💞LoVe Me?💞-Part 10

47 9 4
                                    

Keesokkan harinya d studio~

Appa : Yoreobun, Concert smlm trending no 1 di YouTube. I'm so proud to all of you.

Daesung : Daebakk!

Appa : Bila Damiey debut nanti lagi trending rasanya. Feedback concert semalam semua positive. They support Damiey as new YG artist. Lepasni you must work harder Damiey.

Damiey : Nae Appa. Thank you bagi peluang untuk saya tunjukkan bakat. I'll never dissapoint you.

Appa : Good.

Seungri : Appa, Slma 6 bulan ni kami dh krja keras. Kita pun dh lma x gi holiday. Apa kata kalau.....

GD,Taeyang,Top,Daesung : Aku sokong!

Appa : Sokong apa?

Taeyang : Appa ni buat buat tak faham pulak. Jomlah kita gi holiday. Appa tak kesian ke tengok kami ni, 6 bulan tak cukup rest.

Top : Btul. Ckuplh ada sekor Panda dalam group ni.

Daesung : Appa pun mesti penat kan. This is your chance untuk rest.

Appa : Oh, Korang nk g holiday lh ni?

BIGBANG : Nae!!

Appa : Damiey?

BIGBANG memandang tajam ke arah Damiey.

Damiey : S.. Sy ok je.

Appa : Ok kalau macam tu kita prgi family trip mnggu dpn. Appa nak siapkn krja dlu. Nak ke mana?

GD : Thailand? Jiyong dengar pantai Krabi best.

Seungri: Riri setuju. Memang Riri dah lama nak main pantai.

Top: Thailand sound great. I agree with that.

Daesung : As long tempat tu xde Annabelle, Dae ok je.

Taeyang : Krabi pun bole.

Appa : Ok kalau semua dah setuju nnti Appa sruh assistant Appa booked ticket.

Taeyang : Appa, booked untuk Hyo Rin sekali tau.

Appa : Hyo Rin?

Taeyang : Boleh la Appa. Bagilah kami spent time kat sana. Ah, lagipun nanti Damiey sunyi. Dia sorang je perempuan. Kan Damiey?

Damiey : N.. Nae.

Appa : Ada ada jelah kamu nih. Ok, kali ni je.

Taeyang : Hehe. Sayang Appa.

Ketawa

Appa : Esok blehlh korang g shopping brg yg nk dbawa. Guna je black card appa. Tapi ingat, beli yang perlu je.

BIGBANG : Orait Appa.

Smua balik dorm msing msing

GD POV~

GD brbaring ats katil mnunggu msa untuk terlelap tiba tiba telefonnya brdering. Tertera nma "Eomma" d skrin. GD mnjawab pnggilan trsebut.

On the phone~

Pn Kwon : Yeboseoyo Jiyong-ie

GD: Yeboseoyo eomma, Knp eomma call mlm mlm ni?

Pn Kwon : Eomma ada bnda nk ckp sbnarnya.

GD : Pasal apa?

Pn Kwon : Kim Damiey. kamu mesti dh thu pasal plan eomma kan.

GD : Nae. Kenapa eomma buat semua ni?

Pn Kwon : Kamulah puncanya eomma buat semua ni.

GD: Apa pulak? Jiyong buat apa?

Pn Kwon : Kamu tu workaholic. Tak pernah ke kamu fikir nak ada keluarga? Makin hari kamu makin tua. Eomma nak tengok kamu kahwin sebelum eomma xde.

GD: Eomma. Jiyong tak suka lah Eomma cakap macam ni. Lagi satu, Jiyong bukannya tak fikir pasal nak ada keluarga. I did had a few relationship and....

Pn Kwon : Semua tak kekal kan.

GD terdiam. Betullah tu.

Pn Kwon: Kamu ni sibuk sangat dengan kerja. Itu la sebab kenapa eomma buat semua ni. Kalau kamu ada isteri takdelah eomma risau sangat. Tak kesian ke dekat eomma?

GD: Eomma..

Pn Kwon : Damiey tu budak baik. Eomma yakin dia boleh jaga kamu.

GD: Mana eomma tahu? Rapat sangat ke eomma dengan dia?

Pn Kwon : Jiyongie! Kamu tak ingat lagi ke Kim Damiey tu siapa?

GD: Tak.

Pn Kwon : Yah, budak ni. Dia anak kawan baik eomma, Pn Kim. Did you remember our late neighbour sebelum kita pindah Seoul? Damiey anak tunggal Pn Kim. Dulu Damiey la satu satunya kawan kamu. Boleh kamu lupa dia macam tu je?

GD: Masa kita pindah Seoul Jiyong baru umur 6 tahun.

Pn Kwon : Tak kisahlah. Jiyongie, dulu eomma ada janji dengan Pn Kim. Sekarang eomma rasa masa yang sesuai nak tepati janji tu.

GD: Janji apa?

Pn Kwon : Janji nak satukan Damiey dengan kamu.

GD: Eomma, kenapa eomma pandai pandai je buat janji? Orang orang tua dulu memang suka main janji eh?

Pn Kwon : Dengar la sampai habis! Eomma buat macamtu sebab eomma terhutang budi. Nak tahu tak, dulu masa kamu tengah main dengan Damiey kat taman kamu nyaris kena culik. Kalau bukan sebab Damiey yang cepat cepat lari bagitahu eomma, ntah ntah kamu dah takde sekarang. Sejak haritu eomma dah niat nak jadikan dia menantu eomma.

GD: Kalau dia dah ada pilihan sendiri macam mana?

Pn Kwon : Jangan risau. Pn Kim cakap dia belum ada calon pun. Oh sebelum eomma lupa, kamu simpan lagi cincin yang eomma bagi kamu dulu?

GD terus bngun dari katil n buka laci meja. Dia mengambil kotak berisi cincin yg dimaksudkn oleh eomma nya.

GD: Ada ni ha. Cincin apa ni?

Pn Kwon : Cincin tunang. Damiey pun sepatutnya ada. Tak tahulah dia masih simpan atau tak. Eomma dengan Pn Kim yang beli sendiri sehari sebelum kita pindah. Sengaja pilih saiz besar supaya korang boleh pakai bila tiba masanya.

GD : Damiey tahu psal ni?

Pn Kwon : Sedangkan kamu xingat, eomma rsa Damiey lagilah. Takpe, korang ambil la masa kenal hati budi. Tapi jangan lama lama. Jiyongie, tolonglah kali ni serius sikit bab ni kalau kamu sayang eomma, nae.

GD: Eomma, Jiyong dah mengantuk la. Kita sambung lain kali eh.

Pn Kwon : Tengok, nak lari la tu. Dengar tak apa eomma cakap tadi?

GD: Ye eomma, dengar. Good night eomma. Anyeong. Matikan panggilan.

GD memejamkan mata seraya memicit kepalanya.

GD: Ah, jeongmal..

*********************************
TBC

LoVe Me ?Where stories live. Discover now