Di hospital ~
Damiey sdg drawat dlm ruangn ICU dn msih kritikal. BIGBANG mnunggu d ruangn mnunggu.
GD : Smua ni jadi sebab aq! Meraup wajahnya berkali kali.
Seungri : Dh lh hyung. Benda dah jadi pun.
Top : Jiyong, ni hospital xbleh bising. Skarg ni kita cuma boleh berharap dia okay.
Taeyang : Mmg ni slh kau pun.
Seungri : Hyung, jgn nk burukkn lg keadaan.
Taeyang : Betul la, sapa suruh dia berlari tengah jalan.
GD : Aq mls nk brtekak ngn kau.
Taeyang : Kau cemburu kn? Kau tak senang duduk bila aku cakap Damiey bakal tunang aku. Tapi kau nak tahu tak, sebenarnya aku dengan Damiey takde apa apa hubungan pun.
GD : Bwo?
Taeyang : Memang next week aku nak bertunang. Tapi bukan dengan Damiey...
Seorang gadis tiba tiba mncul d hospital trsebut dan menghampiri Taeyang.
Taeyang : Kenalkan, this is Min Hyo Rin, my future fiancee.
GD : Kau ingat ni lawak ke? Dalam ICU tuh manusia tau!
Taeyang : Tadi yang kau emo sangat bila aku cakap Damiey tunang aku tu kenapa? Mengaku jela kau ada perasaan pada Damiey kan.
GD diam.
Taeyang : Maaflah, aku tak expect benda jadi seteruk ni. Aku nampak cara kau pandang Damiey masa hari pertama dia datang studio tu lain sangat. Kau tak pernah macam tu depan trainee perempuan lain. Aku cuma nak tahu perasaan sebenar kau terhadap dia.
GD: Kau....
Appa tiba tiba mncul.
Appa : Jiyong, mcmmna ngn Damiey? Cmne bleh jd cmni?
GD menggeleng perlahan.
Seungri : Appa, miannei.
Appa : Brpaling ke tepi n trkejut Hyo Rin? Buat apa kat sini?
Hyo Rin : Kami nak keluar date tadi pastu Yongbae tiba tiba suruh sy dtg sni. Ktanya dia ada bnda yg nak kna slesaikn dulu.
Appa : Bnda?
Taeyang : Appa, I think he should know the truth.
Appa : Right now?
Taeyang : Yea. Lagi cepat lagi bagus.
Appa : tarik nafas. Jiyong, firstly appa nak kamu dengar dulu apa yang appa nak bagitahu ni. Jangan tanya apa apa pun. Boleh?
GD: Bwo?
Appa : It's about Damiey.
GD: Kenapa dengan dia?
Appa : This is all being planned by your mother. I mean pertemuan kamu berdua.
Taeyang : Macamni, Puan Kwon suruh appa ambik Damiey jadi junior kita. Sebabnya, puan Kwon nak kau kenal Damiey lebih rapat.
GD : kenapa?
Taeyang : Ringkasnya, puan Kwon berkenan nak Damiey jadi menantu dia.
GD: Serius lah? Ingat ni drama ke nak main jodoh jodohkan orang. One more Kenapa korang beria support plan ni?
Taeyang : Awalnya aku taknak terlibat. Tapi lepas tengok Damiey, aku rasa dia sesuai untuk kau. I just want the best for you bro. Mnepuk lmbut bahu GD
GD: Siapa lagi sekutu plan ni? Mengerling ke arah 3 member lain
Appa : Only Youngbae.
GD: Kau... Eomma aku suruh aku kenal dengan Damiey je. Yang kau melebih lebih kenapa!
Taeyang : Melebih apanya? Aku cuma cepatkan proses je.
GD: Banyak lah kau. Tengok apa kau dah buat!
Taeyang : Kan aku dah minta maaf tadi. Mana aku tahu kau nak emo sampai macam tu sekali.
GD: Pabo!
Taeyang: Menghampiri GD dan berbisik Kau suka dia kan.
*********************************
TBC