💞LovE Me?💞-Part 11

49 8 5
                                    

Esoknya~

Tiga buah kereta mewah dalam perjalanan ke suatu destinasi, mall.

Taeyang car~

Hyo Rin : Oppa, kenapa baik betul appa kali ni, kasi chagi ikut sekali.

Taeyang : Appa tu kena pandai bodek. Yang penting kali ni kita dapat spent time together, kan.

Hyo Rin : Hm. It's has been a long time. Yah, oppa lampu hijau dah tu!

Taeyang : Oh, Sorry sorry. Chagi la ni cntik sngat smpai tak boleh lepas mata ni tengok chagi.

Hyo Rin : Ada je dia ni.

GD Car~

Damiey : Jiyong, kita nk g holiday tu berapa hri?

GD : Entah. Seminggu?

Damiey : Tak membantu betul. Nada berbisik.

Seperti mendengar Damiey berkata sesuatu, GD menoleh tetapi matanya tertancap pda jari manis Damiey. Damiey ketika itu sedang membetulkan rambutnya. Jari manis Damiey trsarung sebentuk cincin yang pernah dilihatnya.

GD : Damiey, Cincin yg kau pkai tu cincin apa?

Damiey : Cincin? Oh. Cincin ni eomma saya bagi. Katanya daripada kawan saya masa kecik. Cincin ni custom design. Eomma cakap dia pun ada satu.

GD: Kawan masa kecik? Kau ingat dia lagi?

Damiey : Ingat gitu je. Dia jiran saya. Masatu saya baru 3 tahun. Kami terpisah lepas dia pindah rumah.

GD: Kau ingat nama dia?

Damiey : Err.. Kalau tak silap Kwon.. Something..

GD: Apalah kau, senang je lupakan kawan baik.

Damiey : Dah masatu saya budak lagi. Kalau awak pun sama lah.

GD tersentap.

GD : Kau rasa kau boleh jumpa dia balik?

Damiey : Entahlh. Kalau sekarang kami selisih bahu pun rasanya masing masing tak kenal. Lama sangat dah.

GD : Kan!

Damiey memandang GD pelik.

Seungri car~

Daesung : Kenapalah kita bertiga satu kereta?

Top: Dahtu kau nak jalan kaki?

Krik.. Krik..

1 jam kmudian~

Dorang smua tiba d sbuah mall. Hmpir 4 jam shopping dan siap mmbuat pmbayaran dorang singgah d sbuah restoran sblum balik.

Restoran ~

GD : Baru harini aku sedar, shopping ni memenatkan rupanya.

Top : Kan. Balik ni aku nk tido puas puas.

Daesung : Tido la hyung. Tido sampai hari kitaorang dah sampai Krabi baru hyung bangun.

Smua : ketawa

Seungri : Shopping hrini xbest langsung.

Taeyang : Korang jalan brtiga kn. Apa yg x best nya?

Seungri : Malu je dapat tau tak.

GD : Kenapa pulak?

Flashback (mall )

Daesung : Hyung, kt sna ada sale lh. Jom gi sna jp.

Top : Sale mainan kanak kanak? Taknak aku. Pergilah sorang.

Seungri : Hyung please, not today.

Top : Korang pergilah. Nanti cari aku kat bahagian closet.

Daesung : Alah, kejap je. Please.

Seungri : Hyung, mana nak letak muka Riri ni kalau ada yeoja nampak Riri kat situ.

Daesung : Jomlah! Jomlah!

Smua mata orang orang di situ trtumpu pada Daesung yg sdang memaut tngn Seungri smbil merengek rengek. Top yg malu dngn tindakan Daesung cepat cepat mnundukkn muka dn brlalu prgi mninggalkn Daesung n Seungri.

End of Flashback~

Top : Cmtu lh critanya.

Semua : Ketawa berdekah dekah

Daesung : Blush

Lps hbis mkn dorang smua blik studio. Dsebabkn dh lewat mlm n msing msing dh pnat, Hyo Rin tumpang tidur d bilik Damiey.

Bilik Damiey ~

Hyo Rin : Wow Damiey cntiknya dress ni. Ni msti Jiyong yg plih kn.

Damiey : A'ah. Dy yg beria kutip baju kt mall tu, kalah prempuan.

Hyo Rin & Damiey : Ketawa

Hyo Rin : Jiyong and Fashion berpisah tiada. Btw, korang brdua ada something ke?

Damiey : Something?

Hyo Rin : Mnalah thu korang couple snyp snyp ke?

Damiey : Ke situ pulak dia. Takde lah. Kawan je.

Hyo Rin :  Yelah tu.

BIGBANG Room~

Daesung msih mrajuk dek dketawakn kt restoran td.

Seungri : Wahai hyung kesayangan Riri sorang nih, Jgnlh mrajuk. Kita makan ramen nak?

Daesung : Xnk!

GD : Dah mcm prempuan kau mrajuk. Sudah la tuh. Tadi kat restoran pun kau tak makan. Tak lapar ke?

Top : Alah, lapar apanya, sebelum sampai restoran dia dah makan macam macam dalam kereta. Biarlah dia. Meh kita tengok sampai bila dia nak merajuk.

Taeyang : Daesung, kau nak cepat tua ke? Nanti semua fans kau lari, nak?

Daesung : Yah, jangan cakap macam tu!

GD : Betul la. Kau tu, act your size. Bukannya budak budak nak kena bagi lollipop.

Daesung : Ish. Tak caring betul la korang! Tido lagi bagus!

Daesung berjalan hentak hentak kaki masuk ke biliknya.

Top: Kawan kau la tuh. Memandang Seungri.

Seungri: Kawan hyung jugak.
***********************************
TBC

LoVe Me ?Where stories live. Discover now