💞LoVe Me?💞-Part 6

50 11 6
                                    

Di bilik Damiey ~

Taeyang dn GD yg smpai serentak d blik Damiey tergesa gesa msuk ke dalam.

GD : Damiey, kau ok x nih? Td msa practice ok je.

Damiey : Tak tahulah. Tetiba je rsa pening.

Taeyang : Damiey, kau dh mkn? Kalau belum aq bleh masak untuk kau.

Damiey : Tadi dh mkn. Sorry xdpt reply mesej korang. Pening sangat kepala ni ha.

GD : Nak buat cmne. Jp, Korang? Seriously Youngbae? Pandang Taeyang dengan pandangan sinis.

Taeyang : Ape kau?

Taeyang dan GD mmandang tajam stu sma lain. Tiba tiba perut Damiey berbunyi. Cukup kuat untuk didengari GD dan Taeyang.

GD : Kau sbnarnya xmkn lg kn. Xpe tnggu skjp aq msakkn bubur.

Taeyang : Jiyong, kau bukan reti masak pon. Biar aq je msk nnti mkin pening Damiey makan masakan kau.

GD: Sape cakap aku tak pandai masak? Aku join cooking class, kau apa tahu?

GD Segera berlalu ke dapur. Taeyang yang tak mahu kalah juga mengekor ke dapur.

Tung.. Tang.. Tung.. Tang..

Daesung dan Seungri yang turut berada di bilik itu saling berpandangan.

Taeyang : Kau koyak koyak sayur guna tangan macamtu kau nak bagi lembu makan ke ape ha?

GD: Sukahati aku lah, ni cara chef professional. Ni lagi cepat. Bukan macam kau, lambat.

Taeyang : Tepilah, aku nak ambik periuk!

GD: Kau ni seboklah. Pergi la cari periuk lain, ni aku punya!

Taeyang dn GD brebut periuk dan akhirnya GD mngalh. Hampir 30 minit berperang di dapur akhirnya ramen siap dimasak.

Taeyang : Tadaa! Special untuk kau.

GD : Damiey, kau pening kan? Meh aq suapkn.

Taeyang : Jiyong bkn ke kau busy? Prgilh smbung krja. Biar aq suapkn.

GD : Bila plk aq ckp aq ada krja? Kau tu yg ada krja. Oh ya pergi sidai baju yang kau basuh semalam sana.

Damiey : Takpelh sy bleh je mkn sndiri.

Skali lg brebut sudu, GD skali lg mngalh n terus balik blik.

BIGBANG room~

Top : Jiyongie, Apa yg kecoh kt blik sblh tu

GD : Mana tak kecoh bila ada manusia yg acah baik! Panslh, mandi lagi bagus. Masuk bilik n hempas pintu

Top : PMS ke? smbung mnum coffee.

Taeyang dh balik ke blik BIGBANG. tinggallah Seungri n Daesung je dlm blik Damiey.

Seungri : Ji hyung tngh mrh betul tu. Tngok lh cra dy kluar td

Daesung : Apsal eh? Hrini dorang pelik sangat.

Seungri : Entah entah...

Srentak Daesung n Seungri brpaling tngok Damiey yg tngh mnum air..

Damiey : Apa?

Esoknya (Studio)

Taeyang : Degil btullh kau ni Damiey. Dh sakit rehat jelh. Practice esok pun boleh kalau kau belum ok sepenuhnya.

Damiey : Sy dh sihat la. Sikit je smalm tu.

GD : Klau asyik brbual je thun bila nk start? Damiey hrini dance practice. Ambik position kau skarg. Yg lain pun sama!

Semua : Nae.

3 jam kmudian..

Top : Ok, take 10.

GD : Nah air.

Damiey : oh? Thanks.

Damiey ingin mnyambut botol air dri tngn GD namun Taeyang trlebih dulu mnepis botol air trsebut

GD : Eh kau knp hah!

Semua member memandang ke arah GD dan Taeyang

Taeyang : Takpayah acah baik la. Ntah apa yang kau letak dalam air tu pun tak tahu.

GD : Kau ni dengki la! Or kau sebenarnya takut she will fall for me ha? Smirk

Taeyang : Heh, takut? Aku dah menang la. She's gonna be my fiancee next week, loser!

Damiey yg bingung hnya mndiamkn diri

GD : Fiancee? Memandang Damiey sekilas lalu pantas keluar dari studio.

Damiey : Jiyong....

GD brlari kluar dr studio tnpa mlihat kiri dn kanan mnyebabkn dy hmpir dilanggar kreta namun..

Damiey : Jiyong! Tolak GD

Dushhhh!!

GD segera bangun untuk mndaptkn Damiey yg dilanggar dn memangku Damiey di atas ribanya.

GD : Mnampar lmbut pipi Damiey. Damiey, Wake up!

Damiey trus tak sedarkn dri

BIGBANG yg mndengar dentuman segera brlari kluar n trkejut tngok Damiey yg sudah brlumuran darah.

***********************************
TBC

LoVe Me ?Where stories live. Discover now