Jag vaknade av att en bil körde in på gården. Jag bor på en stor gård strax utanför New York, med en massa hästar.
Jag gick upp, drog på mig svarta mjukisbrallor och en grå obey tröja. Jag brukar oftast få märkeskläder, men jag bryr mig inte om jag bär det i stallet eller i skolan.
Jag trippa ner för hallen och letade efter pappa.
-Men vartfan är gubben?
Jag tog på mig foppatofflor och sprang mot stallet. Dörren var redan öppen och vid sidan av stallet stod det en trailer.
-Pappa och hans försäljningar. Han får snart bestämma sig vilka hästar han ska satsa på och inte.
Jag gick in och såg pappa prata med några främlingar jag aldrig sett tidigare.
-Ehm förlåt om jag stör. Pappa är allt som det ska?
Han skrev på ett papper och vände blicken mot mig.
-Japp, allt är som det ska. Jag har nämligen köpt en ny häst.
-Nu igen? Snälla bestäm dig.
-Och den är till dig.
-Men sluta varför....
Jag stod med öppen mun och kunde inte fatta vad jag nyss hörde.
-Mii...iii..iin?
Pappa gick fram till trailern öppnade den och bakade ut en häst. En enorm stor svart häst, väldigt smal och med välbyggda muskler.
-Oh herre..
Det var orden som kom ut ur min mun innan jag hoppa upp i pappas famn och tackade.
Jag gick långsamt fram till den nya svarta hästen. Jag tog grimskaftet och klappa han lätt på halsen.
-Nå vad ska han heta?
Jag vände mig om och kollade på pappa. Ja vad ska han heta?
-Han får heta... eh... Angel Of Afterlife!
Jag fick ett leende tillbaks.
-Men vi kallar honom Storm.
Jag log och gav han en enkel puss på mulen.
-Jaja ta in han i boxen nu så vi kan göra honom i ordning.
-Aah visst. Eller vänta va? Göra i ordning till vadå?
Jag menade pappa? Ska jag rida honom eller vad händer?
-Vi ska klocka honom.
Jaha, vi ska klocka honom haha. Dåså jag har världens bästa jockey som ska få reda han. Inte fan tänker jag sätta mig på en sån racer, jag är bara ägaren och bestämmer över honom.
Efter en stund var Storm i ordning och var på banan.
*klick*
-Dåså, låt oss se vad han går för.
Jag såg spänt och nyfiket på Storm medan han värmde upp och skulle snart köra på.
-Och där var han iväg.
Jag såg hur snabbt alla stolpar Storm sprang förbi. Det var som att himmelen öppnade sig och marken skakade sig något enormt. Varenda muskel på Storm röde sig, så stor och vacker.
-Wow!
*klick*
-Ojoj
-Vad pappa? Vad fick han? Gick det bra? Var det segt?
-Jag tror vi har en stor vinnare.
Jag blev jätte rädd att han skulle vara för seg. Den jätten var ju jätte snabb. Asså wow och han är min!
Jag log och sprang bort till Storm. Min jockey hoppade av och sa:
-Man hann nästan inte med att sitta i farten på den hästen.
Han log och gick vidare för att rida nästa häst. Jag tog min jättehäst och gick mot stallet.
-Kom gubben, du ska få utforska din nya hage.
Jag gick mot stallet och tog av sadeln och tränset. Jag sätte på Storm en grimma och knäppte på ett grimskaft. Jag ledde Storm ut ur hagen och släppte ut han i den nya hagen. Svansen var högt i vädret och han sprang iväg. Han var helt fri.
~Några timmar senare~
Jag hade nu suttit i timmar och forskat varje detalj på denna vackra varelse. Han var som i en dröm, han var min drömprins.
-Gumman det är mat!
-Jag är inte hungrig!
Vem har egentligen tid att äta när man kan sitta här och kolla på sin egna häst?
Storm sprang emot mig efter att jag hade visslat in honom.
-Att du kom på det, då vet jag vilken signal jag tar gör att ropa på dig.
Klockan var sent eftermiddag och jag bestämde mig för att ta in honom.
-Kom gubben så får du tidig kvällsmat.
Jag tog grimman och sätte det på Storms huvud. Jag ledde honom mot stallet.
-Dax att testa något nytt.
Jag knäppte av grimskaftet och släppte Storm. Jag stanna och så stanna han. Jag gick fram några meter och han följde mig. Jag fick ett brett leende på läpparna och gick vidare mot stallet.
Det var solnedgång och Stroms päls blänkte i solens sista strålar. Jag gick in i stallet och ställde in storm i hans box. Jag gick och hämtade totalt 9kg hö till bara honom! Det är enormt, men vad förväntar man sig? Han är ju så himla stor och då behöver man mat.
Jag snelog lite och gick ut ur stallet. Jag stängde stallet för att pappa hade tagit in de andra hästarna och var färdig.
Jag sprang in i huset och sprang direkt upp till mitt rum. Jag greppa tag i min telefon och skrev ett sms till vad som just har hänt denna dagen till Amanda. Jag hade sommarlov så det var inte skola på ett bra tag vilken innebar mer tid till storm.
~Nästa dag~
Jag vaknade hastigt upp och såg att det var jätte tidigmorgon. Jag tog min telefon och kolla vad klockan var 05:46.
-Men vafan? Varför så tidigt för?
Jag stängde min ögon och fick Strom på baktanke.
-JÄVLAR! Jag har ju en häst i stallet!
Jag slängde snabbt upp tänket och tog på mig samma kläder som jag hade igår.
Ja sprang direkt ner till köket och stoppade i mig 2 mackor samt ett glas mjölk. Innan jag hade bråttom ut till stallet.
-Gumman, varför så bråttom?
-S..T..O..R..M
-Aja, jag förstår.
Mosås gav mig en blick att jag skulle gå ut. Det första jag gjorde var att dra på mig mina skor och slänga upp ytterdörren. Jag gick mot stallet i en väldigt hastighet.
-Godmorgon mina babes, någon som behövs ridas efter att Strom har fått sin dag perfekt?
Pappa hade 2 ridhästar som jag och han brukar gemensamt rida på. Varför var för att vi ville ha hästar som vi kunde rida på, för sätter vi oss på en galopphäst som Strom så åker vi direkt av.
Jag drog upp ett stort leende och gick till Storms box.
Jag kollade nyfiket runt men såg ingen stor vacker häst någonstans.
-Men vafan?
Jag kollade på backen i boxen och såg en trött 'liten' Storm.
BINABASA MO ANG
Livsnadskraft
Teen FictionHej, jag heter Emelie och är 15år. Jag bor med min pappa som driver en gård med galopphästar. En vacker dag uppfylls en dröm som jag länge har väntat på. Min "bästavän" Amanda har jag aldrig bråkat med, men kommer det hända? Kommer jag träffa mitt l...