Från förra kapitlet:
David la sig i soffan och jag la mig på hans mage med en filt över våra kroppar. Jag satte på filmen, visst jag älskade skräckfilmer men jag var samtidigt så rädda för dom. Så fort det blev läskigt kollade jag in i Davids vackra ögon. Jag vet att jag har sagt detta många gånger men jag mår så jävla bra nu jag är så lycklig.
~~~~~~~~~~
~några veckor senare~
Vi hade tränat Storm i 3 veckor nu och vi hade 1 vecka kvar tills vi skulle tävla i den stora tävlingen. Men det blir bara att vila då för jag vill inte dra på Storms energi.
Själv så var jag magsjuk för en vecka sen. Det var verkligen inte kul men tur så har jag David som fanns där för mig. Om jag minns rätt så drack jag ungefär 5liter coola på 5 dagar och en massa choklad för jag var nämligen sjuk i 5 dagar. Tur så har David ett stark immunförsvar så han blev absolut inte sjuk. Det är jag tacksam för.
Det var en fredagshelg igen fast denna gången var vi hemma hos David. Han hade precis köpt sig en egen hund. En schäfer, åh den var så gullig. Det var en valp och det var en tik (flicka). Men vad skulle hon heta? Han hade inte direkt döpt henne.
-Haha älskling hon är urgullig men vad ska hon heta?
-Haha, jag har ingen amning babe. Bestäm du!
Hm vad kan passa till en sånhär gullig liten flicka? Tuva? Elsa? eller... Maja? ja Maja var ju ett jätte bra till henne!
-Maja kanske?
-Åh de passar utmärkt. Hörde du det tösen? Du heter Maja.
Åh hon var så gullig. Under hela dagen hade vi bara ägnat tid till henne, vi har även myst och lekt med henne så hon var väldigt trött nu. Hon bara somnade rakt av. Haha det var allt för gulligt.
~Dagen innan Kentucky tävlingen~
-Åh imorn gäller det älskling!
Jag var forfarande hemma hos David men nu var vi ute med Maja. Men sen ikväll åker vi hem till mig igen och Maja ska följa med.
Det var en klarblå lite halvt gulrosa himmel och en sol påväg mer. Att gå med min älskling med denna synen är så perfekt.
-Har sagt men säger det igen. MITT LIV ÄR SÅ JÄVLA PERFEKT!
-Det där var verkligen ett svårskrik babe.
-HAHA
Jag brast ut i skratt medans Maja sprang löst och lekte med alla blommor som började att växa.
~Senare på kvällen~
Nu var vi hemma hos mig och jag har precis gett Storm kvällsmat och pussat om honom.
-Åh sådär många pussar brukar jag aldrig få ju babe...
Jag såg att han gjorde en ledsen smiley samtidigt som han log. Det såg ut som han skulle brista ut i skratt när som helst vilket han gjorde och jag med. Vi stod där och skratta. Både Maja, Storm och alla dom andra hästarna i stallet stod och kollade på oss.
Det såg för roligt ut. Medans vi höll på att skratta försökte vi ta oss till huset med Maja i min famn. Men det var så svårt att gå när man skratta så mycket. Jag bara kände att huvudverken sakta men säkert kom.
-Okej, okej, nu får vi sluta skratta för jag börjar få ont i huvudet.
Äntligen med kämpandes var vi äntligen inne i huset och skulle göra kvällsmat. Jag bar så sugen på choklad så jag tog en rostmacka utan att rosta den sen la jag chokladsås på den och till det blev ett glas mjölk. Detsamma tog David för han tyckte att det verkade väldigt gott.
-Babe? Vill du göra mig sällskap i duschen sen?
-Haha såklart, bara du inte försöker göra mig gravid eller något.
Haha och där var gapskrattet tillbaka. Ibland hick det bara inte att motstå det.
-HAHA, såklart att jag inte kommer. Jag hade bara tänkt ta en varm dusch med min babe.
-Då är det okej älskling. Kom så duschar vi då.
Haha som vanligt tror jag att ni bet vad man gör i dusch förutom att det blev väldigt mycket kyssar och hånglar med.
När dom väl äntligen kommer ut ur duschen virar jag en handduk runt min kropp och David en runt sina höfter. Hans mage ser verkligen bra ut, man kan tydligt se magmusklerna och hans V.
Jag känner att mitt huvud håller på och exploderar för det för så ont. Jag springer snabbt ner ta en alvedon och dricker ett glas vatten. Sedan vill jag bara gå och lägger mig. Jag orkar inte sätta på mig några kläder så ja jag la mig i sängen naken..
-Hur mår du babe?
-Mitt huvud gör cp ont. Plus jag är naken nu för jag orkar inte ta på mig något. Men kom och lägg dig nu jag vill bara sova.
-Åh babe då, okej jag kommer.
Jag kände hans muskulösa kropp tätt intill min och det blev varmt och gott undertäcket. Jag somnade med en gång.
-Gumman!! David!! Dax att gå upp!!
Oh jävlar jag hade glömt att ställa klockan tur så väcker pappa mig. Så fort jag reser mig upp för jag inser att det är tävling idag så trycktes det jätte mycket i mitt huvud.
-AJ!
Fan vad det gjorde ont jag kunde knappt sluta spänna mina ögon för att det gjorde så ont.
-Babe! Hur mår du?
-AJ! AJ! Mitt huvud!
Jag känner hur tårarna började rinna och hur en varm kropp greppar tag om mig. Jag får en stor härlig kram som inte kommer släppa mig och så får jag lite pussar som tröst.
-Älskling vi får gå upp nu. Det är tävling idag.
-Babe är du säker? Säker på att du inte ska stanna hemma?
-Älskling detta är en stortävling jag har drömt om att kunna få tävla i med mina hästar sedan jag var ett litet barn. Så ja jag är säker.
Jag går upp och tar på min blåa jeans och en grå tjocktröja efter att jag har tagit på mig underkläder. David tar på sig sina svarta Adidas mjukisar och tar en grå tjocktröja som jag också gjorde.
Jag skulle precis gå nerför trappa när jag trillar ner istället. Jag hör bara hur det dunkar till och så utrycker jag ett skrik ut ur min mun.
-BABE!
Jag hör hur David ropar på mig.
-Lugn älskling jag mår bra.
Han springer snabbt nerför trappan och lyfter upp mig i hans famn.
-Lugn älskling det gick bra jag lovar. Sätt ner mig nu.
-Babe är det säkert?
Jag nickade och såg in i hans ögon. Han släppte mig sakta och försiktigt. När jag precis ska hitta min balans faller jag. Mitt högre ben orkade inte min vikt. Men tur så hinner David ta emot mig innan jag ens landar på marken.
-Babe
Jag avbröt han.
-Jag mår bra. Försök igen.
Nu hittade jag min balans igen, jag kunde gå men jag haltade lite lätt. Tur så fanns David här varje gång jag höll på att falla.
YOU ARE READING
Livsnadskraft
Teen FictionHej, jag heter Emelie och är 15år. Jag bor med min pappa som driver en gård med galopphästar. En vacker dag uppfylls en dröm som jag länge har väntat på. Min "bästavän" Amanda har jag aldrig bråkat med, men kommer det hända? Kommer jag träffa mitt l...