Kap 6

93 1 0
                                    

Från förra kapitlet:

Jag gick mot den hyrda boxen vi hade hyrt. Jag ställde in Storm och tog av sadeln och tränset. Jag klappade om honom och gick ut.

~~~~~~~~

Nästa dag

Jag var ute och sköljde av Storm innan tävlingen började. Pappa skulle hämta alla sakerna så jag fick stå här med 12st mer hästar bredvid mig.

Storm slog huvudet vilt omkring sig.

-Killen vad är det?

Jag blev förvånad, detta är första gången han gör såhär. Jag såg att han la öron bakåt. Sedan ser jag en annan häst i full galopp i ögonvrån, den kom bara närmare och närmare.

Den springer emot Storm och stannar precis framför honom för att börja stegra.

Jag skriker till och alla kollade vad som hände. Storm och nummer 8:an var nu i en livsfarlig fight. Pappa kom inrusande och nummer 8:ans ägare kom och hjälpte till. Vi fick isär hästarna men mådde dom bra nu?

Pappa drog sin hand på Storms smalben och kände.

-Den är lite varm...

Fan också, detta är inte bra.

-Vi tar in honom, kom igen nu.

Jag tog tag i Storm och skulle sadla av honom men han vägra gå in. Han ville inte.

-Pappa, han vill inte följa med in.

Pappa vände sig om och kollade på storm medans jag stod där och kämpade med att få in han.

-Det ser ut som han vill tävla ändå.

Vi båda var tveksamma men ville han tävla så skulle han få det.

Vi släppte honom vid banan och dom gick vidare till startboxen.

-Steffan, ta det lugnt nu.

Han nickade och klappade Storm försiktigt på halsen. Jag gick och satte mig på VIP platsen. Jag fick en bra utkik över galoppbanan och snart var det dax.

Och där var dom iväg. Storm fick en dålig start 5:a av 12 hamnade han. Men skit samma har en bra dag så kommer han öka innan den sista kurvan. Dom sprang tätt intill varandra alla hästar förutom den som låg etta. Den hästen låg ungefär 5m framför dom andra. Storm hade fått en bra blick på alla hästarna som var framför han.

Storm började öka lite för tidigt.

-ONEJ!

Han börja öka 25m innan han egentligen skulle börjat öka. Detta kommer gå åt pip svängen!

Storm närmade sig nummer ettan efter att han hade sprungit förbi en och en. Storm och den hästen som låg etta var nu bredvid varandra och snart i mål. Jag kunde inte titta, jag blundade. Storm ökade så han var en no slängde före den andra och där vad dom i mål.

Jag öppnade mina ögon och skulle titta på resultattavlan.

Storm kom på plats.... 1!!

-JAAA!!

Jag kramade om pappa snabbt och kollade när storm långsamt började sakta ner. Pappa kollade långsamt på Storms ben och såg att den var lite skev.

~Påväg hem~

-Gumman?

-Vad är det pappa?

-Storms ben ser ut och bara lite skev när jag kolla på det. Han sprang lite annorlunda...

-Nej! Fan, men han ökade för tidigt. Vad kan detta bero på?

-Jag har ingen aning gumman. Vi får kolla honom sen.

~I stallet~

Pappa kände långsamt på Storms ben och kom fram till en enkel stukning.

Jag stönade lite lätt irriterad. Men sånt händer, det är inte hela världen men nu blir det vila igen en bra stund.

-Ingen tävling på några veckor.

Denna gången svara jag inte pappa. Jag var så trött och samtidigt ledsen. Jag var iallafall glad att vi vann men är mest orolig för Storm.

-Eller så läger vi av med tävlingar på några månader och bara tränar honom. Det viktigaste är att han mår bra och inte att han vinner tävlingarna.

Pappa smålog mot mig.

-Klart det är gumman, vi gör som du säger. Han är din och vi ska lyssna på dig.

Jag log tillbaka och gick mot huset. För klockan var 22:07 och jag hade skola imorn.

~Nästa dag~

*BEEP BEEP*

Åh ibland har jag lust att slänga väckarklockan åt skogen! Idag var det måndag igen och jag skulle till min 'underbara' skola. Klockan är 06 och bussen kommer 08. Det betyder att jag får lite tid till stallet innan jag åker.

Jag gick långsamt upp från sängen och gick mot min garderob. Jag valde svarta jeans, svart linne och tog en svart tjocktröja med vit text där det stod ''I Love My Horse''

Jag gick ner till köket och rostade en macka och tog smör och ost på den. Sedan tog jag en kopp te med smaken av blueberry. Jag åt upp allt och borstade mina tänder.

Jag gick mot stallet och gick till Storms box. Jag borstade honom och släppte ut honom i sin hage.

Jag såg att bussen kom så jag sprang in byte skor för jag hade på mig Foppa. Så jag bytte till mina svarta Converse och tog min väska. Jag hoppade på bussen och satte mig längst bak som vanligt. David satt där vilken otur jag har. Men vad ska jag göra?

Jag satte mig bredvid honom och han log.

-Hej Emelie!

-Hej David.

-Du? Får jag säga en grej M?

Jag nickade och log. Vad vill han mig egentligen?

-Jag tycker om dig... Mer som vän.

VAD SA HAN NYSS? Gillar han mig? Mer som vän?

Åh jag orkar inte, han är inte min stil. Han är så tyst, fast han ser väldigt läckert ut.

Han hade ljusbrunt hår och gröna ögon. Han hade väldigt mycket muskler och var rätt så lång.

-David jag vet inte vad jag ska svara...

Vi satt där och det blev helt tyst. Ingen sa något under resten av resan påväg till skolan.

~Under dagen~

Amanda har bara bitchblickat mig hela dagen idag som hon gjorde i fredags. Vad är hennes problem? Åh jag orkar inte med sånna människor. Jag skulle precis gå vidare till bussen då jag får syn på David.

LivsnadskraftTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang