."Mana dia ni?"

Ben menunggu balasan dari Nadia dengan sabar.15 minit kemudian Nadia masih belum membalas chat Ben.Ben menghantar satu lagi chat kepada Nadia.

Ben:
Kenapa kau tak reply chat aku?

Sama seperti chat pertama.Dahlah bluetick pun tidak!Ben memerhati profil Nadia lagi.Aduh!!Dia off pulak!!Ben semakin bengang.Ben lempar telefonnya ke atas meja.Nasib baik tak pecah!Kalau tak beli barulah jawapnya..

Ben melangkah ke luar biliknya dengan hanya memakai seluar pendek dan singlet.Angin malam yang bertiup lembut menyapa kulitnya.

'Kringggg'

Telefon yang dilempar di atas meja tadi diambil semula.Butang hijau ditekan perlahan.

"Hello.."

"..."

"Bagus..Korang uruskan semuanya dengan baik.Jangan sampai polis terlibat dalam kes ni.Faham?"

"..."

"Bagus.Pape roger.."

"..."

Ben menamatkan panggilan dan berjalan menuju ke laci bawah katilnya.Sebuah beg bersaiz sederhana dikeluarkan.Perlahan-lahan zip beg itu dibuka.Dan wow!!Beg itu dipenuhi dengan pistol dan senjata-senjata berbahaya.Sepucuk pistol berwarna perak dikeluarkan.Ben mengelap pistol itu dengan berhati-hati.Kang tertembak siapa pulak nak jadi hero cerita ni kalau Ben mati.

Ben Menyimpan kembali pistol itu ke dalam beg.

"Huargh"Ben menguab(?).Ben menutup pintu di balkoni dan berjalan ke katilnya semula.

Sebelum tidur sekali lagi Ben melihat chatnya tapi sampai sekarang Nadia masih belum membalas."Esok aku mesti tanya.."

Lampu meja di tepi katilnya ditutup."Good night Nadia..."

___________

Nadia berjalan bersendirian ketika baru sampai di sekolah.Nadia perasan ada mata-mata yang memerhatikannya tapi diabaikan saja.

"Morning Nadia.."Sapa seseorang.Nadia memandang si empunya suara.

"Oh Aizul!Morning too.."Sapa Nadia ceria.

"Awak nak ke kelas?"Tanya Aizul.Nadia hanya menganggukkan kepalanya.

"Kalau macam tu kita jalan sama-sama eah?"

"Boleh!!"Mereka berdua pun jalan beriringan menuju ke kelas.Tanpa mereka sedari sepasang mata sedang memerhati mereka dengan hati yang panas.

_________

Ben pov

Aku meletakkan motor berkuasa tinggi milikku di tempat yang di sediakan.Entah kenapa aku bersemangat pula nak ke sekolah hari ni.Mungkin sebab nak jumpa Nadia kot..

Aku melangkah ke kelas dengan hati yang berbunga-bunga.Dari jauh kelihatan seorang gadis sedang berjalan berseorangan.Sah!itu Nadia.Aku melajukan langkahku ke arahnya.Tiba-tiba langkahku terhenti kerana aku melihat seekor jantan datang menghampiri kekasihku.Jahanam!Aku cemburu!!!Aku melangkah ke kelas dengan hati yang panas.

________

Nadia duduk di tempatnya.Eh,Ben belum sampai?.Nadia mengeluarkan buku matematik untuk mengulang kaji.Tiba-tiba kerusi di sebelahnya ditarik dengan kasar.Terkejut Nadia melihat Ben sedang memandangnya dengan pandangan maut.

"Er..er..Ben..Ben..Awak..ke..kenapa?.."Tergagap-gagap Nadia akibat ketakutan.

"Aku tak suka kau jalan atau rapat dengan mana-mana lelaki kecuali aku."Tegas Ben.

"Tapi kenapa?Saya nak kawan je.."Protes Nadia.

"Aku tak kesah!Yang penting kau jangan sesekali rapat dengan lelaki lain.Kalau tak..aku akan buat sesuatu"Ugut Ben.

Nadia sudah menggigil ketakutan.Psiko!.

"And one more thing..Aku tak suka kau tak balas chat aku.."

"Awak ada chat saya ke?"soal Nadia.

"Aku chat kau semalam.Tapi bluetick pun tak.."Terkejut Nadia.

Nadia mengambil Handphone miliknya di dalam bag.Nasiblah sekolah ni membenarkan pelajarnya membawa handphone.Nadia membuka Whatsapp.

2 chat from Ben.

"Sorry!Saya tak sengaja..Saya chat dengan kawan kat sekolah lama saya semalam."Kata Nadia.Tangan Ben diambil dan digenggamnya.

Ben hanya membiarkan tangannya berada di gengaman Nadia."Perempuan ke lelaki?"

"Perempuan..Nama dia Ain."Terang Nadia.Ben tersenyum dan melepaskan tangannya dari genggaman Nadia.Dia mengusap rambut Nadia yang diikat satu.

"Aku maafkan..Yang penting jangan buat lagi."Nadia menganggukkan kepalanya.Handphonenya dimasukkan kembali ke dalam bag.

"Kau pakai kasut sukan ke?"soal Ben.

"Tak!"

"Baguslah...Buka kasut kau pakai yang ni.."Kata Ben sambil mengeluarkan kotak kasut dari dalam bagnya.

"Wah..Awak pun pakai?"Tanya Nadia sambil memandang kasut yang dipakai Ben.

"Of course...Cepat pakai.."

Nadia membuka kasutnya dan memakai kasut yang diberikan oleh Ben.Kasut sekolah pula dimasukkan di dalam kotak."Cantik!!"

"Dah?"Soal Ben.

"Yes!!"Ben menggenggam tangan Nadia dan dibawa keluar.

"kita nak ke mana ni?kelas pj lama lagi nak mula.."Kata Nadia.

"Kita bukan nak ke padang darling..kita nak ke dewan.Perhimpunan harian dah nak mula."Terang Ben.

"ohh.."

******tbc******

My Sweety GangsterWhere stories live. Discover now