💞LoVe Me?💞-Part 20

36 7 10
                                    

Cafe~

GD : Ada apa kau nk jumpa aku?

Kiko : I rindukn you, slh ke klau nk jumpa?

GD : Klau kau xde bnda pnting nk ckp aku balik dlu. Bngun dr krusi.

Kiko : Kejap.. I mmg ada bnda nk ckp kt you. It's about your fiancee. Nah, you tngoklh sndiri bg skeping gmbr kt GD.

GD : Apa ni?

Kiko : Well, Prempuan camni ke you nk jdkn isteri? Brpeluk dngn lelaki lain dngn xde rsa malu. She's cheating on you! Sayang, apa kata kita get back?

GD : Tchh, She's cheating behind me? When you're with me, are you loyal? In fact, you worst than her. Brlalu mninggalkn Kiko.

Kiko : Berani Kau tolak aku? Aku akan buat Kau menyesal Jiyong!

**********************************
Practice Room~

Damiey : Hi guys, santai je semua.. x practice ke?

Seungri : Concert bru je tamat kan. Rest dulu.

Damiey : I see. By the way, mana Jiyong ?

Daesung : Cri hyung rupanya~

Taeyang : Entahlh, pagi-pagi lagi dia dh kluar xckp pun nk gi mna.

Tiba tiba GD msuk n trus ke personal room dia tnpa mngendahkn Damiey. Damiey mengekor.

Damiey : Oppa...

GD : Prgi mna smlm?

Damiey : Dinner?

GD : Dengan lelaki?

Damiey : Nae. Oppa, kitorang kwn je xlebih dr tu.

GD : Kawan skrg mmg prlu brpeluk xkira jantina huh?

Damiey : Apa yg.....

GD : Tunjuk gmbr yg Kiko bg kt Damiey Ni apa?

Damiey : Oppa dngr dlu, Ni Chanyeol. Chagi kluar dngn dy sbb hritu kt mall chagi trtumphkn air kt bju dia. Sbgai gnti rugi.......

GD : Wajib smpai brpeluk? Kau mmg jenis perempuan macamni ke?

Damiey : Oppa!

GD : Mngeluh n pusing mmbelakangi Damiey.. Enough! Get out of my room!

Damiey kluar dr bilik trsebut dngn linangan air mta.. Member lain hnya mmerhati dngn 1001 prsoaln..

Damiey's P.O.V

Sedang dlm prjalanan mnuju ke bilik,tiba tiba pndanganku kabur dan kaki terasa lemah. Seketika kmudian aku rebah dn serta merta suasana brtukar gelap.

SKIP~

Mtaku trasa berat untuk dibuka namun aq gagahkn. Sebaik pandangnku kembali cerah aq mndapati aq di sbuah bilik yg asing..

End of P.O.V

Daesung : Damiey, kau dh sedar? Seungri, tlong pnggilkn doctor.

Seungri : Ok.

Damiey : Kenapa aku kt sni?

Daesung : Hmm, td lps kau kluar dri blik hyung aku ngn Seungri nmpk kau mnangis. Kmi xsedap hti so kmi ikut kau dri blakg. Smpai tngh jln kami jumpa kau dh xsedarkn diri. Kmi pun apa lg brgegas lh bwa kau dtg hospital.

Doctor Joong Ki : Anyeong Damiey, how do you feel?

Damiey : kepala saya sakit doc.

Doctor Joong Ki : Boleh tinggalkn saya dengan patient berdua?

Seungri&Daesung : Nae.. Kluar n dduk d ruangn mnunggu

Damiey : Ada apa doctor?

Doctor Joong Ki : Damiey-ssi, sblum ni pun awk kerap sakit kpala ke?

Damiey : Boleh ktakn macamtu. Wae doctor? Sy ok je kn?

Doctor Joong Ki : Mengeluh menurut laporan kesihatan awk, dlu awk ada mnghidap barah otak stage 1 dn dh ambil ubat. Betul?

Damiey : Nae.

Doctor Joong Ki : Tapi lps sy buat pemeriksaan, sy dapati masih ada sel barah yg aktif smpai skarg

Damiey : Jp, skrg sy masih lg seorang penghidap barah otak?

Doctor Joong Ki : Lebih parah, awk dh smpai stage 3. Saya sarankn awk buat pmbedahn scpat mungkin.. Tapi...

Damiey : Tapi? Tapi apa doctor?

Doctor Joong Ki : Tapi risiko pmbedahn sngt tnggi. So, sy akn bincang dngn family awk dlu mngenai hal ni..

Damiey : Jangan.. Sy akn bgitau sndiri. Please rahsiakn prkara ni dulu.

Doctor Joong Ki : Baiklh tp jgn lama sngt. Sy minta dri dlu.

***********************************
Kiko bru kluar dr sebuah club dngn keadaan yg mabuk..

Kiko : Jiyong ~ Smpai hti you. Msti sbb perempuan tu you jd cmni kn.. Xpe I akn pstikn prempuan tu lenyap dr dunia ni n kita bleh brsama mcm dulu. 

**********************************
Keesokan hrinya~

GD trmenung d dlm practice room. Tindakan dy tempoh hri trhadap Damiey mnghantuinya. Dh 2 hari dy x jumpa or contact Damiey.

GD P.O.V

Aku brkasar sngt dngn dy. Knp aq jd cmni? Jealous? Ah.. Call Damiey n ajk jumpa kt Cafe bwh Studio

End P.O.V

Cafe~

GD mnunggu ktibaan Damiey. Suddenly Kiko muncul entah dr mna n spontan mmeluk GD dr blakg n mnutup mta GD. GD yg mnyangka org trsebut adalh Damiey hnya mmbiarkn. Damiey yg scara kbetuln tiba d cafe pda wktu trsebut trgamam. Tanpa brlengh dia trus blik ke biliknya.

GD : Chagi?

Kiko : Dh lma tnggu I, syg? trus mleraikn plukn n dduk d krusi dpn GD.

GD : Kau buat apa kt sni!

Kiko : Of course sbb I rindu you. You msti rindu I jgk kn

GD : Mls aku lyn kau! Kluar mninggalkn kiko

Kiko : Sayang!

**********************************
TBC

LoVe Me ?Where stories live. Discover now