💞LoVe Me?💞- Part 27

32 6 5
                                    

Damiey P.O.V

"Aq kt mna? Knp smuanya putih? Aq dh.. Mati?"

Aq mnepuk nepuk pipiku..

"Auchh"

msih skit, Mean...

"Aq msih hidup.. Tp aq kt mna?"

Bebola mataku ligat mmerhatikn skeliling namun tiada satu hidupan pun kt sni slain aq..

"Heii, Ada ssiapa x kt sni?"

Sepi

"Hoiii"

Hnya lantunan gema mnjawab soalnku..

"Yes no one here"

Tiba- tiba aq dikejutkn oleh satu suara..

"Boleh x jgn mnjerit? Bisinglh!!"

Melilau mta aq mncari empunya suara.. Tp figura trsebut lngsung tidak klihatan..

"Siapa kau?"

"Aq pnghuni kt sni.. Nma aq Kim Taehyung.. Kau plk siapa.. dtg tmpat aq mmekak je"

"A.. Aq Kim Damiey"

"What? Kim?! Alahai mmalukn btul"

"Asal plk? Truk sngat ke nma aq? Eh jp.. Bkn nma kau pun Kim ke?"

"Sbb nma aq pun Kim lh aq ckp kau mmalukn.. Spatutnya org yg nama Kim ni sopan-santun, beradab.. Mcm aq.. Ini x kau dtg dtg je trus mmekak!!"

"Eleh, mnalh aq tau wujud 'makhluk' mcm kau kt sni.. By the way, aq nk tnya.. Planet apa ni.. Smuanya putih? Knp aq ada kt sni? Ni alam kubur ke apa?"

"50/50"

"A.. Apa mksud kau? Aq hidup lg kn? "

"Yes.. For now.. "

"Apa kau ckp ni? K.. Kau dh mati ke? Or kau.. Hntu?!"

"Ishh aq bkn hntulh.. Tp maybe one day I'll.. "

Suara Taehyung smakin serak kdengaran.. Maybe dy cuba tahn drpd nangis-

"Ermm.. Bleh x kau tnjukkn diri kau.. Aq bnyk bnda nk tnya kau..xkn kita nk ckp cmni je.. Aq rsa mcm aq ni gila plk kluarlh-"

Senyap

"OK.. Aq x paksa klau kau xnk mncul."

Tiba-tiba, Satu cahaya terang mmancar tepat kdalm mtaku.. Slps tu, trlihatlh satu susuk tubuh llaki brdiri tepat dhadapnku.. -Hmm not bad- desis hatiku.. Lmunanku trhenti tatkala Taehyung mmetik jarinya dhdapnku..

"Aq tau aq hensem, xpyh tngok lma lma cmtuh "

"Eh, mcm ni hensem? Bwerkk"

"Hmmpp spout"

"Mrajuk plk, Oklh kau hensem...."

"Cmtulh.. "

"OK now cmna nk kluar dr sni? "

"Kau xkn bleh kluar.. Kcuali klau nsib kau baik -"

"Mksudnya? Bleh x kau jlskn lbih trperinci? Susah aq nk fhm.. "

"Eh, ni blum aq guna bhasa alien tau.. lmbab btul... OK cmni.. Tmpat ni mrupakn tmpat untuk roh.. Slalunya roh yg tinggal kt sni smuanya dh nyawa nyawa ikan"

"What?! Mknanya aq... -"

"Yes,mean.. Jasad kau yg kt alam nyata dh lemah.. hidup kau hnya dtentukn dngn nasib.. Mcm aq ckp td..50/50..Klau nasib kau baik kau bleh balik pda jasad kau.. Klau x kau akn kekal sbgai roh kt sni.. "

"It's mean.. Kau.. Roh kekal? "

"Blum lg.. Aq msih mnunggu.. Aq msih separa roh wlaupun dh 2 tahun aq kt sni.. "

"Apa sbnarnya jd kt kau smpai kau bleh ada kt sni? "

"Aq kmalangn jln raya 2 thun lps.. N aq koma.. Spatutnya aq dh jd roh spnuhnya.. Tp family aq nekad nk tnggu aq sedar n dorang x bnarkn doktor 'lpskn' aq"

"Jd,msti jasad aq tngh nazak jgak skarg kn.. "

Bibir mgukir snyumn tp sbnarnya hti aq sebak.. Aq mungkin x brpeluang kmbali ke dunia dh.. Air mta mula bergenang.. Lntas aq brpaling dr Taehyung dn mnutup wajahku..

"Hey, Damiey, Kau okay? Kau mnangis? Hey"

Mndapati tiada sahutan, Taehyung mula mnghampiriku dn tangannya prlahan mngusap blakang bdnku yg sudah terhinjut-hinjut mnahan tangisan.. Aq hnya mmbiarkn.. Aq mmg prlukn sseorang saat ni.. aq ditarik kedalam pelukan Taehyung dn serta merta aq brtmbh sebak.. Aq mnangis semahunya.. Sungguh aq rindu pelukan mcm ni.. Plukan drpda org yg aq syg.. Eomma, Appa........ Jiyong..

"Shhhh... I'm here.."

Seketika kmudian, emosi aq smakin stabil dn kmbali tenang.. Segera aq leraikn plukan dr Taehyung dn mngesat sisa air mata yg tinggal

"Thanks.. And sorry aq emotional td-"

"Xpe aq fhm.. Msa mula mula aq kt sni pun aq mcm kau malah lg teruk sbb msatu xda org pun yg ada dngn aq.."

"Apa bezanya dngn aq.. Aq pun xda sesiapa"

"Kau ada aq.. We're friend right"

"Friend? Since when? No you're not my friend"

"Okay then :') "

"But you're my bestfriend"

Riak wajah Taehyung lntas brubah mnjadi ceria drpda sblumnya..

"Jinjja?! Gomawo Damiey ah"

"Hey, hei klau ye pon sronok jgn lh mlompat lompat aq rsa mcm aq dduk kt alam monyet dh"

"Amboi kau sukahati je... Xdelh.. Of course aq happy.. Mklumlh dh 2 thun aq xde kwn tau tak by the way since kita dh jd bestfriend aq nk kau pnggil aq Tae.. Ala-ala nma mnja gitu..bleh kn? Please"

"Hmm Yelh.. mngada btul.. Ermm Tae, xkn xde apa yg kita bleh buat untuk kmbali ke dunia nyata?"

"Ada.. Tp... cara ni sngat berisiko.. Klau trsalh lngkah scara automatic kita akn jd roh kekal serta merta kt sni.. "

Mndengar kta kta Taehyung mmbuat air mtaku kmbali brtakung.. Aq mnunduk.. Tnpa disangka Taehyung mngelap air mta aq dngn sehelai tisu yg entah dr mna dy ambik

"Don't worry, aq akn cuba sdaya aq untuk bntu kau.. Sbgai tnda trima kasih sbb sudi jd kwn aq"

"Gomawo Tae.. Bgitau lh cmna caranya?"

"Esok aq bawa kau prgi tmpat tu.. Skarg jom ikut aq prgi mkn"

"What? Makan?! "

"Yelh.. Hbis kau ingat roh xpyh mkn? Dh jom ikut je.. "

Tngn aq dibimbing oleh Taehyung.. Aq hnya mngikut 'Roh senior' ni.. Kmana lh dy nk bwa aq.. And alam roh ni pun ada 'kedai mkn' ke? Pelik..

"Here we are! 'Restoran alam roh'.. Aq yg bg nma tu sedap kn..jom msuk"

"What the......!!!! Tmpat apa ni!! "

*********************************
TBC


LoVe Me ?Where stories live. Discover now