💞LoVe Me?💞-Part 15

46 7 2
                                    

?? : Annyeong.

Damiey : Membulatkan matanya. Awk buat apa kt sni? Bisik

GD : Eomma aq sruh dtg. bisik

Pn Kwon : Jiyong, Damiey trcegat apa lg tu, meh dduk sni. Ada bnda prlu dbincangkn.

GD&Damiey : Arrasso.

Pn Kwon : Jiyong, Damiey kami berdua spakat nk tunangkan kamu bulan depan.

GD&Damiey : Hah?!

Pn Kim : Kenapa? Korang buknnya bru knl.

Pn Kwon : Jiyong, terus terang eomma tak boleh tunggu lagi. Klau kmu syg eomma setuju je.

GD: Jiyong sayang eomma. Tapi.. Bulan depan tu cepat sangat. Jiyong kena outstation.....

Pn Kwon : Eomma dah cakap dengan Encik Yang pasal tu. Dia cakap dia boleh uruskan. Dah, eomma taknak dengar alasan kerja kamu yang tak pernah habis tu.

Damiey : Eomma, Damiey tak dibenarkan untuk bercinta pun sebelum debut. Ini eomma nak Damiey bertunang?

Pn Kwon : Eo? Sapa cakap macam tu?

Damiey : Youngbae sunbaenim.

Pn Kwon : Hahahaha. Peraturan tu dah lama dihapuskan. Takde masalah kalau nak kahwin sekalipun. It's personal matter. Right Jiyong?

GD : N.. Nae.

Pn Kim : Jngn lupa prgi fitting baju. Kami dah buat appointment. Tau dah kalau harapkan korang set appointment memang tak pergi sampai kesudah. Nah. bg alamat butik kt Damiey

Pn Kwon : Jiyong, ingat apa eomma cakap kan. Jangan macam macam. Kami blik dlu.

Damiey&GD : Mengiringi mereka ke pintu.

Sebaik shja Damiey buka pintu.

Buk!!

GD : Daesung, Seungri? Apa yg korang buat depan pintu ni?

Seungri : A.. kami... Tadi kami nampak Pn Kwon dekat basement, so kami ikut sebab nak jumpa dia.

Daesung : Yaaa, betul. Lma x jumpa. Apa khabar ahjumma, mkin cntik nampaknya.

Pn Kwon : Ada ada je kmu brdua ni. Ha, memandangkn kmu brdua dh dngr prbualn td, tlong jmput smua orang dalam bangunan ni datang untuk majlis prtunangan Damiey n Jiyong bulan dpn. Lagi satu, tlong pstikn budak brdua ni prgi fitting bju. Arrasso

Daesung : Nae ahjumma.

Sebaik shja Pn Kwon n Pn Kim bredar....

Seungri : Tahniah hyung! Nak kahwin dah hyung Riri satu ni.

Daesung : Yaa, Chukae! Cepat masa berlalu, hyung dah nak tamatkan masa bujang.

GD : ketuk kpla Daesung n Seungri. Jgn nk over sngat lh. Pergi main jauh jauh.

Daesung & Seungri : Nae.

Damiey memandang GD yang masih tercegat depan pintu biliknya.

GD: Bwo?

Damiey : Bilik awak kat sebelah. Dah tepi saya nak tutup pintu ni.

GD: Bila fitting?

Damiey : Dua minggu lagi.

GD: Noted.

_fitting day_

GD berdiri sambil membetulkan bow di hadapan cermin. Seorang pekerja butik memegang suit yang akan dipakai GD sebentar nanti dengan penuh cermat. Tema yang dipilih oleh kedua ibu pasangan ini adalah "silver and blue". Damiey masih dalam bilik persalinan.

LoVe Me ?Where stories live. Discover now