"No!! Tempat apakah? Dengan semak samunnya, ke kau sja nk kenakn aq? Nk masuk pun aq xsnggup kau nk sruh aq mkn kt sni? Entah ada jembalang ke apa kita bkn tau.. Xda ke tmpat mkn yg lain kt alam ni? Gelilah.. Tae, jomlh blah dr sni.. X mkn pun xpa klau cmni.."
Bebel Damiey smbil mnjuihkn bibirnya. Taehyung masih tenang. Dy tetap mngheret Damiey msuk kdalm 'restoran' trsebut. Serta merta terlopong mulut Damiey.
"Tadaaa!! Ha tutup mulut tu nnti msuk lalat.. Tulh jgn kuat sngat mmbebel sblum apa apa.. Bak Kata org, don't judge a book by it's cover" Sinis Taehyung.
"Alaa, mnalh aq tau.. Kau ni pun asal x bwa aq msuk trus.. Yg kau suruh aq brdiri kt luar tu dulu knp.. Aq ingatkn nk mkn kt luar tu." Damiey masih mmbela diri wlaupun pipi sndiri dh blushing. Malu.
"Hehe, sja je.. X sngka plk kau bnyk mmbebel." Taehyung mnarik krusi untuk Damiey. Mereka duduk smbil mnikmati mkanan yg enak. Serious xrsa lngsung mcm dduk kt alam lain. Semuanya nmpk normal.
"Tae, kau ckp td ada satu cara n tempat untuk balik ke dunia nyata kn.. Bila kita nk prgi?" Tanya Damiey smbil minum sgelas apple juice.
"Kau serious ke nk blik? Aq bukan apa, once kau dh buat cara tu kau kna teruskn xbleh patah balik. N mcm yg aq ckp, peluang 50/50 klau slh cara kau akn kekal sbgai roh kt sni. Kau dh sedia trima smua risiko tu? X mnyesal?" Taehyung yg sedang mkn td terus mmandang Damiey yg sudahpun menunduk. Maybe masih brfikir.
"Tp klau aq dduk kt sni n x buat apa apa lgilh aq mnyesal. At least aq ikhtiar untuk kluar dr sni. N kau, kau dh tau ada cara untuk kluar dr sni kn.. Tp knp kau x cuba? Knp kau brdiam dri je kt sni?" Tnya Damiey yg inginkn pnjelasan.
"Aq x sekuat kau, aq x setabah kau.. Aq takut nk hadapi risiko tu nnti. Jd aq serahkn smuanya pda takdir, klau dh trtulis aq bleh kluar dr sni bguslh.. Tp klau x pun aq reda." Suara Taehyung smakin sayu. Damiey bngun dn mnghampiri Taehyung. Tangan mngusap lmbut bahu Taehyung.
"Kau x bleh cmni, kuatkn smngat kau.. Fikirkn org yg kau syg.. It just like dorongn untuk kau.. Dorongan untuk kau hidup.. Just for them" Damiey cuba mmujuk. Taehyung mula mngangkat muka. Pntas tngnnya mnarik tngn Damiey yg sdg mngusap bahunya. Kini kdudukan mreka saling menghadap dan hnya beberapa Inci shaja lagi wajah mreka akn brsentuhan.
"B.. Bwo? Apa ni Tae, main tarik tarik? Sakitlh!" Damiey mngusap tngnnya yg dtarik oleh Taehyung td.
"Kau nk blik ke dunia nyata sbb apa?" Taehyung merenung tepat kedlam ank mata Damiey. Mnanti jawapn dr gadis dhadapnnya itu. "A..apa punya soaln lh kau.. Of course lh sbb family aq.. Aq rindu diorang" Damiey gagap. Pndangnnya dialihkn supaya tidak brtentang dngn Taehyung.
"Tu smpingn je kn.. Ada sebab lain yg buatkn kau nk sngat blik ke dunia nyata.. sbb kekasih kau kn?" Tnya Taehyung mndatar. "X.. Ermm klau ye pun knp? Xda kaitan ngn kau kn" Damiey mnjawab dngn nada dibuat tenang.
"Yea, aq agak dh.. Xpelh.. Kau dh siap mkn kn.. Jom kita prgi tmpat tu" Taehyung bngun dari duduknya dn mninggalkn Damiey yg mngikutnya dr blakang.
"Aq ada buat slh ke? " Bisik Damiey prlahan dn cukup didengari olehnya shaja.
---------------------------------------------------------
"Hyung, dh 2 hari hyung x mkn, Asyik dduk kt sni je nnti hyung plk sakit.. Damiey akn ok trust me" Daesung mletakkn tngnnya d bahu GD. Jelas dy risau akn lelaki itu. Semenjak Damiey mngalami kesukaran brnafas tempoh hari, bermula hari itu jugalh GD tidak mnyentuh walau sdikit mkanan. GD setia mnunggu Damiey d sofa bilik VVIP trsebut."It's okay, xde mood nk mkn." Jwab GD sayu. Tngn masih mngusap tngn Damiey yg msih tdak sdarkn dri.
"Hyung, klau Damiey tau keadaan hyung yg skarg msti dy xsuka. Msti dy sedih. Hyung xsuka dy sedih kn.. Please mkn skit eh" Seungri msih cuba memujuk namun kta ktanya lngsung x diendahkn. GD msih setia menatap Damiey, jauh skali menoleh ke arah rakan rakannya.
"I'm okay. Stop worries about me." Ujar GD lmbut. Tak mahu guriskn hati kawannya plk. Seketika pintu wad trsebut dikuak. Trsembullah wajah Dr Joong Ki yg mula mlangkah mnghampiri katil Damiey.
"Dr, xde prkembangn lg ke psal Damiey?" Soal Top yg sedari tadi hnya mmbisu. Tangan masih elok dilipat ke dada smbil brsandar d tepi tingkap.
"Stakat ni, masih sama. Dy msih blum tunjukkan reaksi untuk sedar. Tp jgn risau, degupan jntung dy normal. Dy masih bleh sedar cuma sy x jamin bila.. Diharap brsabar." Dr Joong Ki menepuk lmbut bahu GD sblum mlangkah kluar dr wad trsebut. Jujur, dy sndiri simpati dngn situasi yg mnimpa Damiey wlaupun ini bukanlah kali prtama dy brdepan dngn psakit sperti Damiey. Lantas pita ingatan mengingatkn Dr Joong Ki tntang seseorang. Kaki diorak mnuju ke sbuah lg blik VVIP.
Pintu bilik VVIP dibuka. Terpampang seorang pesakit yg turut menimpa nasib sperti Damiey. Kaku dn tak berdaya. Punggung dilabuhkan d krusi brsebelahn pesakit trsebut.
"Hi, how are you today? Are you ready to wake up and talk with me? Hmm.. Tae, You're not the one who need to face all this. There's a girl that also in this situation. Just like you. I know one day you'll be able to wake up. Everyone pray for you, Kim Taehyung." Bibir mengukir snyuman nipis sblum mnunggalkn bilik trsebut. Tnpa disedari air mata pesakit brnama Taehyung trsebut turut mngalir. Seolah mndengar tp tidak mmpu brbuat apa apa.
Jujur sbnarnya dy rsa sngt brsalh dngn Taehyung. Dialah punca Taehyung jd mcm ni. Klau x krana berebutkn seorang prempuan plastik, pasti Taehyung x koma dn dy x dibelenggu rsa brsalh.
"I'm sorry, Kim Taehyung"**********************************
TBC