6

105 3 0
                                    

Sams perspektiv

Jag och Zayn sitter och kollar på 21 Jump street, Zayn skrattar så mycket att han håller på att ramla från soffan vilket får mig att fnissa åt honom.

Plötsligt hörs det steg från trappan, vi vänder på våra huvud och ser Jason stå vid trappan medan han kollar på oss. Jag vänder snabbt blicken mot TV:n igen för jag orkar verkligen inte med Jason just nu.

"Vad gör du där? Kom och kolla med oss", säger Zayn.

Jason sätter sig ner bredvid mig på soffan och lutar sig bakåt. Jag trycker mig närmare Zayn, jag vill inte prata med Jason.

"Sam, jag..", börjar Jason.

"Bara glöm det", säger jag snabbt med blicken fortfarande på tv:n.

"Är du inte arg på mig?", frågar han förvånat.

"Nej det är lugnt, jag tror inte direkt du ville skjuta mig", suckar jag.

"Men du måste vara arg på mig!", utbrister han och jag ger honom en konstig blick.

"Seriöst? Ska du bli arg på mig för att jag inte är arg på dig?", frågar jag.

Jason tar ett djupt andetag och tittar på mig och sedan på Zayn som fortfarande kollar på filmen. Han ställer sig upp och går iväg.

"Förlåt", mumlar han innan han försvinner.

"Psykopat", muttrar jag vilket får Zayn att flina.

Vi sitter under tystnad och kollar på filmen, jag suckar högt och känner mig genast uttråkad. Jag tittar mot fönstret och ser bruna lockar, Harry. Jag ser hur han håller i en cigg och tittar ner på något. Jag bestämmer mig för att gå till honom så jag ställer mig upp och styr mina steg mot ytterdörren.

"vart ska du?", ropar Zayn.

"Ta frisk luft", jag tar på mig Zayns kofta och öppnar dörren.

Harry får syn på mig och lägger sin mobil i fickan, han ler mot mig och fortsätter att röka. Jag ställer mig bredvid honom och lägger händerna i fickorna.

"Hej", mumlar jag, Harry nickar som svar.

"Vad gör du här ute själv?",'frågar jag och Harry visar upp cigaretten flinandes. "Okej det var en dum fråga".

Det blir tyst, pinsamt. Harry tittar runt och sedan på mig igen.

"Ska vi köra 20 frågor för att lära känna varandra?", frågar jag nervöst.

"Absolut, det blir väl kul", nickar han.

"Okej jag börjar..", jag tittar på honom och tänker. "Har du syskon?".

"En syster", nickar Harry och tar ännu ett bloss. "Vad ville du bli och vad har du studerat till?"

"Jag ville bli bilmekaniker..", Harry nickar och jag sträcker fram handen för att ta cigaretten ur hans fingrar, snabbt placerar jag den mellan mina läppar och tar ett bloss. "Men jag har studerat till datatekniker".

Harry tittar först chockat på mig men sedan flinar han och nickar, han tar ut en ny cigg och tänder den.

"Har du studerat till något?", frågar jag och Harry skakar snabbt på huvudet.

"Stjärntecken?", frågar han efter en stund.

"Lejon", svarar jag snabbt utan att tveka. "Tre rädslor som du har?"

"Jag är inte rädd för något", flinar han.

"Seriöst! Du måste säga!", säger jag och han skakar på huvudet. "Okej då får jag frå-".

Mer än så hinner jag inte säga innan dörren öppnas och Zayn kommer med snabba steg mot oss.

"Sam!", ropar han.

"He-".

"Vadfan håller du på med?!", Zayn tar cigaretten ur mina fingrar och kastar den på golvet därefter Stampar han hårt på den. "Du röker förfan inte! Har du glömt att du har astma?!"

"Zayn lugn mannen", säger Harry.

"Håll käften!", Zayn tar tag om min arm. "Vad är det med dig?! Sen när röker du?!".

"Sluta!", jag tar mig ur hans grep. "Du bestämmer inte över mig!".

"Varför gav du henne ciggen?!", Zayn vänder sig mot Harry och knuffar honom.

"Mannen det var hon som tog den", Harry knuffar tillbaka.

"Sluta!", skriker jag så både tittar på mig. Jag skakar argt på huvudet och stampar in i huset, jag ser Jason framför mig. Han ser förvirrad ut men jag ignorerar honom innan han hinner fråga något och springer upp mot Zayns rum.

"Ingen bestämmer över mig och jag gör vadfan jag än vill", skriker jag högt bara för att ta ut ilskan.

"Håll käften", hör jag Zayn ropa.

Jag himlar med ögonen och lägger mig på sängen, detta är så jobbigt.

DilemmaWhere stories live. Discover now