~balkoni dorm~
Damiey sdg mnikmati udara segar d balkoni biliknya... Kebetulan GD juga klihatan dduk d balkoni smbil trmenung
Damiey : Ehem, buat apa tu?
GD : Tiada jwapn
Damiey : Awak?
GD : Tiada jwapn
Damiey : Api!!!!!!!!
GD : Trkejut n mmandang skeliling
Damiey : Hahahahaha!! Xdelh.. Xkn lh studio ni trbakr tetiba plk kn.
GD : Kau dh knp,xde krja dh nk buat? One more, siapa bagi kebenaran kcau aq?
Damiey : Sorry, sy xthu yg awk xsuka diganggu. Sy niat nk tegur awk je.
GD : Lain kli jgn main sergah je. X smua org suka apa yg kita buat. Faham!
Damiey : Arraseo. Awk, sy nk tnya, awk ada masalh ke? Dr td sy tngok awk trmenung je.
GD : Xde. Kau xpyh sebok, xde kna mngena dngn kau pun.
Damiey : Eh, ada lh. Muka Awk tu, bengis mcm singa. Mnganggu mta sy. That's why sy tnya..
GD : Mnjawab eh kau!
Damiey : Janganlh mrh. Sy ni dhlh xda sesiapa pun nk teman sy brbual.. Nk ckp ngn org, org xnk lyn.. Trpaksalh ckp ngn dinding. Yela sy xkn kcau awk dh. Trmenunglh puas puas smpai trkeluar biji mta tu.
GD : Eh kau smpat lg perli aku. Dahla aku nak keluar, nak ikut?
Damiey : Awak ajak saya ke?
GD: Taklah, aku ajak si gila yang nak bercakap dengan dinding tadi tu.
Damiey : Hahahaha. Seriuslah? Nk!!
GD : Cepat, Aq tnggu kt bwh.
Damiey : Nae
*******************************
~Amusement park ~
Damiey : Waa, cntiknya!
GD : Thats why tmpat ni ssuai untuk hilangkn stress.
Damiey: Mesti awak selalu datang sini kan. Awk, klau x kberatan critalh kt sy msalh awk.. Tu pun klau awk sudi nak share. Muka pasrah
GD : Dh xpyh buat muka cmtu tak comel pun. Klau aq crita kau kna jnji, ni antara kita je.
Damiey : Jangan risaulah! eh ada ice cream lh. Dngr crita smbil mkn ice cream lg best kn.. Eye contact with GD.
GD : Fhm sngat mksud kau tu.
Damiey : Boleh tak?
GD: Flavour?
Slesai mmbeli aiskrim,mreka dduk d sbuah bangku dn GD mula mnceritakn dari A smpai Z perihal hbungnnya dngn Kiko yg bru shja putus..
Damiey : Dy spatutnya fhm dngn jadual awk yg trlalu padat. Tapi tak boleh salahkan dia sepenuhnya jugak. Dia sunyi.
GD : Whatever la. Jgn lpsni dy dtg blik nk mintak get back sudahlh.
Damiey : Patutlh trmenung je spnjang hri, patah hati rupanya. Hahaha
GD : Kau nih, td beria nk dngr. Bila dh crita kau bleh plk ktawakn aq. Lpsni aq xnk dh share anything ngn kau.
Damiey : Yah, sy bkn ktawakn awk, sy cuma x sngka..
GD : X sngka apa?
Damiey : Yelh, awak yang sekarang tak sama langsung dengan orang yang saya jumpa first day haritu, heartless. But now saya boleh cakap, awak ni hati span rupanya.
GD : Lbih baik hti span dr hati batu mcm kau! Dhlh aq nk blik. Dh pkul 7:30 dh ni. Kau balik naik teksi!! Bngun dr bngku n mnuju ke parkir kereta mninggalkn Damiey yg msih trkebil kebil
Damiey : Yahh! Janganlah gini. Tak lawak laa Kejar GD
********************************
Dlm kereta ~Damiey trtidur kepenatan slps mngejar GD yg cuba mninggalknnya sbntar td. GD hnya mmbiarkn Damiey tidur. Sesekali, dy mngambil gmbr Damiey yg tidur dengan mulut trnganga. Smpai d hdapn bngunan YG, GD mngejutkn Damiey.
GD : Hei, bngun dh smpai.
Damiey : Tidak mngendhkn
GD : Wahai anak Kim, nk tidur smpai esok ke? Bngunlh!
Damiey : Merengus geram
GD : Okay, klau cmtu tidur lh kt dlm kreta ni, aq nk ttup enjin. Duduklah dengan juon kat sini.
Damiey : Tiada jwapn
GD : Aishh, mnyusahkn btul..
Dngan jutaan rungutan, GD mndukung Damiey ala bridal style msuk kedalm studio YG.. Smpai d hdapn bilik Damiey, kbetuln Daesung dn Top dduk d krusi hdapn blik mreka smbil brbual.
Daesung : Hyung, Knp ngn Damiey? Dy pengsan ke?
GD : Dy ni bknnya pengsan, tp tidur mati! Org kejutkn bkn reti nk bngun. Dhlh Daesung, prgi ambik kunci simpanan bilik Damiey kt ahjumma Lee. Cepat sikit, nak patah pinggang aku dibuatnya.
Daesung : Nae, tnggu kjp.. Brlari marathon.
Top : Jiyong, ltaklh dlu Damiey tu kt krusi ni. Risau aku tengok.
GD : N.......Baru nk letak Damiey d atas krusi, Daesung mncul dngn trmengah mengah smbil mngenggam kunci
Daesung : Hyung!! Nah kunci.
GD : Bgus, buka pintu tu cpt.
Daesung : Nae.
Stelah pintu dbuka, GD mletakkn Damiey d atas Katil lalu mnyelimutnya..
GD : Patutnya aku biar je kau dalam kereta tadi.
*********************************
TBC