💞LoVe Me💞-Part 31

20 4 0
                                    

"Bro, setakat ni, tak banyak yang aku dapat tentang perempuan tu. Apa yang pasti, dia anak seorang doktor tapi aku still tak dapat trace ayah dia" kata penyiasat upahan GD atau lebih dikenali sebagai Joo hyuk. Sampul berwarna coklat dihulur dan bertukar tangan.

"Aku nak kau siasat lagi pasal dia. Any new update about her, quickly inform me, arraso." Tegas GD sambil dia berdiri untuk beredar dari situ. Kaki lantas melangkah menuju ke keretanya. Seatbelt ditarik, pedal minyak ditekan rapat.

"Whatever your name is, I'm sure you are my yeoja, Damiey"

Aera melangkah masuk ke dalam rumahnya dengan teruja. Maklumlah dah 3 bulan tak jumpa ayahnya.

"Appa... I'm home~" jerit Aera sambil menarik bagasinya masuk.

"Anak appa dah balik ye, welcome home darling" Aera disambut girang oleh ayahnya lantas dipeluk erat.

"Appa miss you so much Aera.. Sunyi sangat rumah ni bila Aera takde. So how was your holiday dear?"

"Nothing special, sebab appa takde" Aera memuncungkan mulutnya tanda protes namun senyuman masih tidak lekang di bibir.

"Dah jangan nak buat muka macam tu.. Appa yang patut marah, tadi appa call kenapa tak angkat?  Risau appa, nyaris je nak buat report polis tau" Mr Kwan berkata selamba tetapi masih terdapat ketegasan dalam nadanya.

"Appa call? Ahh, patutla tak dapat.. Phone Aera dah hancur appa. " Aera pantas mengeluarkan plastik yang mengandungi telefonnya yang sudah rosak tersebut lalu ditunjukkan pada ayahnya.

"Macam mana boleh jadi sampai camni?"

"Tadi kat airport Aera terlanggar orang.. Pastu phone Aera terjatuh dan orang tu pulak terpijak. Jadilah arwah phone ni." Terang Aera jujur.

"Hmm.. Takpelah nak buat macam mana kan, nanti appa bawa Aera pergi beli phone baru. Dah, jom pergi makan, ahjumma Lee dah masak makanan kegemaran Aera. Mesti dah lama Aera tak rasa masakan Korea kan. " Tangan Aera dipimpin menuju ke ruang makan. Dah lama tak makan sekali dengan anak tunggalnya itu.

Sambil makan, Aera memulakan bicara. Masih terdapat persoalan yang belum dia jumpa penjelasan.

"Appa, tadi kan Aera ada cakap yang Aera terlanggar dengan seseorang kat airport, Aera tak kenal dia tapi orang tu macam kenal Aera and he called me Damiey.. Who's  Damiey appa? Appa kenal tak?"

Baru hendak suapkan kimchi ke dalam mulut, tindakan tersebut dihentikan. Mr Kwan memandang anaknya yang sedang menanti jawapannya.

"Damiey? Manalah appa kenal. Orang tu salah panggil kut. Mungkin dia nak panggil orang lain tapi Aera yang perasan tak?"

"Mustahil lah appa, dia bercakap dengan Aera I'm sure about that."

"Aera listen, dalam dunia ni kita ada 7 orang yang seiras. So, no wonder if dia tersalah orang sebab muka Aera sama dengan.. What's her name again.. Yea Damiey.. Am I correct darling? "

Aera diam sejenak, ada betulnya juga apa yang ayahnya cakap. Mungkin dia yang terlalu ambil serius. Aera mengangguk perlahan. Senyuman diukir dan dia menyambung menikmati makanan itu semula.

"Who's the person? Aera, I'm sorry, bukan niat appa nak berbohong tapi ini semua untuk kebaikan Aera, I don't wanna loose you for the second time"

"Hyung bagilah balik! Tu limited edition punya! Takde jual dah.. " Daesung mengejar Top sambil merengek dek kerana Doraemonnya dicuri lelaki itu.

LoVe Me ?Where stories live. Discover now