💞LoVe Me?💞-Part 23

45 7 2
                                    

GD : Betul ke apa yg oppa dngr td chagi?

Seungri&Damiey : Terkejut

Damiey : A... Apa yg oppa dngr?

GD : Ermm... Oppa dngr chagi rindukn oppa.. Btul ke?

Damiey : Lega dlm keadaan cmni bleh lg gurau?? Hmpp

GD : Xslh kn..

Damiey : Damiey nk kluar kjp.. Seungri, bleh tmnkn Jiyong?

Seungri : Nae, xpyh risaulh..

Damiey kluar drpda wad

Seungri : Hyung, how do you feel? Better? Mula mula kmi shocked bila pihak hospital call Yongbae hyung ckp hyung kt sni.. So kmi trus brgegas dtg.. Teruk jgk nmpknya luka hyung tu.. Cmna bleh jd cmni?

GD : Kiko..

Seungri : Perempuan gila tu? Dy yg buat hyung jd cmni? Kt mna dy skarg dy msti trima blasan ats prbuatn dy.. Bngun dr krusi tp tngnnya dipegang oleh GD

GD : Dh.. Dy dh kna tangkap n dpenjarakn pun smlm.. Smua dh settle xpyh risaulh..

Seungri : Jjinja? Bguslh klau cmtu.. She's worth it..

GD : Hmm.. Seungri, aq nk tnya something tp aq nk kau jujur.. Bleh?

Seungri : Tnya jelh..

GD : Damiey sakit?

Seungri : Gagap H.. Hyung... Dngr? Tp td..

GD : Tu smua xpnting.. Aq nk tau kbnarannya.. Tell me.. Smua yg korang bualkn td btul?

Seungri : Ermm.. Mengangguk lemah

GD : Knp? Knp kau xbgitau aq sdgkn kau tau bnda ni dr awal? Wae?

Seungri : Mian hyung, Riri mmg nk bgitau.. Tp Damiey...ermm m.. Miannei..

GD : No wonder dy brubh..

Seungri : Hyung blum pulih spnuhnya.. Jgn bnyk fikir.. Riri rsa ada baiknya klau hyung just buat buat xthu psal ni.. Who knows she's just need time to reveal everything..

*********************************
Malam ~

Damiey mmemani GD d hospital mmandangkn member yg lain 'sibuk'

GD : Chagi,oppa nk tau knp chagi batalkn perkahwinan kita?

Damiey : Mcm yg chagi ckp.. Chagi rsa kita xde jodoh.. Maybe mmg dh ditakdirkn hubungan kita smpai sni je..

GD : But why now? Knp bru skarg, Knp x dri dlu, msa mula mula eomma kita nk tunangkn kita.. Knp x bantah msa tu?

Damiey : Dhlh oppa.. Even kita xjd suami isteri, kita bleh jd kwn kn..

GD : Hbis kenangan kita? Xkn nk buang cmtu je..

Damiey : Yes.. Just lupakn smua tu.. Oppa cipta lh memori yg bru brsama pngganti chagi nnti..

GD : Cmtu je chagi nk buang knangn kita? Smudah tu ke nk permainkm prasaan oppa?

Damiey : Oppa x fhm..

GD : X fhm apa? Mmg jelas kn.. Bila oppa dh syg chagi spnuh hti msa tu jgk chagi nk putus dngn alasan yg..entah apa apa..

Damiey : Trpulanglh oppa nk ckp apa.. Yg chagi tau kita mmg xbleh truskn hubungn ni.. Miannei.. Bngun dr krusi n nk kluar

GD : Smpai bila nk hidup dlm pnipuan?

Damiey : Lngkah trhenti n mnghadap GD

GD : If you love someone then just admit..no need to turtore yourself..

Damiey : Oppa, Chagi dh fkir msk msk.. Kita xbleh truskn prkahwinan ni.. That's the best solution for us..

GD : For us? Did you ask me what I want? Mna chagi tau kputusan ni trbaik untuk KITA? Ada chagi bincang dlu dngn oppa? Xde kn..

Damiey : Oppa, nnti oppa akn fhm knp chagi buat cmni.. Chagi doakn oppa jumpa prempuan yg lbih baik dr chagi.. So that oppa dpt capai impian oppa untuk ada family.. A happy family..

GD : Hbis apa bezanya klau kita kawin? Oppa still ada family.. If btul chagi nk pnuhkn impian oppa chagi xprlu btalkn prkahwinan ni.. Is there something that you hide from me?

Damiey : X.. Xdelh

GD : Bngun dr katil n brdiri d hdapn Damiey smbil mngenggam tngn Damiey erat.. Chagi, x kiralh mcm mna skalipun chagi brlakon, shebat mnapun lakonan chagi smpai org lain bleh prcaya, tp oppa bleh tau.. Cause of your eyes.. mata chagi xkn dpt mnipu, Stop hurt yourself..be honest

Damiey : Mndongakkn kpala mmandang GD Apa yg oppa ckp ni..x fhm lh..

GD : Chagi, I know everything.. But still kenyataan tu x dpt ubh apa apa.. Oppa still syg chagi as always x kurang skit pun.. Since then, no need to pretend anymore arasso

Damiey : Oppa..

GD : Oppa tau, chagi sdg seksa prasaan chagi demi nk tngok oppa bhagia.. Tp chagi tau tak.. apa yg chagi buat ni sma je mcm chagi bunuh oppa scara snyap.. Love comes naturally.. tnpa paksaan.. Sbb tu jgk oppa xbleh sygkn org lain.. I could only love KIM DAMIEY.. It's you dear.. Only you, forever

Damiey : Oppa mian...Chagi xbrniat nk tipu sesiapa.. Chagi xnk bila oppa tau psal ni oppa abaikn bnda lain smata mta nk jga chagi ats dasar kesian.. Dlm msa yg sma chagi xnk oppa bhagia untuk smentara sdgkn oppa bleh bhagia slamanya.. Dngn org lain..

GD Mmimpin Damiey n mnyuruh Damiey dduk d katil mnakala GD mlutut d hdapn Damiey dn masih mnggenggam tngn Damiey..

Damiey : Oppa, chagi dh xbnyk msa..

GD : Chagi- - -

Damiey : Oppa kna move on...

GD : Chagi- - -

Damiey : Cari org yg- - -

Cuppp!

GD : Can you please give me chance to talk?

Damiey : Masih trkedu nmum tetap mnganggukkn kpala

GD : Good, listen...nothing will happen as long I'm with you.. Think positive.. Chagi just prlu kuatkn smangt.. Then, you'll be fine.. Oppa xsuka tngok chagi cmni.. Make sure ni air mta terakhir yg jatuh dsebabkn hal ni.. Smile~

Damiey : mngukirkn snyuman tipis Gomawo..

GD : Good girl.. Tp jnji ngn oppa lpsni jgn sorok apa apa pun dr oppa lg.. Arraseo..

Damiey : Ara..

**********************************
TBC

LoVe Me ?Where stories live. Discover now