Hospital ~
Top : Jiyong, ada prkmbangn? Tanya Top yg bru tiba d hospital brsma member yg lain
Taeyang : It's okay she'll be fine trust me.. Mnghampiri GD dn mnggosok blakangnya
10 minit kmudian pintu bilik ICU trsebut dibuka.. Seorang llaki berkot putih dngn mask yg masih mnutupi hidung dn mulut kluar dr ruangn trsebut dn khadirannya mmg ditunggu tunggu
GD : Doctor, mcmmna keadaan Damiey? She's fine right?
Doctor Joong Ki : She's still unconscious so kmi xbleh truskn pmeriksaan.. Klau nk mlawat skarg bleh tp hnya seorang dbenarkn.. Klau xda apa apa soalan sy mnta diri dlu
Semua : Nae
-------------------------------------------------------------
ICU RoomGD POV
Kaki mlangkah masuk ke ruangn ICU.. Perasaan sebak mnguasai diri 'Mna Damiey yg aq knl? Damiey yg Ceria, kuat smangat, x mudah mnyerah.. mana? Yg aq nmpk skarg hnyalh sekujur tubuh yg kaku dn xbrdaya.. Someone tell me this just a dream.. This is not Damiey right!' Hati masih nekad menafikan identiti gadis yg trbaring dhadapanku ini.. Namun itulh hakikatnya.. Aq mngambil tmpat d krusi brsebelahan katil.. Wajah pucat gadis ini diamati... Tangannya digenggam erat.. "I know you're strong enough to face all of this.. Wake up.. Everyone is waiting for you" Belakang tangan gadis itu dicium lantas air mta mngalir deras mmbasahi pipi tnpa aq sedari... " I'm sorry.. Oppa xdpt tahan air mta bla tngok chagi cmni.. And I know you don't like seeing me like this.. Wake up and sweep my tear chagi " Damiey lngsung tidak mnunjukkn sbarang respon.. Tp aq tau dy mndengr..
Seungri POV
Aq hnya mmerhati Jiyong mlalui cermin kecil d pintu wad.. 'This is the true Kwon Jiyong.. Llaki yg brkarisma dn umpama tiada msalh lngsung pda luaran.. Tp knyataannya hnya org yg btul btul rpat dngnnya tau peribadi sbnar llaki bermarga Kwon trsebut.. Dy sbnarnya lemah.. His one and only weakness is.. LOVE.. He can't look someone that he love suffering.. Dy snggup gntikn tmpat seseorang tu asalkn dy x perlu tngok kperitan org yg dsayanginya..Entah knp, aq turut rsa apa yg Jiyong rsa.. Dngn tidak semena-mena pipi aq basah.. Yes.. Air mta llaki aq jatuh dsebabkn gadis tu.. Entah lh, wlaupun dy baru dlm hdup aq.. tp bla brsma dy aq rsa slesa.. The only girl that I feel like my sister.. "Get well soon noona.. Everyone need you here " Tidak betah mlihat situasi trsebut aq sgera brlalu ke tandas.. 'Stop crying Lee Seunghyun.. You can't look weak.. Your noona need support... Be strong! '
Apabila aq kmbali dr tandas klihatan Top, Yongbae dn Daesung msing msing mundar-mandir d hdapn wad trsebut trmasuk Jiyong?! ' What happen?!' Aq mnghampiri mreka.. "Ji Hyung, wae? Apa jd kt noona? Noona ok kn?" Persoalanku dibiar sepi mmbuat aq brtindak mnarik dn mnggoncang tubuh llaki trsebut.. "Hyung! Answer me! Wae?!" " I DON'T KNOW!! Can you please shut up!!" jerkahan Jiyong lantas mmbuatku hilang kata.. Aq trduduk d krusi tmpat mnunggu trsebut.. Tngn meraup kasar wajahku sndiri.. mnyesali prbuatanku trhadap Jiyong.. 'Aq x patut mmbebankn fikirannya yg dh sedia brserabut... Such stupid!! ' Batinku memaki dri sndiri.. Seketika, Top hyung mnghampiri dn dduk d krusi brsebelahanku.. Tgn llaki itu mngusap lmbut blakang ku.. " He's in depression.. Aq hrap kau xtrasa sngat dngn kta kta dy td.. " Kepala diangguk perlahan.. "Hyung, wae?" "Mesin bacaan nadi mnunjukkn nadi Damiey lemah.. Doctor tngh priksa dy skarg.. That's why Jiyong mcmtu.." BINGO! Aq dh agak msti ada bnda x elok brlaku.. No matter what.. My noona need to survive..
GD POV
Kepala yg brpusing ditambah mta yg brpinar tidak dhiraukn.. Yg pnting skarg ialah Damiey! Mata sesekali mengerling ke arah Seungri.. 'Poor him.. Dsebabkn emosi aq yg xtntu arah dy yg kna tempiasnya.. I hope you can understand me maknae' Fikiranku buntu tatkala mengimbas kjadian td..
FLASHBACK
Damiey POV
"......Wake up and sweep my tear chagi"
Entah knp prkataan tu brmain dlm fikiranku.. 'Aq kt mna? Knp smua gelap? Mna smua org?' Aq dpt dngr satu suara.. Suara yg cukup dkenali.. Dngn sluruh kudrat yg ada aq cuba mncelikkn mta.. Sakit.. Tp aq gagahkn.. Akhirnya.. Dn bnda prtama yg aq nmpk ialah satu figura yg dduk d sblahku, trtunduk dn mnggenggam tngnku smbil mnangis.. Dngn sisa tnaga yg ada aq cuba brcakp.. "O.. Op.. Oppa" llaki trsebut trdiam, lantas mndongak ke arahku "Chagi, is it you? Chagi dh sedar?!" "O.. Op... Cha....... " 'Apa dh jd dngn suara aq?! Aq xbleh brcakp? Wae? Knp jd cmni?!! Oppa help me' Aq sekadar merintih ddlm hti.. "Chagi ok? Knp ni? Stop jgn paksa dri untuk brcakp.. Calm down ok " Nasihat Jiyong lngsung tak diendahkn.. Sebaliknya aq smakin cuba untuk brsuara.. "Ch.... " smakin aq cuba dada aq terasa sesak.. Nafas aq turun naik ditambah dngn kpala yg smakin berdenyut.. Sketika kmudian pndangn aq kmbali gelap.. Cuma suara riuh d sisi masih aq dngari.. "Chagi!! Doctor!! Chagi wake up ...Nurse!! "End Of Flashback
*********************************
TBC