YG studios~
Appa : Morning boys.
Gd : Morning, Knp Appa nk jumpa kmi smua pg pg nih?
Appa : Ok harini Appa nk knlkn junior kmu. Her name is Kim Damiey, dy trainee solo baru. Appa nk kmu guide dy in 6 month for her first appearance in Seoul. Identity dy adalh rahsia until her appearance. That's all. Esok dh bleh mula ltihan.
Appa kluar dr studio n g blik pjbat.
Damiey: Annyeong, Kim Damiey imnida.
Bigbang : Annyeong.
GD : Rsanya kau dh ckup knl kmi so xpyhlh nk knlkn dri lg.. Sblum mula ltihn stu je aq nk ingatkn, jgn jd mnja klau kau nk stay lma kt sni. arraseo
Damiey : N.. Nae
Top : One more, Kmi pling xsuka orang yg xreti tepati msa. Pstikn on time n jgn skip practice.
Daesung : Lemme show your room.
Mereka mmbawa Damiey ke dorm yg dsediakn khas brsebelahn dngn blik BIGBANG
Seungri : Damiey, Here is your room. Next to your room is ours. You can put your things first. Rasanya tak terlambat nak cakap, welcome to YG family.
Damiey tersenyum paksa. Seketika mereka berlima masuk ke bilik dan meninggalkan Damiey terkebil kebil di situ.
Damiey : Garangnya. Lagi lagi, si Leader tuh, tak reti snyum! Bebel Damiey dalam nada berbisik.
Damiey memasuki biliknya. Tempat pertama dituju, peti ais.
Damiey : Kosong? Serius la. So nak kena keluar beli sendiri lah ni? Damiey menepuk dahi. Apa boleh dibuat, reda jela.
Msa Damiey kluar bilik, serentak 'jiran' dy pun kluar
Seungri : Damiey, nk g mna tu?
Damiey: Ermm nk kluar mkn jp.
Daesung : Ha jomlah ikut kami. Kitaorang pun nak gi makan nih.
Damiey : Xpelh...
Top : Kau secret trainee for this upcoming 6 month. Lupa? Lagi satu, org ajk tu ikut jelh.
GD: Kau ingat kitaorang nak sangat ke ajak kau? Anggap jela Appa yang suruh. Kajja.
Damiey : N..Nae.
Damiey xde plihan n trpaksa ikut mandangkn mta GD yg tdnya tenang trus brtukar mnjadi mta seolah seekor naga yg kelaparan. Tiba d restoran trsebut.
Pelayan : Anyeong Nk order apa? Menu sma ke?
Top : Yup, just tmbh stu lg ekstra plate.
Pelayan : Ok. Ermm by the way, Who is this girl? First time nampak.
Bigbang sling brpndangn
Seungri : Errmm dy... Smbil tngok GD...Adik angkat Jiyong.. Ya ya Adik angkat Jiyong
Pelayan : Oh yeke.. Kiyowo~ok sy siapkn psanan jp ye Brlalu prgi
Gd : Kau ada mintak izin nk knlkn dy sbgai adik angkat aq?
Seungri : Alaa hyung jgn mrah.. Dh tu je trlintas dlm kpala Riri.
Seketika kmudian mkanan smpai.
Daesung : jom mkn.
Seungri : Damiey. Mcm mna bole jadi trainee YG?
Damiey : Actually dh lma sy request nk jd trainee YG. Tp bru kelmarin Appa hantar email sruh dtg ujibakat tertutup. Appa cakap dia pilih scara rawak je. Unexpectedly, trus appa ambik sy jd trainee under korang.
Bigbang hnya mngangguk
Top : Untung betul kau. Org lain yg dtg ujibakat bribu org tu pun blum tntu dpt. Ni kau sng sng je.. You should appreciate that.
Taeyang : Damiey, you know the rules right?
Damiey : Rules?
Taeyang: kau tak boleh ada boyfriend selagi kau seorang trainee. So my question, are you single?
GD yang sedang khusyuk makan spontan mendongak memandang Taeyang yang tiba tiba mengajukan soalan sebegitu.
Damiey : Y.. Yes saya xde boyfriend. Blushing then avoid eye contact with Taeyang.
Suasana mula menjadi awkward dan sunyi sampai semua selesai makan dan balik ke dorm.
Bigbang's room.
Semua member duduk santai di ruang tamu kecuali taeyang yang sudah masuk tidur.
Seungri: Hyung, apesal Youngbae hyung tetiba tanya soalan macamtu kat Damiey eh?
Daesung: I'm about to ask the same.
Top: Buang tabiat agaknya.
GD: Or.. Are you guys thinking what I'm thinking?
Mereka berempat saling berpandangan.
4 of them: He's in love?!!
To be continued