Kap 2

112 1 0
                                    

Från förra kapitlet:

Jag kollade nyfiket runt men såg ingen stor vacker häst någonstans.

-Men vafan?

Jag kollade på backen i boxen och såg en trött 'liten' Storm.

~~~~~~~~~

Jag öppnade boxen och log kärleksfullt mot min lilla kille.

-En trött häst var det ja.

Han var nog trött efter gårdagens träning + allt spring i hagen.

Jag stängde boxen bakom mig och la mitt huvud sakta men säkert på Storms mage.

*Han rör sig inte*

-Åh så kul, han måste älska mig eller något hihi.

Det slutade med att det blev mörkare och mörkare. Tillslut slockna jag till.

~2 timmar senare~

Jag vaknade av att någon prata med mig.

-Haha gumman, upp och hoppa.

-V..aa?

Jag öppnade ögonen och fick syn på pappa. Jag reste mig upp hastig och Storm lyfte på huvudet för att kolla varför jag reste mig upp så fort.

-Somna jag?

-Haha ja, på en helt underbar häst. Seså se till att få ut han i hagen. Jag gav han precis lite frukost så fundera inte på det.

-Aokej.

Jag reste mig upp på benen och det gjorde Storm också. Jag var verkligen väldigt kort jämfört med honom. Jag tänkte att jag knappt behövde någon grimma för att leda ut honom med tanke på att han är så lydig.

Jag smacka till för att få han att gå. Jag gick mot dörren dör vägen till hans hage fanns. Jag vände mig om och Storm var i hälarna på mig.

Att man kan ha ett sånt underbart liv.

~2 veckor senare~

*Marken skakade*

Hästar sprang på banan. En massa hästar, minst 10st.

-Åh pappa kolla där är Storm!

Storm var på sin första tävling och han log redan 3:a

Högtalarna:

-Och Angel Of Afterlife ökar takten och springer med en snabbare fart mot nummer 1:an.

-Pappa, Storm springer ju snabbare!

-Ja gumman jag ser!

Storm log nu i en duell mot nummer 1, som log nu längst fram.

-Kom igen Steffan, visa han för 1:an!

Steffan var min jockey som red Strom åt mig.

-KOM IGEN STEFFAN!

Jag trodde jag skulle skrika mig hes, men Steffan måste visa Storm hästen bredvid honom så han bara får en liten titt på han.

Högtalare:

-Detta kan bli en match där endast Angel Of Afterlife och Rs Mounttown (1:an) kan vinna. Men vad händer nu? Angel Of Afterlife drar iväg från Rs Mounttown!

-HÖRDE DU PAPPA!

Jag fick tårar i mina ögon. Strom har dragit iväg och bara ökar.

Högtalare:

-Och där var Angel Of Afterlife i mål med 10m ifrån Rs Mounttown!

Jag var så glad, jag gav en pappa en puss på kinden och sprang direkt ner dör att möta min vinnare.

Där stod Storm med Steffan på ryggen i väntan på ägaren. Jag gick snabbt dit och några fotograferade tog några kort på oss när vi fick vårat pris.

Detta var verkligen en dröm.

~Hemma~

-Vi bokar en tävling om 2 dagar igen.

-Pappa var försiktig, jag är chefen här och jag bestämmer.

-Okej förlåt. När ska han tävla då?

-Haha, vi kör på de.

Jag gick till köket och hällde upp en kopp kaffe. Det var sent på kvällen och vi planerade tävlingar längre fram.

LivsnadskraftWhere stories live. Discover now