Damiey msih teragak agak dngn kputusannya. Logik ke trjun dlm prigi n bleh balik ke dunia nyata? Klau mati free je dlm prigi ni cmna,x ke naya? Damiey merenung prigi itu.. Lama. Kemudian, scara tidak sngaja dy menoleh ke arah Taehyung. Llaki itu nmpk sedih.
"Tae, kau okay?"
Tnya Damiey smbil dy mnghampiri Taehyung yg brdiri 5 tapak jauh drpdanya. Knp dy mnangis?"Huh? Oh, aq okay.. Tp entahlh tetiba rsa sedih.. Mcm ada org yg tngh pnggil aq... Damiey.... "
Taehyung mrenung tepat kdalm ank mata Damiey smbil tngnnya mmegang kdua dua belah tngn gadis itu."Wae, Tae? Knp ni? "
Damiey sdah mula gelabah. Risau jgk dngn mamat ni, kejap cool, kejap serious, kejap mnja, n now berdrama plk.. Aishh."Bila kau dh blik ke dunia nyata, kau bleh tlong aq tak?"
Suara Taehyung kdengaran serak basah,seolah mnangis dlm diam. Damiey msih setia mnjadi pndengar. "Kau tlong cari eomma aq.. Bgitau dy aq syg dy.. Bgitau jgk yg aq akn sntiasa jga dy wlaupun dr jauh. N..... Tlong pjuk eomma aq untuk stuju 'lpskan' aq."Damiey sgera merentap lengannya drpda genggaman Taehyung.
"No!.. Tae, Apa msalh kau hah? Cpt sngt nk putus asa cmnih. Kau xda usaha lngsung untuk balik ke dunia nyata sbaliknya kau pilih nk mnderita sesorang kt alam yg ntah apa apa ni. Kau dh gila ke apa? X bosan ke, aq dduk sni xsmpai 2 hari dh bosan tahap kritikal. Kau plk dduk sni dua tahun, nk blik n xnk blik sma bnyk. Xde pndirian! Yg kau tahu pasrah, pasrah n pasrah."
Nafas Damiey turun naik. Dy segera palingkan muka ke arah brtentangn dngn Taehyung jelas geram tngok muka lelaki itu. Risau ada yg kna pnampar je."Damiey.. Kau je yg bleh tlong aq skarg ni.. Aq bkn xnk blik ke dunia nyata.. Aq bleh je trjun dlm prigi ni dlu sblum kau klau aq nk.. Tp, untuk pngetahuan kau, aq dh 'disumpah'... "
Taehyung mnunduk, empangan air mata yg ditakung hnya mnunggu msa untuk pecah. Damiey segera menoleh menatap llaki yg kini melutut trsebut."A.. Apa kau ckp? 'Disumpah'? Sp sumpah kau? Knp?"
Damiey mnggoyang goyangkn lengan Taehyung. Jelas x prcaya dngn apa yg bru dy dngar. Seriously? Dunia roh pun main sumpah sumpah ke?Taehyung mengesat sisa air matanya dngn kasar sblum mlanjutkn kta ktanya.
"Yes, that's why klau aq trjun pun aq xkn bleh blik ke dunia nyata. Kau ingat klau aq bleh blik ke dunia nyata hnya dngn trjun dlm ni, aq msih dduk kt sni ke? Disumpah means, ada org kt dunia nyata yg brdendam n xnk aq sedar. So dy seolah olah ikat aq kt sni. Slagi org yg brdendam dngn aq tu x mati then smpai bila bila jgk lh aq kt sni. Lain lh mcm kau, smua brharap kau cpt sedar. Harapan kau cerah. That's why aq mntak tolong kau, sruh je eomma aq sign contract untuk 'lpskn' aq at least aq x bg dy harapan. Aq xnk buat dy mnunggu ssuatu yg x pasti. Sakit. Aq dh rsa mcmmna sakitnya FAKE HOPE so aq xnk rsa skit ni drasai oleh eomma aq plk. Damiey, Jebal.. " Damiey msih kaku. Cuba mmaksa otak mentafsir stiap kta kta yg bru ddengarinya."Aq.. Aq xnk.. Aq xsnggup biar kau dduk sorang sorang kt sni.. Klau kau xbalik aq pun xkn balik"
Hampa, pdahal dlm hati dy nk sngt balik.. Tp dlm msa yg sma dy x snggup nk tinggalkn lelaki yg baik n dah tolong dy. Baginya Taehyung akn lebih trseksa klau kna jalani hidup kt sni sendirian.. No one beside him."Damiey, jebal.. Aq tau kau nk sngt balik.. Baliklah.. Klau kau rsa serba salah ngn aq, aq okay.. Kau buat je mcm yg aq suruh n tu dh brmakna untuk aq.. "
Taehyung masih cuba meyakinkan Damiey. Baginya, kehadiran teman wlaupun untuk sesaat dh pun cukup mmbahagiakannya. Ckuplh dy sorang je terikat kt alam ni, bukan org yg dy dh mula sayang.."Damiey, we're out of time.. Klau kau xmasuk dlm prigi tu skarg kau kna tnggu 2 tahun lg dari skarg. Go.. Chase your dream, your love.. " Taehyung masih memujuk.
Damiey tidak menunjukkan sebarang reaksi malah hanya merenung ke dalam perigi itu. Cukup lama sehingga Taehyung tiba tiba menghampirinya dan mengucup ubun-ubunnya. Damiey kaku. Masih dalam kedudukannya yang tak ubah macam patung cendana.
"Saranghae Damiey-ah, jinjja saranghae... " bisik Taehyung cukup lembut di telinga Damiey.
"Tae.. " Damiey cuba memulakan bicara setelah sekian lama berdiam.
"Ani.. Sorry aku tau aku tak patut. Tapi aku tak boleh tipu perasaan aku sendiri. It's okay.. aku faham dan aku tak berharap apa pun. Cukuplah tengok kau bahagia, aku tumpang bahagia.. " Taehyung tersenyum tapi senyumannya agak kelat.
Damiey memegang bahu Taehyung. "Tae, thanks sebab faham and hormati perasaan aku. Tapi dalam situasi macam ni aku rasa aku patut stay dengan kau kat alam ni. " Damiey memberi kata putus. Taehyung jelas kelihatan terkejut.
"Kenapa? Sebab pengakuan aku tadi?" Taehyung inginkan kepastian.
"Tak jugak, entahlah aku cuma rasa aku tak boleh tinggalkan kau sorang kat sini. Kau pun still manusia. Kau ada perasaan. So, aku pilih aku nak buat kebaikan. Kalau aku mati betul pun at least ada kebaikan yang aku buat di saat akhir. Kan?" Terang Damiey panjang lebar.
"Betul kau nak buat kebaikan?" soal Taehyung. Damiey mengangguk laju.
"Then, just do as I said, go now" Arah Taehyung sambil matanya merenung ke dalam perigi yang sudah mula bercahaya kebiruan menandakan masa sudah suntuk. Damiey tetap berdegil. Dia hanya mengendahkan Taehyung."No, I don't want to"
"You have to" Tanpa banyak kata Taehyung meluru ke arah Damiey dan mendukungnya. Taehyung sudah mahu melepaskan Damiey ke dalam perigi tersebut. Namun gadis itu mencengkam kuat pada kolar baju Taehyung.
"Kau ni macam lintah lah!" Jerit Taehyung pada Damiey yang masih kuat memaut lehernya.
"Aku cakap taknak taknak lah! Turunkan aku!!" suara Damiey sudah naik satu oktaf.
Taehyung tiada pilihan memandangkan masa kian suntuk. Dia mula bertindak menggigit lengan Damiey untuk melemahkan pegangan gadis itu. Damiey menjerit. Tangannya terlepas daripada memaut leher Taehyung. Kini separuh badannya sudah masuk ke dalam perigi tersebut. Akan tetapi dia sempat menyambar lengan Taehyung. Akhirnya mereka berdua terjatuh dalam perigi tersebut bersama.
Arghhhhhhhhh!!!!
*****************************
"Doktor! Damiey! What's going on with her?!" Jerit Seungri dari hadapan pintu wad vvip, tempat Damiey diletakkan. Doktor Joong Ki yang kebetulan berada di kaunter hadapan wad tersebut terus bergegas mendapatkan Seungri."Doktor! Code red! Patient doktor, Kim Taehyung, he's in critical!"
Jerit salah seorang jururawat yang baru keluar dari sebuah lagi bilik vvip yang menempatkan pesakit bernama Kim Taehyung.Doktor Joong Ki menoleh ke arah jururawat tersebut dua saat sebelum dia meraup wajahnya kasar.
********************************
TBC