Från förra kapitlet:
-Gumman!! Dax att gå upp!!
Som vanligt vill inte pappa att jag ska sova längre än till lunch på lovdagar. Det är oschysst men det är väl bra att inte sova bort dagen så jag och David får väl gå upp då.
~~~~~~~
Väl när jag är uppe så har jag tagit Davids tröja som han hade under kavajen som man inte såg men den tröjan gick alldeles nedanför min rumpa så jag hade inga byxor på mig. David hade hämtat kläder innan vi åkte hem till mig igår så han hade på sig svarta mjukisar och en urringad grå tröja.
Vi gick ner till köket och kokade ägg denna gången. Vi tog varsitt glas juice vilket var väldigt gott.
Idag var det solande solsken ute och man blev väldigt pigg av det. Det lös ända in till köket och det var härligt.
-Fint väder ute va?
Sa jag lite glatt och log
-Lika fint som ditt leende.
Jag kollade upp på David och log samtidigt som jag rodnade. Asså jag blir så nervös och får så många fjärilar i magen utav han. Mitt liv var bara så perfekt nu.
~Fredag~
Idag var det fest! Gud vad tiden har gått fort, jag åkte hem till David i tisdagskväll och är forfarande hemma hos honom. Deras hus är enormt och så himla fint. Tur så tog jag med min lite finkläder och smink som jag ska ha idag.
Vi gjorde redan iordning oss och jag valde en kort svart klänning som slutade några centimeter efter min rumpa. Som vanligt la jag på lite mascara och inget mer. Mitt hår var lent och helt plattat. David ska vi inte snacka om.
Han hade ljusblåa jeans som var lite trasiga vilket var meningen sen hade han en urringad vit tröja och en silverklocka på armen. Sen hade han valt en vit keps till.
Vi var redo att åka nu och det gjorde vi. I Davids Ferrari.
~På festen~
Det var verkligen jättehög musik som dunkade, det dansade människor överallt, det var människor som drack överallt och det var människor som hånglade överallt. Men jag kände mig trygg vid Davids sida.
Det var flera killar som flörta med mig och det var flera tjejer som flörta med David. Men jag och David höll ihop även om vi gled isär från varandra i folkmassan.
Jag och David hade nu druckit och vi vara Lotte lätt berusad men vi hade kul ändå. Vi dansade väldigt mycket och länge på dansgolvet. Åh detta är något jag har längtar efter, allt bar så roligt.
Klockan var nu 02:27 på natten och vi satt i Davids bil påväg hem även om vi var lite berusade men det gick bra iallafall. Efter en lång och rolig fest så förtjänar vi att sova ut imorn.
~Några månader senare~
Jag var på en galoppbana för att förbereda Storm för en tävling. Dom sista månaderna har jag bara tränat Storm, gått i skolan som vanligt, varit hemma hos David och festat mycket. Men nu när det är mycket tävlingar på G så får jag ta det lite lugnt.
David var med mig och klappade om Storm. Dom hade lärt känna varandra väldigt bra nu så dom bar kompisar.
DÄR VAR HÄSTARNA IVÄG!
Som vanligt var jag alltid lika nervös och rädd för att det skulle hända något på banan. Speciellt när dom hästarna springer så fort och skadar dom sig så finns det inte ett akutstopp för att stanna.
Men tävlingen gick kanoners Storm sköte sig och vann som vanligt. Nu ska han träna i en månad till den stora Kentucky tävlingen. Det är en av dom största tävlingarna här i New York.
Nästa dag så var jag, Steffan, pappa, David och Storm med i tidningen. Det stod ''Hästen växer sig stor hos fansen. Han har ännu inte förlorat en enda match. Är han obesegrad eller är han obesegrad? Se honom i den stora Kentucky tävlingen om en månad. MISSA INTE DET!''
Det bara växte stora leende på alla 4 och om man räknar med Storm så blir det 5 men han ler inte direkt med munnen. Haha. Jag blir så glad, men det dåligaste är att många har get buden på han. Jag tänker aldrig sälja denna varelsen även om det är miljoner vi snackar om.
Nu när det är det vår så kan ja äntligen börja rida som jag gjorde i somras på Storm. Fast just idag spöregna det ute så tur så satte jag på Storm hans regntäcke.
Själv satt jag inne på mitt rum och ville absolut inte gå ut. Jag är som en katt jag HATAR regn, man blir bara så kall och så blöt det är bara en jobbig och äcklig känsla.
Jag bestämde mig för att skicka ett sms till David och be han komma hit.
''Hej älskling, vill du komma hit? Jag känner mig kall och ensam här när det regnar så. ❤️''
Det tog högst 3min innan han svara på mitt sms.
''Åh babe, jag kommer på en gång. Du kan ta fram en film som vi kan gosa ner oss i soffan och kolla på.❤️''
Åh vilket sms jag dör liksom för honom. Men jag måste ju svara tillbaka annars så dissar jag ellerhur?
''Gullig du är älskling, men förvänta dig inte att jag sätter på en skräckfilm. puss ❤️''
Skräckfilm var nog det bästa jag visste i hela mitt liv! Romantiska filmer är bara kassa när jag lever i världens bästa romantiska film. Jag förbered hela alltet. Jag släkte ner i hela huset för det var så mörkt ute och det var kväll så det var kolsvart. Pappa skulle ta in Storm innan han åkte och natt jobbade. Så han var nog i stallet nu.
Jag tog fram chips, lösgodis och levande ljus. Det var ju ändå en fredagskväll så godis är tillåtet då. Jag tog även fram röttvin för älskade båda jag och David. När jag sitter här och slappnar av för några sekunder piper min mobil till och jag blir skiträdd.
''Vilken film som helst blir bra. Puss älskar dig mest i hela världen. Är snart framme till din uppfart. ❤️''
Jag tittade ut och såg Davids bil, fast nu var den inte röd utan svart i mörkret. Han klev ut ur bilen och gick upp mot dörren. Han öppnade och ropade.
-Hallå någon hemma?
Jag tänkte att jag skulle göra honom lite överraskad. Jag såg att han gick mot vardagsrummet.
-Nämen gud vad gullig min vackraste tjej är.
Jag ställde mig bakom honom och kramade om honom. Han vände sig om och tryckte sina läppar mot mina.
-Hej älskling, det är bara du och jag. Själva.
Han log och började kyssa mig igen. Jag avbröt den underbara kyssen för att jag ville se på filmen.
-Kom så kollar vi film nu, jag valde Paranormal Acktivity 1. Det är min favoritfilm ever!
David la sig i soffan och jag la mig på hans mage med en filt över våra kroppar. Jag satte på filmen, visst jag älskade skräckfilmer men jag var samtidigt så rädda för dom. Så fort det blev läskigt kollade jag in i Davids vackra ögon. Jag vet att jag har sagt detta många gånger men jag mår så jävla bra nu jag är så lycklig.
KAMU SEDANG MEMBACA
Livsnadskraft
Fiksi RemajaHej, jag heter Emelie och är 15år. Jag bor med min pappa som driver en gård med galopphästar. En vacker dag uppfylls en dröm som jag länge har väntat på. Min "bästavän" Amanda har jag aldrig bråkat med, men kommer det hända? Kommer jag träffa mitt l...