چه اتفاقی قراره بیفته ؟
لویی روی صندلی چرم اتاقِ دکتر نشسته و از خودش میپرسه چه اتفاقاتی قراره بیفته ؟
دکتر به اون مرد جوون که به طور معذبی روی صندلی نشسته بود نگاه کرد ، یه چیزی تو صورتش بود که دکتر نمیتونست تشخیص بده چیه .
_ خیلی خب آقای تاملینسون ، من میتونم یه سری اطلاعات تخصصیِ پزشکی ازینکه چه اتفاقاتی برای سیناپس های نورون های مغز همسرتون رخ داده بهتون بدم ، یا ما میتونیم به آینده نگاه کنیم و با هم مرور کنیم شما باید برای مواجه با چه چیزهایی آماده باشید
_ اول میخوام با روند مشکل همسرم آشنا بشم .
لویی نفس حبس شدهاش رو بیرون داد .
اون نمیتونه از واژه ی بیماری استفاده کنه . لویی یه جورایی ته قلبش میدونه که هری مریض شده ، . ولی هنوز اونقدر آماده نیست که بتونه این واژه ی دردناک رو براش به کار ببره .
هری یه مشکلی داره ... لویی میخواد بفهمه چه راه هایی برای درمانش هست .اصلا راهی هست ؟
_ اول از همه ، آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزیه که معمولا توی سنین شصت و پنج سال به بالا تشخیص داده میشه ، به استثنای آلزایمر زود رس که شیوع کمتری داره . همسر شما هم دچار همین بیمارین .
_ راهی برای درمانش هست ؟
_ میتونم باهاتون راحت باشم آقای تاملینسون ؟
یه چیزی توی چشم های لویی برق زد وقتی سرش رو به نشونه موافقت تکون میداد .
_البته . من میخوام همه ی اطلاعات رو بدونم لطفا ملاحظه ی چیزی رو نکنید .
دکتر برای چند لحظه به نتیجه ی آزمایشاتی که توی دستش بود و بعد به لویی نگاه کرد .
_ بسیار خب لویی ، چیزی که باید بدونی اینه که آلزایمر درمان قطعی نداره . ولی ما میتونم روند پیشرفت بیماری و شدت اختلال رفتاری رو با دارو ها کنترل کنیم .
_اختلال رفتاری ؟
_ درسته ، بذارین از اول شروع کنم . همسرت توی مراحل اولیه ی آلزایمر زود رسه . معمولا اختلال حافظه به فراموش کردن اطلاعات اخیر محدود میشه ، برای مثال بیمار جواب سوالی که چند دقیقه قبل پرسیده رو فراموش میکنه ، یا نمیدونه وسایلش رو کجا گذاشته .
اما به مرور خاطرات قدیمی هم آسیب میبینن ، به تدریج توی نام بردن اشخاص دچار مشکل میشه و در مراحل بالاتر ممکنه توی مسیر یابی دچار هم به مشکل بر بخوره ، که توی این مرحله ما توصیه میکنیم بیمار به هیچ وجه تنها از خونه خارج نشه .
KAMU SEDANG MEMBACA
Forever in your memory | L.S - AU
Fiksi Penggemar' همیشه در خاطر تو ' " و همینه ، عشق همینه . در عین پیچیدگی به سادگی گفتن یک جمله ی صادقانست " هر چیزی که مال منه مال توعه تا برای خودت بکنیش " نویسنده : ____Marry@ - فن فیکشن لری استایلینسون - کامل شده آغاز : تابستان ۱۳۹۶ پایان : بهار ۱۳۹۷