Kap 7

99 1 0
                                    

Frånta förra kapitlet:

Amanda har bara bitchblickat mig hela dagen idag som hon gjorde i fredags. Vad är hennes problem? Åh jag orkar inte med sånna människor. Jag skulle precis gå vidare till bussen då jag får syn på David.

~~~~~

Jag går fram till David och hälsar på han. Men jag får syn på något annat. Han är med sin så kallade ''badboy grupp'' och RÖKER!

*Vafan håller han på med?* Tänker jag tyst för mig själv.

-Tjena gumman!

Gumman? Är jag hans gumma också? Men åh det sättet han är gullig på och hur han ser ut kan jag inte motstå från att bara vilja kyssa han.

-Fest på fredag, vill du gå med mig?

Är det fest på fredag också... Hm det kanske går eftersom Storm inte ska tävla nu på ett tag och måste vila.

-Javisst, det går alldeles utmärkt.

-Men först måste jag bjuda ut dig på en dejt. Och jag hämtar dig vid ditt hus klockan 18:00 på fredag.

-Åh vad kul, javisst.

-Jag hämtar dig idag klockan 20:00?

Jag nickade och gick vidare mot min buss. Jag fick tänka på att han ville gå ut med mig tidigare.. Men då hade jag bara ignorera honom. Fan vad oschysst jag var!

Jag gick på högstadiet i nian och David gick på gymnasiet i trean. Det var såhär att högstadiet och gymnasiet hörde ihop på mig skola. Det låter konstigt men jag tycker att det är bra. Men det betyder att David är 18 år.

Det bara flög en massa tankar omkring mig, det flesta var på David. Fester hade jag absolut inga problem med, dom flesta skulle nog säga att jag inte var rädd för något. Men en fest är en fest liksom, jag är inte rädd för det flesta jag tycker saker är okej och bryr mig inte mer än så. Fast när det kommer till David går jag en massa fjärilar i magen, och det måste menas med att det är något jag bryr mig jätte mycket om.

~Hemma~

Jag satt och åt middag med pappa.

-Du pappa?

-Mm vad är det gumman?

-Duvet väl vem David är?

-Mm, jag och hans pappa är barndomsvänner så ja jag vet vem han är. Något speciellt som har hänt eller?

-Haha nej pappa, men han har bjudit ut mig...

Jag såg att pappas ögon spärrades upp.

-Jaha, men var försiktig då gumman.

Hahaha jag log bara. Jag skulle åka klockan 20:00 och klockan var nu bara 17:00.. Det bar höst och lite ruggit väder ute och det började bli mörkt.

-Jag går och släpper in Storm sen ska jag ta en dusch.

Jag la tallriken och bestulen i diskmaskinen och gick till hallen. Jag satte på mig gummistövlar och drog på mig min luva som satt på min tjocktröja.

Jag gick iväg till Storms hage och visslade hem honom. Han kom i en lugn galopp vilket var bra. Jag hälsade glatt på honom och öppnade grinden. Jag satte fart mot stallet och Storm var efter mig.

Jag öppnade dörren och gick in. Sedan öppnade jag boxdörren, medans Storm gick in i boxen stängde jag stalldörren. Sedan hämtade jag Storms tidiga kvällsmat och stängde boxdörren. Han såg så glad ut, speciellt var jag superglad för att han är min och jag gav han en snabbpuss och sa hejdå.

LivsnadskraftWhere stories live. Discover now